beantwoord

Snelheid 80mbit

• 20 oktober 2015
  • 10 reacties
  • 439 keer bekeken

Badge
Even een vraag., heb sinds 1 week de hoogste snelheid VDSL internet, zeer tevreden , maar er is wel iets vreemds aan de hand, bij oplevering had ik een snelheid van 79 Mbit een paar dagen later 74 Mbit , weer een paar dagen later 71 mbit. Wat is hier aan de hand?? Volgens mij andere firmware
Zie de 2 bijgevoegde foto's
'
Groet,
Tarzey
icon

Beste antwoord door tarzey2014 24 oktober 2015, 15:58

TV modem gereset , ,ziet er nu weer goed uit maar even afwachten , modem is aangesloten via draadloze set van Telfort
THX voor alle ondersteuning:P
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Tarzey, ik zie dat de snelheid inderdaad wat is teruggelopen. Ik wil je vriendelijk verzoeken om het modem een harde reset te geven en de DSL-kabel te vervangen. Laat je even weten of deze handelingen tot verbetering hebben geleid?
Badge
Hallo Tarzey, ik zie dat de snelheid inderdaad wat is teruggelopen. Ik wil je vriendelijk verzoeken om het modem een harde reset te geven en de DSL-kabel te vervangen. Laat je even weten of deze handelingen tot verbetering hebben geleid?Hoi Stephen
De snelheid is inmiddels weer opgelopen naar 74 Mbit, heb gisteren veel problemen gehad met interactieve TV , veelvuldig stilstaand beeld, allebei de modems meerdere malen gereset, beeld s nu goed, de internet snelheid ligt nu iets onder de maximale haalbare snelheid volgens fourstack, zie bijgegevoegde screendump, ben nu tevreden:)
Badge
Hallo Tarzey, ik zie dat de snelheid inderdaad wat is teruggelopen. Ik wil je vriendelijk verzoeken om het modem een harde reset te geven en de DSL-kabel te vervangen. Laat je even weten of deze handelingen tot verbetering hebben geleid?Hoi Stephen
De snelheid is inmiddels weer opgelopen naar 74 Mbit, heb gisteren veel problemen gehad met interactieve TV , veelvuldig stilstaand beeld, allebei de modems meerdere malen gereset, beeld s nu goed, de internet snelheid ligt nu iets onder de maximale haalbare snelheid volgens fourstack, zie bijgegevoegde screendump, ben nu tevreden:)

Update,

Vrijdag avond, bijna geen TV kunnen kijken, wel vreemd hoe later op de avond hoe slechter het beeld , stilstaand beeld ben zeer ontevreden

Tarzey
Reputatie 8
Badge +16
In deze firmwareversie zit een vervelende bug waardoor je netwerk snelheid lager uitkomt. Dit kan je zelf vrij eenvoudig aanpassen.
log in op je modem en ga naar : Boven in de balk Extras - Links in het menu QoS - Haal het vinkje weg bij Enabled en druk rechts onder op Apply. Je netwerksnelheid zou nu weer moeten verbeteren. Dit staat wel overigens los van je Intrain snelheid.

Laat even weten of dit je problemen (deels) oplost.
Badge
In deze firmwareversie zit een vervelende bug waardoor je netwerk snelheid lager uitkomt. Dit kan je zelf vrij eenvoudig aanpassen.
log in op je modem en ga naar : Boven in de balk Extras - Links in het menu QoS - Haal het vinkje weg bij Enabled en druk rechts onder op Apply. Je netwerksnelheid zou nu weer moeten verbeteren. Dit staat wel overigens los van je Intrain snelheid.

Laat even weten of dit je problemen (deels) oplost.
hoi Tuut-Tuut, Qos uit geschakeld en modem een harde resetten gegeven nu is de snelheid volledig ingestort, zie bijgevoegde screendump
Reputatie 8
Badge +16
Je maakt nu 2 fouten, 1: Hard reset, dus QoS staat waarschijnlijk weer aan en 2: Door de hard reset denk ik dat de DLM ingegrepen heeft en je terug heeft gezet in snelheid. Controleer of QoS uit staat en laat verder je modem de komende dagen met rust. Mogelijk dat je dan vanzelf weer omhoog ga in snelheid
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie Tarzey! Ik sluit me aan bij Tuut-Tuut. Gewoon even het modem de gelegenheid geven om de snelheid omhoog te brengen. Mocht de snelheid dalen dan verneem ik dit graag van je.

@Tuut-Tuut,

Bedankt!
Badge
Bedankt voor je reactie Tarzey! Ik sluit me aan bij Tuut-Tuut. Gewoon even het modem de gelegenheid geven om de snelheid omhoog te brengen. Mocht de snelheid dalen dan verneem ik dit graag van je.

@Tuut-Tuut,

Bedankt!
de snelheid is inmiddels weer terug op 74.8 Mbit , alleen tv kijken is niet echt leuk steeds stilstaand beeld,
Reputatie 8
Badge +16
Hoe is de decoder aangesloten? Door de nieuwe firmware gaat de routering van je ITV signaal anders. Wat je kan doen is de decoder uit zetten (volledig van stroom af) TV aan, decoder aan en direct meerdere keren op de rood/groene knop drukken bovenop de decoder. Je krijgt nu een setup menu waarmee je de decoder kan resetten en ook terug zetten naar fabrieksinstelling. Doe dus even een reset en haal de software opnieuw op. Mogelijk dat daardoor ook deze problemen worden opgelost. Overigens werkt ITV het beste met een netwerkkabel ipv de netstroom plugs
Badge
TV modem gereset , ,ziet er nu weer goed uit maar even afwachten , modem is aangesloten via draadloze set van Telfort
THX voor alle ondersteuning:P