storing woensdag 9 januari: modem daardoor kapot: terugstorting maand januari!

• 17 januari 2014
  • 9 reacties
  • 914 keer bekeken

woensdag 9 januari was er een storing in het netwerk van telfort omstreeks 21u. Dat is mij per telefoon bevestigd toen ik daarover telfort belde de vrijdag.
donderdag 10 januari was de storing reeds verholpen, maar was onze modem, een van telfort, niet meer werkende: internet-lampje doet het, maar geen ethernet verbinding mogelijk, hoewel de lampjes branden. 
Vrijdag 11 januari telefonisch bevestigde telfort dat er inderdaad een storing was woensdag. Ik gaf toen aan dat daardoor onze modem, die we bij het abbonnement van telfort destijds gekregen hadden, kapot was gegaan, en dat hij dus vervangen moest worden. Telfort heeft me toen een nieuw abbonnement aangeraden, mét modem. Ik heb dat op zaterdag geaccordeerd per telefoon.

Gisteren, donderdag 16 januari, we zitten inmiddels een week zonder internet (maar betalen er wel voor) vroeg mijn man de orderstatus na. Geduldig als we zijn, vonden we het ok om een weekje te wachten.

de orderstatus geeft aan, dat er 4 februari het nieuwe internetabbonnement in gaat. En dat de modem mogelijkerwijs een paar dagen eerder geleverd wordt.

dat vind ik onacceptabel: door een storing buiten onze schuld is een modem die geleverd werd door telfort kapot gegaan. Een weekje zonder, terwijl we wel betalen voor het internetabbonnement, is eigenlijk al niet ok, maar een maand al helemaal niet. 

OF telfort stuurt ons per ommegaande een modem toe.
OF telfort int geen abbonnementskosten voor deze maand.

(ik zit nu op mijn werk, dus kan internetten)

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Deze oplossing is niet optimaal... je sluit nu een nieuw abonnement af zodat je een nieuw modem krijgt maar dat duurt een paar weken.

Als je een bruikleenmodem hebt, moet dit gewoon binnen een paar dagen vervangen worden (zonder verplicht verlengen).

Als je géén bruikleenmodem hebt, dan ben je vermoedelijk al best lang klant, en hadden ze wellicht uit coulance iets kunen regelen met een vervangend modem.

Misschien dat webcare nog reageert en iets voor je kan betekenen.

PS: welk oud modem heb je en heb je dat al een volledige reset gegeven?
dank voor je reactie.

Meermalen volledig resetten werkte inderdaad niet. En de modem is mogelijk in bruikleen, maar dat weet ik eigenlijk niet: welke waren dat? We hebben het drie-modems-terug model; best oud.

mijn punt dat het door een storing aan hun zijde uiteindelijk mis is gegaan met de modem die we van hen hebben gekregen zou imho genoeg reden moeten zijn een passende oplossing te bieden.
...en overigens heb ik gevráágd hoe lang de modem toezending zou duren en daar werd telefonisch op gezegd 'die wordt zo spoedig mogelijk opgestuurd'.

ik heb dat geinterpreteerd als 'komende week'.
Badge +1
"hoewel de lampjes branden."
Over welk modem praten we ?
Hoogstwaarschijnlijk zal een anti-loop-reset je helpen?
Als alle lampjes branden zoals het hoort, wat je zegt, is het een software issue, geen hardware issue.

Als het een zyxel modem is.
Alle kabels eruit behalve de stroomkabel
Stroom uitschakelen met het stroom knopje.
Reset gaatje indrukken en ingedrukt houden.
Stroom inschakelen met het stroom knopje.
Als je dat gedaan hebt, 30 seconden het reset gaatje blijven indrukken.
Dan loslaten, wacht 2/3 minuten.
DSL kabel erin.
Wacht 2 minuten.
Alle andere kabels erin.

Wellicht een poging waard.
dat hebben we inderdaad 10-1 en 11-1 uitentreure geprobeerd. Zelfs met andere kabels, andere computers, ethernet vs wifi... 
reactie van telfort toen ik ook nog eens gebeld had: "wat vervelend dat we jullie op vrijdag (11-1) niet naar de technische dienst doorverwezen hebben, dan hadden jullie een nieuwe modem gekregen en deze binnen een paar dagen in huis gehad. Ik kan niets veranderen aan dat u nu pas in de week voor 4 februari uw nieuwe modem krijgt, want dit staat al gepland".

#fail
Reputatie 4
Badge +3
@CJML,

Heb je inmiddels een modem ontvangen, of een datum wanneer het nieuwe modem geleverd wordt? Mocht ik dit nog voor je na moeten kijken, ontvang ik graag je postcode en huisnummer in een privébericht.

Mijn excuus voor het ervaren ongemak en de lange levertijd.

Henk
er is geen datum genoemd en de modem is er nog steeds niet. Ik stuur u een privé bericht in de hoop dat dit prompt kan worden opgelost.
Reputatie 4
Badge +3
@CJML,

Ik zie deze graag tegemoet voor het opvragen van de status.

Henk

Reageer