beantwoord

Retour modem

• 20 mei 2015
  • 10 reacties
  • 1666 keer bekeken

Aan Telfort webcare: Ik ga morgen over van Telfort naar KPN. Nu zag ik die sticky medling op het forum over het retour sturen van het modem en daar staan 2 typen modems die retour moeten. Nu heb ik een Zyxel P-2601HN-F1 en die staat daar niet bij. Die hoeft dus niet retour?
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 20 mei 2015, 20:13

Je hebt de uitleg in het sticky goed begrepen en de juiste conclusie getrokken. 🆒
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Je hebt de uitleg in het sticky goed begrepen en de juiste conclusie getrokken. 🆒
Reputatie 4
Badge +3
@Bluesky,

Nee, dit type modem hoeft niet meer retour gestuurd te worden! :)

Jammer dat je weggaat, maar veel plezier bij KPN!

Henk
Thanks Henk. Na 7 jaar Telfort nu weer KPN omdat ik de laatste tijd toch weer steeds kleine telefoon probleempjes had terwijl iedereen om mij heen KPN heeft en nooit geen problemen hebben. Ik moet er wel bij zeggen dat het ook een hele tijd prima is gegaan maar ik kan het niet gebruiken dat de telefoon niet werkt. Daar kom je alleen achter als je zelf wilt bellen maar je weet nooit hoe vaak een ander jou heeft geprobeerd te bellen en dat is erg lastig. Nu was een modem reset vaak voldoende om de telefoon weer werkend te krijgen maar dat je niet bereikbaar bent zonder het in de gaten te hebben is erg lastig, vooral ook omdat we een eigen bedrijfje hebben en dan is bereikbaarheid toch belangrijk.

Aangezien we ook een mobiel abo bij KPN hebben levert dat extra voordeel op en dan is de beslissing snel gemaakt.

Maar goed, Telfort en KPN is 1 pot nat dus ik ga niet weg, ik ga alleen maar naar een andere afdeling 🙂
Hmm, kreeg vandaag 3! brieven van Telfort waarin in 1 werd gezegd dat ik het modem terug moest sturen anders kost me dat 49€. Nu wil ik dat gerust doen maar het kost jullie de porto kosten. Dus terug sturen of stort?

In een de 2e brief stond dat de telefoon op 22 juni zou worden afgesloten maar die is al afgesloten, waarom dan zo'n brief?
Reputatie 2
Badge +2
@ Bluesky stond er op die brief nog een retouradres ? Als het een antwoordnummer is dan kost je het geen geld.

BNS Data Logistics
O.v.v. retournummer : *******
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

Bij het retournummer je abonneenummer vermelden , inleveren bij een Kia of Post.nl punt. krijg je ook een track & trace bon zodat je ook kunt aantonen dat het modem verstuurd is.

Je kan ook nog even de reactie van Henk afwachten. scheelt weer een bezoek aan Post.nl
Bij een antwoordnummer kost dat Telfort geld dus als het modem niet retour hoeft scheelt hun dat weer extra kosten. Ik kan dat modem zelf toch niet meer gebruiken want hier komt binnenkort VVDSL en daar is dat modem niet geschikt voor. Ik wacht wel even op de reactie van Henk.
Reputatie 8
Badge +10
Bij een antwoordnummer kost dat Telfort geld dus als het modem niet retour hoeft scheelt hun dat weer extra kosten. Ik kan dat modem zelf toch niet meer gebruiken want hier komt binnenkort VVDSL en daar is dat modem niet geschikt voor. Ik wacht wel even op de reactie van Henk.

Zoals al eerder aangegeven door Henk hoeft een Zyxel P-2601HN niet teruggestuurd te worden.
Discussies over het gebruik van een antwoordnummer zijn dus overbodig... 😉
Enterprise: laat de mensen die daar over gaan (webcare) hun mening geven zodat ik bewijs heb dat ik die 49€ niet hoef te betalen. Dus dat soort reacties van jou heb ik niets aan want die info had ik al... Ik heb liever dat Henk dat hier zelf even neerzet.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb liever dat Henk dat hier zelf even neerzet.

Dat heeft hij toch al gedaan..?
Of wil je het nog een keer horen..?
Zucht... Bijna 8000 reacties en volgens mij 99 % zinloos. Als ik morgen nog niets hoor gaat het modem gewoon retour, ik wil dat achteraf gedoe niet hebben.

Reageer