beantwoord

Slecht geïnformeerd over DVS

• 21 juni 2014
  • 5 reacties
  • 706 keer bekeken

Na jaren lang tevreden Telfort internet klant te zijn geweest, ben ik op het voorstel ook TV te nemen ingegaan.
En wat heb ik daar een spijt van!!!!

Bij het installeren ging het niet goed en gebeld met Telfort.
Vriendelijk te woord gestaan en toen ik mijn leeftijd noemde, werd mij direct een gratis monteur aangeboden.
Tot zover niets verkeerd en prima service.

Maar daarna gaat het goed mis.
De monteur kwam netjes op de afgesproken dag met een doosje onder de arm.
Of ik maar even 55E wilde afrekenen want met een kabel aansluiten dat zou toch niet gaan lukken dus had ik een extra verbindingsset nodig!?
"Hadden ze u dat niet verteld dan? ja dat vertellen ze er even niet bij he, krijg ik meer klachten over" waren zijn woorden.
Ik kon het bedrag niet missen maar wat moet dat moet en UPC was al opgezegd.
Dus moest ik 55E van de buurvrouw lenen om de "gratis" monteur 55E te betalen...........

Het zat me toch niet lekker van die 55E want mijn voordeel voor het eerste jaar ten opzichte van UPC was wel vervlogen nu en daarom heb ik contact met Telfort gezocht om verhaal te halen.
Ik kreeg netjes een excuus en men vertelde dat er gewoon met een kabel kan worden aangesloten, als dat niet kan dan is er de optie voor een verbindingsset voor een meerprijs van 55E.
Dus niet zoals de monteur deed vermoeden altijd met die set en niet altijd met 55E extra kosten.
Na nog wat heen en weer praten werd mij aangeboden om de 55E voor de set te crediteren.
Nou prima, ik weer mijn voordeel t.o.v. UPC en Telfort weer een tevreden klant.

...........................................Tot mijn verbazing staat er nu naast de 55E die ik aan de monteur heb betaald ook 55E op mijn factuur en heb ik een pakketje van Telfort ontvangen met nog zo'n set!!!!????

Dus i.p.v. 55E terug, ben ik nu 110E lichter en een desillusie rijker.

Via een winkel van Telfort heb ik weer contact met Telfort gezocht.
En nu wist de persoon aan de telefoon nergens van "er staat geen notitie van een creditering" .....
Nu moet ik met mijn AOW 110E ophoesten, zelf zorgen voor het retour sturen van de 2e set waar ik niet om heb gevraagd en hiervan nog een verzend bewijs opsturen ook.
Daarnaast moet ik maar even een klacht via de website van Telfort maken en dan gaan ze er even naar kijken!?
En ondertussen geen eten in huis, dacht het niet!

Nou die klacht maak ik maar niet want daar hoor ik in mijn omgeving over dat daar niet of nauwelijks iets mee word gedaan.
Dus oma gaat aan de Twitter, Facebook enz. enz. enz. tot Telfort met een goede oplossing komt.
icon

Beste antwoord door Michael 21 juli 2014, 15:59

@KlazienD,

Ik heb je in een privébericht een antwoord gegeven. Dit topic gaat daarom op slot. :)

Michael
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Allereerst een slechte zaak dat de monteur uit gemakzucht meteen met een draadloze verbindingsset aan de slag gaat en niet eerst overlegt of dat wel gewenst is. En schandalig dat hij doet voorkomen alsof Telfort de klanten niet goed informeert.

Standaard wordt ITV altijd via een kabel aangesloten. Overigens zal een monteur de kabel niet netjes wegwerken, vandaar dat sommige klanten de voorkeur geven aan de draadloze verbindingsset. Maar als klant hoor je altijd de keuze te hebben.

Het beste is om even te wachten op Telfort Webcare, zij zijn maandag weer op dit forum aanwezig.

.. zelf zorgen voor het retour sturen van de 2e set waar ik niet om heb gevraagd en hiervan nog een verzend bewijs opsturen ook.
Let op! Het verzendbewijs moet je nooit opsturen, hooguit een kopie (scan, foto) opsturen of mailen.
Reputatie 8
Badge +2
@KlazienD,

Welkom op ons forum!

Allereerst de welgemeende excuses voor de enorme miscommunicatie weer je tegenaan gelopen bent.

iTV kan normaal gesproken bekabeld goed werken, echter kiezen sommige klanten ervoor een Draadloze Verbinding Set (DVS) te gebruiken, zonder dat er een kabel van het ene naar het andere kastje hoeft te lopen. Het is daarom inderdaad erg vreemd dat de installateur je op voorhand al een DVS aanbiedt, dit is namelijk niet per definitie de beste oplossing.

In een privébericht ontvang ik graag je NAW gegevens zodat we dit tot op de bodem kunnen uitzoeken en de teveel betaalde bedragen kunnen crediteren.

Je kunt de niet gebruikte DVS terug sturen naar het onderstaande adres:

BNS Data Logistics
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

Michael
Reputatie 8
Badge +2
@Franzki,

Bedankt weer voor je welbespraakte opmerkingen. ;)

Michael
@Michael:

Er was een oplossing aangeboden als antwoord op een klacht die ik had ingestuurd via het webformulier.
De oplossing heeft echter voor een nieuw probleem gezorgd.
Ik heb u een privebericht gestuurd en hoop dat u er nog eens naar wilt kijken.

Groet, Dijksterhuis
Reputatie 8
Badge +2
@KlazienD,

Ik heb je in een privébericht een antwoord gegeven. Dit topic gaat daarom op slot. :)

Michael