beantwoord

Telfort 20 mb naar Telfort Instap

• 1 april 2014
  • 13 reacties
  • 1075 keer bekeken

Goedenavond.

Een week of zes geleden werd ik gebeld door de afdeling verkoop van Telfort met de aanleiding dat ik als trouwe Telfort internet abonnee een mooi aanbod kreeg.
Het digitenne abonnement bij KPN kon overgezet worden naar een Telfort interactieve TV abonnement.
De medewerker gegarandeerde mij dat de maandelijkse kosten niet hoger zouden worden.
De kosten zouden zelfs met €1 per maand minder worden.
Sinds gisteren is mijn interactieve TV bij telfort geactiveerd.
Hartstikke fijn.
Echter zie ik nu dat mijn internet van Telfort tot 20 MB is aangepast naar Telfort instap ( tot 8 MB ). Dat is meer dan gehalveerd, terwijl nu de TV ook via internet wordt uitgezonden. Dus in de praktijk is de snelheid nog lager. Dit is ook door de medewerker van Telfort nooit aangegeven.
Wel kreeg ik de vraag of ik een snellere verbinding wilde afnemen ( tot 50mb). Dit vond ik niet nodig.
Hier ga ik uiteraard niet mee akkoord en hoor graag wanneer dit weer terug gedraaid kan worden.
Bij voorbaat dank voor de reactie.
icon

Beste antwoord door Jeroen 2 april 2014, 16:00

@Jamesdean,

Ik zie dat de er inderdaad een Internet Instap abonnement is geactiveerd, ik zoek graag voor je uit wat hier is fout gegaan en wat mijn mogelijkheden zijn om dit zo spoedig mogelijk recht te zetten. Kun je in een privébericht jouw mobiele nummer kenbaar kunnen maken? Ik zoek dit dan voor je uit en zal, indien nodig, dit uitzetten bij de juiste afedling.

Jeroen
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hoe constateer je dat je bent teruggezet naar het 8Mbps-abonnement?
Welke snelheid geeft het modem aan op de statuspagina?

TV-kijken kost internetsnelheid... 4Mbps per SD-stream en 8Mbps per HD-stream... en dat gaat van je werkelijke internetsnelheid af.
Reputatie 8
Badge +10

Echter zie ik nu dat mijn internet van Telfort tot 20 MB is aangepast naar Telfort instap ( tot 8 MB ).

Het kan wel zo zijn dat de snelheid altijd al rond de 8 Mbps is geweest, een 'tot 20 Mbps' abonnement behelst alle snelheden tussen enkele Mbps tot aan 20 Mbps.
Met het Instap abonnement kan je trouwens soms ook wel 10 of 11 Mbps halen, afhankelijk van de afstand naar de wijkcentrale.
Reputatie 8
Badge +16
Wel kreeg ik de vraag of ik een snellere verbinding wilde afnemen ( tot 50mb).

Je geeft aan dat je snelheid is gehalveerd...vermoedelijk heb je ADSL met 16Mbps. Stel dat je dan een HD-stream aan hebt staan, dan hou je op een Speedtest inderdaad nog maar 8Mbps over binnen datzelfde abonnement. Verder las ik in een ander topic dat je lijn is overgezet naar WBA-E... en dat kan ervoor zorgen dat je snelheid de eerste paar dagen niet optimaal is vanwege een nieuw DLM-profiel.

Het feit dat er 50Mbps via (V)VDSL beschikbaar is, schept perspectieven. Ik zou er dan gewoon voor kiezen om over te stappen op een 30/3 VDSL abonnement. Dan houd je vergelijkbare kosten maar heb je veel meer snelheid over... en als Telfort je 50/5 kan aanbieden, dan ga je die 30/3 waarschijnlijk volledig halen.

Overstappen naar 30/3 doe je door je internetabonnement met een jaar te verlengen.
Bedankt voor de reacties.
Waar ik op baseer dat mijn internet abonnement is verlaagd, is om de dood eenvoudige reden dat ik voorheen een Telfort 20 MB internet ( tot 20 MB snelheid ) had en en nu een telfort instap abonnement ( tot 8 MB snelheid ). Hoe je het ook wendt of keert dat is een minder abonnement . Dat de snelheid in de praktijk lager zal zijn , staat hier volkomen los van. Want dat zal in beide abonnements soorten het geval zijn.
De medewerker van Telfort gaf de optie om over te stappen naar Telfort Extra tegen bijbetaling. Dit vond ik niet nodig. Ik wilde gewoon mijn huidige internet abonnement behouden.
Mochten de pakketten in de loop der jaren veranderd zijn dan begrijp ik dat.
Echter kun je je klant dan niet, zonder dit aan te geven, naar een minder abonnement overzetten.
Het feit blijft dat Telfort niet mijn internet abonnement zo maar wilt verlagen, is onacceptabel.
De geboden optie om meer te gaan betalen om een vergelijkbaar abonnement te krijgen, is eveneens geen optie.
In mijn optiek zijn er twee opties.
Telfort 20 MB weer terug zetten of tegen dezelfde voorwaarden Telfort Standaard aanbieden.
Ik hoor graag de reactie van Telfort.
Reputatie 8
Badge +16
De vraag blijft staan of Telfort je snelheid heeft veranderd of je abonnementsvorm.

En als ik jou was zou ik gewoon een nieuw jaarcontract afsluiten voor Internet Standaard. Want dan ga je 30/3 halen als snelheid in plaats van de 16/1 die je eerder hebt gehaald.
Badge +1
@Jamesdean,

Ik zie dat de er inderdaad een Internet Instap abonnement is geactiveerd, ik zoek graag voor je uit wat hier is fout gegaan en wat mijn mogelijkheden zijn om dit zo spoedig mogelijk recht te zetten. Kun je in een privébericht jouw mobiele nummer kenbaar kunnen maken? Ik zoek dit dan voor je uit en zal, indien nodig, dit uitzetten bij de juiste afedling.

Jeroen
@Franzki. Dank voor het meedenken.
Zoals al gezegd. Het abonnement is aangepast.

Telfort heeft de fout erkend en dit netjes opgelost.

Echter zie ik nu dat mijn internet van Telfort tot 20 MB is aangepast naar Telfort instap ( tot 8 MB ).

Het kan wel zo zijn dat de snelheid altijd al rond de 8 Mbps is geweest, een 'tot 20 Mbps' abonnement behelst alle snelheden tussen enkele Mbps tot aan 20 Mbps.
Met het Instap abonnement kan je trouwens soms ook wel 10 of 11 Mbps halen, afhankelijk van de afstand naar de wijkcentrale.

[img]http://www.speedtest.net/result/3418355592.png[/img]

Of op speedtest.nl
Reputatie 8
Badge +10
Aan Speedtest.nl heb je helemaal niets, die is volledig uit de tijd.
Een bestand van 1 MB downloaden, net als in de tijd van de inbelverbindingen en de eerste langzame ADSL-verbindingen, is veel te weinig om een betrouwbare uitslag te geven.
Daarvoor zijn de huidige ADSL/VDSL en glasvezelverbindingen gewoon veel te snel.
Dit is het resultaat van een door mij uitgevoerde test. Ik heb dus een 20Mb verbinding, die snelheid wordt bij download gehaald. De upload bij lange na niet.
Volgende stap is dus glasvezel, die al kant en klaar ligt, alleen heeft Telfort geen doorgifte, ze hebben dus geen concessie op ons net.
Reputatie 8
Badge +10
Dit is het resultaat van een door mij uitgevoerde test. Ik heb dus een 20Mb verbinding, die snelheid wordt bij download gehaald. De upload bij lange na niet.

Als je refereert aan de afbeelding van Speedtest.net in je reactie hierboven, aan je upload mankeert weinig als je een 20 Mbps down en 2 Mbps uploadsnelheid hebt.
Wat had jij dan gedacht voor uploadsnelheid te halen..?
Reputatie 8
Badge +16
@PhilipM:

je zit nu in andermans topic te posten, advies is om een eigen topic te openen als je vragen hebt over je eigen lijn.
@Franzki: je hebt gelijk, maar het gaat om de te behalen snelheden. We wijden uit.......
@Enterprise:  zie hierboven 😉

Reageer