Ik ben al een hele lange tijd tevreden klant bij Telfort. Eerst had ik een ADSL abonnement, wat ik ergens begin van dit jaar heb omgezet naar VDSL 30 Mb.
Later heb ik er ook interactieve TV bij genomen en toen er interactieve tv beschikbaar kwam voor een tweede tv, heb ik ook een tweede aansluiting besteld.
Ik betaal voor de VDSL 30 Mb en interactieve tv 32,50 euro per maand en daar komt 4 euro bij voor de tweede interactieve tv, dus in totaal 36,50 euro. Telefonie heb ik niet en wil ik ook niet. Destijds koste het alles in 1 pakket met maar 1 aansluiting voor interactiev televisie 37,50 euro. Ook hier kost een tweede aansluiting 4 euro per maand extra. Klanten betalen dan als ik het goed heb 41,50 euro per maand voor internet 30/3 + interactieve tv voor 2 televisies + bellen.
Telfort adverteerd volop in de media met het alles in een pakket voor de vaste lage prijs van 38,50 euro. Ik vind dit misleidend aangezien er ook mensen zijn die dus meer betalen voor hetzelfde pakket! Je kunt als Telfort zijnde dan niet adverteren met een vaste lage prijs!!
Toegespitst op mijn situatie biedt Telfort hetzelfde pakket nu aan voor 32 euro en 4 euro voor een extra aansluiting interactieve tv, dus in totaal 36 euro.
Daar komt bij dat ik per 1 oktober meer ga betalen aangezien het BTW tarief van 19% naar 21% gaat. 2 % meer op een bedrag van 36,50 euro is 0,73 ct. extra.per maand.
Bij de vaste lage prijs die Telfort nu biedt is de BTW verhoging al inbegrepen!
Ik vraag mij nu af wat Telfort nu doet met hun klanten die niet die vaste lage prijs betalen, waarmee Telfort nu keer op keer in de media komt?
Mocht Telfort niets doen hieraan dan zal ik een klacht leggen bij de reclame code commissie. Ik vind de reclame dan niet fair.
Graag vanuit Telfort uw reactie!
Mvg,
M Houweling
Beste antwoord door Franzki
Volgens mij kun je na afloop van de vaste contractperiode gewoon verlengen tegen de nieuwe prijs.