beantwoord

Slechte verbinding / lijn wat te doen ?

• 23 mei 2016
  • 16 reacties
  • 423 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds vorig jaar was ik lid bij een andere provider, en daar klapte de verbinding er steeds uit, modem resette zichzelf elke keer en daardoor was de maximale intersnelheid niet hoger dan 30 mb/s. Ik verdacht de internet provider, en met die help desk kwam ik niet verder. Ik ben vorige naar Telfort overgestapt, en volgens de helpdesk zou ik max 100 mb/s moeten kunnen krijgen. Ik heb dus gelijk abbo afgesloten, sinds vorige week is deze aktief. Helaas is de snelheid via Telfort nog lager 26 mb/s. Ik vermoed dus dat mijn lijn fysiek niet goed is.Wie of wat kan ik nu bewegen om de lijn te testen ?
icon

Beste antwoord door doedel001 24 mei 2016, 19:16

Hallo Iopy, op die site is de max 50/5 . Dit is dus anders toen ik belde, toen is mij verzekerd dat ik max 80/8 of hoger zou kunnen krijgen. Inmiddels ben ik door verschillende afdelingen van Telfort teruggebeld, conclusie is dat de lijn sowieso niet goed is, daarvoor wordt KPN ( of andere instantie ) voor ingeschakeld. De max is dus 50/5 , dus dat kan ik met een paar weken "downgraden" is mij verzekerd. Ik zou zelf dus genoegen moeten nemen met 40/4 voor 24 euro.Ik vind 50/5 voor 28 euro niet echt aantrekkelijk. Dus al met al petje af voor de TELFORT mensen, snelle respons, en nu maar hopen dat de lijn "gemaakt" wordt binnenkort.Dank jullie allen, en als ik wat meer weet over de lijn zal ik dat nog even laten weten.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

16 reacties

Het posten op dit forum is een goed begin.
Webcare leest hier mee.
Je kan vast deze punten controleren, en het resultaat hier melden.
https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/wegvallende-internetverbinding-volg-deze-checklist-49460
Reputatie 1
Dank voor je antwoord,
Ik heb alles doorgelezen, ik heb alleen 2 aansluitingen, met beiden een adsl signaal ( 2 aderparen zijn nu aktief) dat is het enige wat ik nu zie. Allebei vallen dus zeer regelmatig weg, zelfs modem wordt geboot. ( dus geen lampjes die uitvallen ) Dit is nog tot 31 mei, dan wordt 1 aderpaar inaktief. Deze situatie van uitvallen lijn is dus al vanaf september 2015. En blijkbaar op beide aderparen. Dus mijn snelle conlusie is dat het of de lijn, of in de centrale niet goed gaat.
Dan zou ik even wachten tot webcare je topic oppakt. Ze lezen overdag op werkdagen mee.
Reputatie 8
Badge +16
Wat voor type ISRA-punt heb je?
Reputatie 1
Ik heb zo'n lasdop ( oude woning )
Reputatie 1
Upstream Downstream
Actual Data Rate 7504 (Kbps.) 25711 (Kbps.)
Attainable Rate 22071 (Kbps.) 25823 (Kbps.)
Heeft de helpdesk nog iets anders gedaan behalve aangeven dat je 100mbit kan halen? De attainable waardes zijn daarvoor veels te laag. Omdat je aangesloten bent op je is/ra punt (lasdop) is het enige wat je eigenlijk kan doen;

- Modem resetten (10 seconden reset gaatje aan de achterkant indrukken, 30 sec voor zyxel modems)
- Kabel tussen modem en is/ra verwisselen door een andere kabel.

Als dat niet helpt wachten op webcare of de telefoon ter hande nemen
Reputatie 1
Dank je iopy, Ik ga maar eens bellen dan. Alles is al vaker gereset, kabels heb ik al meerdere malen vervangen. Er veranderd gewoon niets aan de situatie. Sterker, met de vorige internet provider was de snelheid vanaf september 2015 plots 33 mb/s, dus iets hoger. Daarvoor was het jaren 43 mb/s. Nu nog lager helaas.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo telfortforum.nl, welkom op het forum! Wat vervelend dat je een slechte verbinding ervaart. Indien je nog geen contact hebt opgenomen met de helpdesk dan ontvang ik graag je naw-gegevens in een privébericht zodat ik naar je verbinding kan kijken. Zou je mij daarbij ook een nieuwe gebruikersnaam kenbaar kunnen maken zodat ik je huidige gebruikersnaam kan veranderen? Deze lijkt namelijk erg veel op onze websitenaam. Bij voorbaat dank!
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens! Zoals je kunt zien heb ik je gebruikersnaam gewijzigd. :)
Op jouw adres kunnen wij een snelheid leveren van maximaal 50 Mb/s. Ik zie dat je gebruik maakt van een Internet Extra abonnement dus deze snelheid zou gewoon haalbaar moeten zijn. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt zodat mijn collega's zich hierover kunnen buigen. Binnen twee werkdagen zullen zij contact met jou opnemen. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 1
Bedankt voor jouw gegevens! Zoals je kunt zien heb ik je gebruikersnaam gewijzigd. :)
Op jouw adres kunnen wij een snelheid leveren van maximaal 50 Mb/s. Ik zie dat je gebruik maakt van een Internet Extra abonnement dus deze snelheid zou gewoon haalbaar moeten zijn. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt zodat mijn collega's zich hierover kunnen buigen. Binnen twee werkdagen zullen zij contact met jou opnemen. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.

Dank je voor je antwoord. Ik vind dit wel jammer. Ik heb namelijk specifiek bij afsluiten van het abonnement gevraagd of 100mb dan de max was. Ja was het antwoord van degene aan de telefoon. Ik had namelijk ook gezegt dat ik 4 euro per maand niet de moeite zou vinden voor het snellere abonnement als er "maar" 50 mb beschikbaar was. Ik betaal dan liever een lagere prijs voor 40 mb.
Ik zal afwachten wat jou collega's gaan doen / voorstellen. Nogmaals heel hartelijk dank voor je antwoord.
Kan je op https://internetshop.telfort.nl/ eens een check voor mij doen op snelheid? Als hier ook 50 uitkomt is dat echt de maximale snelheid. Het is hopen op een upgrade dan naar of vectoring of glasvezel.
Reputatie 1
Hallo Iopy, op die site is de max 50/5 . Dit is dus anders toen ik belde, toen is mij verzekerd dat ik max 80/8 of hoger zou kunnen krijgen. Inmiddels ben ik door verschillende afdelingen van Telfort teruggebeld, conclusie is dat de lijn sowieso niet goed is, daarvoor wordt KPN ( of andere instantie ) voor ingeschakeld. De max is dus 50/5 , dus dat kan ik met een paar weken "downgraden" is mij verzekerd. Ik zou zelf dus genoegen moeten nemen met 40/4 voor 24 euro.Ik vind 50/5 voor 28 euro niet echt aantrekkelijk. Dus al met al petje af voor de TELFORT mensen, snelle respons, en nu maar hopen dat de lijn "gemaakt" wordt binnenkort.Dank jullie allen, en als ik wat meer weet over de lijn zal ik dat nog even laten weten.

Graag gedaan! 😃 Met een beetje geluk haal je nog steeds de 50 na de downgrade. Ik heb ook 40/4 maar als ik test zit ik op 52/20.

By the way...via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ kan je zien of er binnekort een upgrade beschikbaar komt :D
p.s Als er al een snelheid bij bonding staat mag je die sowieso negeren 😉
Reputatie 1
.. Status Geen geplande upgrades gevonden, dat staat bij mijn centrale.. Dat is dan weer jammer. Glasvezel zal er ook niet inzitten ( dorp ) De enige optie voor snel internet hier is Ziggo, en die laat ik lekker links liggen. Ik laat nog even weten hoe het afloopt.
Reputatie 8
Badge +16
Beste doedel001, bij deze wil ik je namens Telfort excuses aanbieden voor het feit dat je verkeerd bent ingelicht wat betreft de snelheid. Ik heb begrepen dat je abonnement wordt gedowngrade van Internet Extra naar Internet Standaard. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan verneem ik dit graag van je. 🙂