Telfort komt afspraken niet na

• 29 augustus 2012
  • 6 reacties
  • 2808 keer bekeken

We hadden de eerste week van juli besloten om voor TV over te stappen van UPC naar Telfort. Dit omdat we reeds internet en bellen van Telfort hebben.
Dus het 0800 1707 nummer gebeld om alles door te nemen en het zou in orde worden gemaakt. Binnen 3 weken zouden we van het all-in one pakket met Interactieve TV bla bla bla kanalen bla bla bla.

Een schriftelijke bevestiging van deze afspraak kwam niet en ook geen mail hierover. Op 18 juli maar eens met de klantenservice 0900 ..... gebeld. Nee meneer helaas, daar staat niets over in ons systeem. OK dacht ik dit kan eens gebeuren, de hele procedure nog maar eens doorlopen met de meneer van Telfort aan de telefoon. Bleek dat ik bij het eerste telefoontje, begin juli, verkeerde prijs info was gegeven en ook de verzendkosten van € 25,= voor het modem niet waren genoemd. OK, dacht ik, dat zal het dan wel zijn waarom ik tot heden niet van Telfort had gehoord.

OK bij mijn aanvraag op 18 juli, werd wel verteld dat ik de huidige leverancier, UPC dus, even zelf op moets zeggen. Was het eerste meisje ook vergeten te vermelden. Goed UPC opgezegd

Wachten, wachten, wachten en ja, u raad het al, geen bevestiging, geen enkele reactie van Telfort. Een week geleden, maar eens een mailtje gestuurd want dat 0900 nummer van de klantenservice koste me € 8,=. Ja, als je klant wil worden bij Telfort, en Telfort is niet in staat te communiceren, dan moet je zelf betalen.

Afijn, vandaag maar eens de stoute schoenen weer aan getrokken en gebeld, Ditmaal met hun verkoop nr 0800. Ik meen toch echt dat het hier om een verkoop gaat van interactieve TV van Telfort. Ik leg het verhaal uit aan het meisje van Telfort en zij begint ermee dat ze het niet snapt. Wat snapt u niet? Dat u mij hierover belt, dan moet u met de klantenservice (het dure 0900 nr) bellen. Aha, dus als Telfort er een potje van maakt en ik ondanks dat toch klant wil worden, dan moet ik maar voor het telefoongesprek gaan betalen ook.

Tjonge jong zeg. hier valt nog heel veel te verbeteren meneer Telfort. Te beginnen met klantvriendelijkheid.

Ik bezin mij nu toch echt of ik nog wel klant wil blijven. 

Klantvriendelijkheid Telfort

6 reacties

Badge
Je hebt nu voor € 8,- kennis gemaakt met de klantenservice van Telfort en beter zal het niet worden. Vragen worden laat beantwoord en de antwoorden zijn inhoudelijk een diepte punt. Ik zou zeggen: blijf weg van Telfort en kies een andere leverancier.
Het beeld valt mij ook tegen t.o.v. Ziggo. Het is minder scherp en vaker is er sprake van vastlopen van het beeld en/of geluid.
Badge +2
In een Telfort Winkel kunnen ze evt. een volledige overstap van UPC naar Telfort in orde maken, waarbij het beeld van iTV normaal gesproken beter is dan dat van reguliere analoge kabel en vergelijkbaar met het digitale kabelsignaal. Vastlopen komt normaal gesproken niet voor, in tegenstelling tot wat ReneB aangeeft (wellicht een idee dat ReneB hier eens contact voor opneemt met de klantenservice).
Blijkbaar werkte dit forum wel gezien onderstaande reactie en de overvloed aan brieven van Telfort die hierna binnenkwamen. 
En ja, ook een bevestiging dat ze interactieve tv gingen leveren. En ja, ook het modem werd daadwerkelijk geleverd en de oplevering van interactieve heeft ook werkelijk plaats gevonden.

Van: "Telfort klantenservice internet"
Datum: 3 september 2012 17:30:26 GMT+02:00
Aan:
Onderwerp: Antwoord op uw vraag aan de klantenservice

Geachte heer Van Dijk,

Op 25-08-2012 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Telfort vindt het erg vervelend dat de aanvraag voor Interactieve Tv zoveel problemen heeft veroorzaakt. Wij hebben de aanvraag opnieuw gedaan en u heeft hier een bevestiging van gekregen op uw telfort e-mailadres.
In verband met een technisch probleem is de vorige aanvraag mislukt.

Uw belkosten t.w.v. €15,00,- zullen wij vergoeden dit wordt verrekend met uw factuur van eind september.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice internet
Maar ja, dan gaat er uiteraard weer iets fout daarna.

Ondanks de blofte telefoonkosten te compenseren met € 15,= kwam dit niet op de factuur van september voor. Afijn dacht ik, dan zal dit op de factuur van oktober zijn verrekend.

Na het inzien van de factuur van oktober blijk ik totaal fout te zitten. Geen € 15,= compensatie, maar ipv daarvan werd er maar gelijk twee termijnen in rekening gebracht. Ik meende toch echt dat het om maandelijkse afrekeningen zou gaan bij Telfort.
Ik raak inmiddels redelijke geiriteerd, velries veel tijd aan het regelen van mijn Telfort abonnement terwijl dit toch echt niet had gehoeven. 

Eerst 2 maanden telefosiche pogingen om een All in One abonnement van telfort te krijgen.
Zelfs via de website een reactie trachten te krijgen zonder resultaat.
Uiteindelijk als laatse redmiddel mijn bevindingen op het forum geplaats waarna Telfort wakker wordt
Nu plotseling alllerelei berichten en brieven van telfort dat alles geregeld kan gaan worden.
Belofte tot een vergoeding van € 15,=
Aansluiting geraliseerd

En dan gaat het weer mis

Telfort lijkt het erop te gokken dat ik niet ga reageren op hun foute manier van handelen
Een claim van € 150,= is nu zeer realistich voor de tijd en moeite die hierin moet steken.
Badge +1
@jdij@,

Vervelend dat de toegezegde vergoeding voor uw telefoonkosten nog niet zijn verrekend op de factuur. Ik heb gezien dat de vergoeding niet correct was ingevoerd, ik maak dit direct voor u in orde. Abonnementskosten worden altijd 1 maand vooruit gefactureerd, hierdoor is de eerste factuur dus hoger dan verwacht. Op de eerste factuur van uw vernieuwde abonnement zijn dus de maanden oktober en november in rekening gebracht.

Jeroen
Per 1 nov,. zou een monteur van Guidion langskomen om het all-in pakket te instaleren

NIET DUS.....! heb Guidion gebeld, deze komen op 7 nov. en bellen van tevoren wanneer ze komen
helaas heeft mijn oude provideor de stakker er al uitgetrokken zodat ik geen telefoon heb.....en geen TV
internet werkt (gelukkig toch iets)...dus kan er niet gebeld worden door de monteur.

Hoe kan ik nu communiceren met die Guideon monteur.....met een mobieltje, ook reeds voor 20 euro met mijn
mobieltje naar Telfort verbeld......keuze menu's en wachtstanden....geweldig hoe dit allemaal werkt, niet dus.

heb dus zelf actie genomen maar zie alleen maar om het tv modum F11.....en telefoon hebben we ook niet, alles is aangesloten vlgs de Telfort instructies
zal toch moeten wachten op die monteur....als hij mijn adres kan vinden op 7 nov

Reageer