beantwoord

Prijsverschillen binnen Telfort.

  • 25 september 2012
  • 49 reacties
  • 8933 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik ben al een hele lange tijd tevreden klant bij Telfort. Eerst had ik een ADSL abonnement, wat ik ergens begin van dit jaar heb omgezet naar VDSL 30 Mb.
Later heb ik er ook interactieve TV bij genomen en toen er interactieve tv beschikbaar kwam voor een tweede tv, heb ik ook een tweede aansluiting besteld.
Ik betaal voor de VDSL 30 Mb en interactieve tv 32,50 euro per maand en daar komt 4 euro bij voor de tweede interactieve tv, dus in totaal 36,50 euro. Telefonie heb ik niet en wil ik ook niet. Destijds koste het alles in 1 pakket met maar 1 aansluiting voor interactiev televisie 37,50 euro. Ook hier kost een tweede aansluiting 4 euro per maand extra. Klanten betalen dan als ik het goed heb 41,50 euro per maand voor internet 30/3 + interactieve tv voor 2 televisies + bellen.
Telfort adverteerd volop in de media met het alles in een pakket voor de vaste lage prijs van 38,50 euro. Ik vind dit misleidend aangezien er ook mensen zijn die dus meer betalen voor hetzelfde pakket! Je kunt als Telfort zijnde dan niet adverteren met een vaste lage prijs!!
Toegespitst op mijn situatie biedt Telfort hetzelfde pakket nu aan voor 32 euro en 4 euro voor een extra aansluiting interactieve tv, dus in totaal 36 euro.
Daar komt bij dat ik per 1 oktober meer ga betalen aangezien het BTW tarief van 19% naar 21% gaat. 2 % meer op een bedrag van 36,50 euro is 0,73 ct. extra.per maand.
Bij de vaste lage prijs die Telfort nu biedt is de BTW verhoging al inbegrepen!
Ik vraag mij nu af wat Telfort nu doet met hun klanten die niet die vaste lage prijs betalen, waarmee Telfort nu keer op keer in de media komt?
Mocht Telfort niets doen hieraan dan zal ik een klacht leggen bij de reclame code commissie. Ik vind de reclame dan niet fair.
Graag vanuit Telfort uw reactie!
Mvg,

M Houweling
icon

Beste antwoord door Franzki 25 september 2012, 09:39

Als je een abonnement afsluit is dat altijd tegen de op dat moment geldende prijs. Daar ben je destijds ook mee akkoord gaan. De leverancier hoeft niet tussentijds de prijs te verlagen voor bestaande abonnees op het moment dat nieuwe abonnees een andere aanbieding krijgen.

Volgens mij kun je na afloop van de vaste contractperiode gewoon verlengen tegen de nieuwe prijs.
Bekijk reactie

49 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Als je een abonnement afsluit is dat altijd tegen de op dat moment geldende prijs. Daar ben je destijds ook mee akkoord gaan. De leverancier hoeft niet tussentijds de prijs te verlagen voor bestaande abonnees op het moment dat nieuwe abonnees een andere aanbieding krijgen.

Volgens mij kun je na afloop van de vaste contractperiode gewoon verlengen tegen de nieuwe prijs.
Badge
Als je een abonnement afsluit is dat altijd tegen de op dat moment geldende prijs. Daar ben je destijds ook mee akkoord gaan. De leverancier hoeft niet tussentijds de prijs te verlagen voor bestaande abonnees op het moment dat nieuwe abonnees een andere aanbieding krijgen. Volgens mij kun je na afloop van de vaste contractperiode gewoon verlengen tegen de nieuwe prijs.


Beste Franzki,

Ja, je hebt inderdaad gelijk. Ik ben het ook volstrekt met je eens.
De reclame daarentegen is naar mijn mening misleidend. Telfort spreekt daar overduidelijk over een vaste lage prijs.
Een vaste prijs moet naar mijn idee dus voor iedereen gelijk zijn, tenzij er duidelijk bij vermeld wordt dat dit enkel geldt voor nieuwe abonnees, maar dat doet Telfort niet.
Ik denk dat ik voor het verlossende antwoord dit toch maar even laat toetsen door de reclame code commissie.
Normaal gesproken zou je absoluut gelijk hebben, maar in dit geval twijfel ik toch.
Mvg,

Michel
Reputatie 2
Badge +1
Reklame is inderdaad altijd misleidend... vooral in nederland is het niet geloofwaardig.

Wat de btw betreft denk ik dat je het beste verlengt na 1 october... ik ga dit ook bekijken, want dan heb ke inderdaad kans dat je die "echte" verhoging niet hoeft te betalen, omdat ze dan met "gekke" prijzen zitten, en dat zullen ze niet willen denk ik.
Iedere cent helpt zeg ik altijd, en het is vooral belangrijk voor dingen die je niet "kan" kopen in het buitenland zoals een internetverbinding.
Badge +2
Voor Telfort Internet producten afgesloten op of verlengt na 9 juli 2012, wordt vanaf oktober de prijs excl btw door ons verlaagd zodat incl btw alles precies hetzelfde blijft. Dit geldt ook voor starttarieven en gesprekskosten.

Hugo
Reputatie 2
Badge +1
Voor Telfort Internet producten afgesloten op of verlengt na 9 juli 2012, wordt vanaf oktober de prijs excl btw door ons verlaagd zodat incl btw alles precies hetzelfde blijft. Dit geldt ook voor starttarieven en gesprekskosten.

Hugo


Dank je voor de informatie!  Dat is goed nieuws. Ik denk dus dat ik ga verlengen!
Maar wat ik wel graag zou willen weten is hoe het met de stabiliteit van VDSL op mijn adres is. Ik weet niet of jullie dat kunnen meten zonder dat ik vdsl heb. ik heb nu ADSL2+ en ben er uitermate tevreden over. Weinig uitval, steeds een goede verbinding!
Ik heb het modem niet via het korte kabeltje aangesloten op het ISRA punt, omdat dat in mijn situatie wat problemen met zich meebrengt. Ik heb het modem via de telefoonstekker in de woonkamer aangesloten. Voor ADSL2+ werkt dat dus uitstekend, maar nu is mijn vraag of dat voor vdsl ook net zo goed zou werken? Kan iemand me daar een goed antwoord op geven?  Ik ben bang, als ik overga, en het blijkt niet goed te werken, ik nooit meer terug kan naar ADSL2+ wat ik nu heb. Het is dus zaak om me eerst heel goed te informeren.
Ik hoop dat je me kan helpen, Hugo!

Alvast bedankt voor de moeite!
Badge +2
Als VDSL kort op ISRA is aangesloten is het net zo stabiel als ADSL. De doorverbinding naar uw woonkamer kan stabiliteitsproblemen opleveren, maar het kan ook gewoon werken. Dat is afhankelijk van de kwaliteit van de doorverbinding. Hoe dan ook, we kunnen uw verbinding ten alle tijde terugzetten naar ADSL zonder uw abonnement aan te passen.

Hugo
Reputatie 2
Badge +1
Hartelijk dank voor het snelle antwoord Hugo!
Ik zal dan in de loop van het weekend via Mijn Telfort een verlenging aanvragen. Als ik zonder extra kosten gewoon weer terug kan naar adsl zie ik voor mezelf geen enkel bezwaar. Dat is voor mij een perfecte garantie dat ik geen problemen zal houden.
De doorverbinding lijkt goed te zijn nu... ik heb dat zelf niet gedaan, maar is gebeurd bij de oplevering van de woning in 1991. adsl is erg stabiel, maar dus ook uit wat je hierboven schrijft, is vdsl dus gevoelinger voor storingen... Het is het proberen waard denk ik. Het zou ook fijn zijn als de upload snelheid ietsje sneller zou kunnen dan wat ik nu haal... maar daar wordt niets over geschreven in de postcodecheck. De download zit wel goed, 30 tot 35 MB is heel erg goed, als ik het dus haal ivm de doorvoer naar de woonkamer.

nogmaals hartelijk dank!
Reputatie 2
Badge
Een varkenssnuitstekker, platte kabel en bridgetraps (doorverbindingen naar ongebruikte aansluitingen in huis) is VDSL gevoelig voor. Dat wil niet persé zeggen dat je lijn wegvalt maar kan ook betekenen dat je snelheid lager is dan beloofd. Maar ook voor ADSL geldt is eigenlijk wel. 😉
Reputatie 2
Badge +1
Henkie-Jan. De doorverbinding naar de woonkamer vanaf het isra punt is de enige verbinding die er is. Het is een grijze ronde kabel die er destijds gebruikt is. ADSL werkt storingsvrij, en ik haal het maximale wat er te halen is met mijn abonnement.

Ik ga het proberen, ga zo verlengen... de garantie dat ik gewoon weer terug kan naar ADSL zonder abo wijziging is voor mij het belangrijkste. Ik weet dat dit 100% goed werkt, dus kan er me eigenlijk weinig gebeuren. Werkt het beter met vdsl is het een mooie bonus, zo niet vraag ik om de boel terug te zetten.
In principe zal ik wel wat "reserve" hebben...  ik ga standaard internet nemen, dat is tot 30 mb, terwijl de postcodecheck 35 mb aangeeft... dus wat mij betreft mag ik nog 5 mb "verliezen door de langere kabel :)  dan is er nog helemaal niets aan de hand.
Reputatie 2
Badge +1
Zo... verlenging is aangevraagd. Ik ben benieuwd hoe het gaat!
Reputatie 2
Badge +1
Heel erg vreemd... Als ik in Mijn Telfort kijk naar Status Bestelling, dan zie ik "Geen lopende bestelling".

Waarschijnlijk nog een gevolg van de storing van gisteren.... hopelijk gaat alles wel goed. ik had via de website voor terugbellen gekozen, maar waarschijnlijk is het erg druk, en is het er niet van gekomen.  Ik wacht wel even af wat er gebeurt, en kijk morgen nog een keertje.
Reputatie 2
Badge +1
Ik ben gisteravond nog teruggebeld, en hij kon ook niets vinden in het systeem... maar de verlenging 'opnieuw' doen ging ook niet, omdat er blijkbaar toch al was verlengd.
Ik hoop nu maar dat het toch goed zal komen... ik wacht rustig af.
Reputatie 2
Badge +1
Vandaag is het nieuwe modem aangekomen... en ik heb het gelijk maar geinstalleerd.
Alles werkt nog steeds, en daar ben ik al blij om. De upload is nu wel ietsje minder dan met het oude modem, maarveel schelen doet het niet.
Ik ben benieuwd of het ook nog goed blijft gaan als ik over ga naar VDSL.
Wanneer dat gaat gebeuren weet ik niet, een brief heb ik niet gekregen, en de verderingen in 'mijn telfort' kan ik nog steeds niet zien, want daar staat dat ik geen lopende bestellingen heb. We zien wel, en wachten rustig af op wat komen gaat. Zolang het werkt is het goed 🙂
Badge +2
Uw firmware gaat vannacht nog geüpdatet worden, dat verbetert de upload en download al op ADSL. Op VDSL presteert deze firmware sowieso erg goed. De VDSL migratie gaat op 18 oktober plaatsvinden.

Hugo
Reputatie 2
Badge +1
Hartelijk dank Hugo!
Momenteel is de firmware V3.10 (TUE.3) ik kijk morgenochtend wel even wat het geworden is, en wat de resultaten zijn.

Ik zie de migratie volgende week donderdag dan wel 'gebeuren'.
Reputatie 2
Badge +1
De nieuwe firmware zit er nu op... V3.10(TUE.4)-20120807  dat is dus gelukt...
MAAR.....  ik zie dat het DSL type gewijzigd is in ADSL_G.dmt bis  en de intrainsnelheid is gereduceerd naar 11752/1016
Het werkt dus nog wel, maar langzamer dan gisteren.  het DSL type zorgt er volgens mij voor dat er geen hogere snelheid haalbaar is. Dat heb ik nog nooit gehad.
Badge +2
Als ik me niet vergis wordt het nieuwe abonnement/modem opnieuw 'ingetraind' voor uw adres en betekent dat dan na verloop van tijd (pak en beet 10 dagen geloof ik) je een constantere, stabiele, hogere verbindingssnelheid zou moeten krijgen. Belangrijk hierbij is dat je bij voorkeur het modem in deze tijd niet reset.

Ik ga er vanuit dat als ik iets drastisch fout roep, Hugo dit eventjes juist benoemd.
Reputatie 2
Badge +1
Ik hoop het... Maar momenteel is de snelheid alleen nog maar naar beneden gegaan vannacht.
Ik heb wel weer ADSL_2plus...
Zoals het er momenteel uiutziet had ik beter mijn abo niet verlengd... en nu is er alleen maar een modem gewijzigd. De aansluiting is exact dezelfde gebleven, daar heb ik niets aan veranderd, gewoon de boel terug ingeplugd. Alleen het Modem en de stroomadaptor zijn nu nieuw. Met de initiele software erop haalde ik exact hetzelfde als met mijn oude modem, maar sinds er de nieuwe (TUE4) opzit is het dus achteruit gegaan. Ik hoop dat je gelijk hebt, en dat het weer goedkomt.
Gisterenmiddag overigens ook de brief ontvangen waarin staat dat ik 18 okt overga naar mijn nieuwe abonnement... dat zal dan VDSL moeten worden....  ik hou mijn hart vast dat het goed gaat... maar het belangrijkste is dat ik nog steeds internet heb, al is het dan half zo snel als vroeger.

DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 892 kbps Downstream 10012 kbps, DSL Type is ADSL_2plus .


Ik heb er wel vertrouwen in, omdat de attainable down-snelheid weer dezelfde is als vroeger. De max.bereikbare upload snelheid was vroeger iets meer dan 1100 kbps... maar goed, dat scheelt niet veel.
Zie diagnostics rapport:


noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 17 db
attenuation upstream: 4 db
noise margin downstream: 18 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 9 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 892 kbps
interleaving delay upstream: 0.50 ms
impulse noise protection upstream: 0.7 symbols
current rate downstream: 10012 kbps
interleaving delay downstream: 3.25 ms
impulse noise protection downstream: 6.4 symbols
attainable rate upstream: 1067 kbps
attainable rate downstream: 24712 kbps
linetype: ADSL_2plus
Reputatie 2
Badge +1
Vannacht is er niets veranderd...  op zich jammer dat het nieuwe modem slechter presteert dan het oude. De max bereikbare upload ligt lager dan wat ik vroeger gewoon had... maar misschien dat het maar tijdelijk zo is. De max download is in ieder geval dezelfde waarde als wat ik vroeger haalde... alleen ligt de intrainsnelheid bij de helft van wat ik vroeger had, maar dat zou eventueel nog wel goed kunnen komen... we zien wel. Maar zolang alles nog gewoon werkt mag ik al blij zijn.
Reputatie 2
Badge +1
Vannacht is de snelheid een tikje toegenomen, maar we zijn nog lang niet waar ik was voor de modemwijziging.
Tegen de tijd dan ik er bij ben, wordt de boel overgezet en beginnen we waarschijnlijk weer opnieuw 😕


Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120807
DSL version information: 5.4.4.4.0.1

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 17 db
attenuation upstream: 3 db
noise margin downstream: 15 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 9 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1028 kbps
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 0.0 symbols
current rate downstream: 11996 kbps
interleaving delay downstream: 3.25 ms
impulse noise protection downstream: 6.2 symbols
attainable rate upstream: 1055 kbps
attainable rate downstream: 24772 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A

Reputatie 8
Badge +17
Wacht éérst je VDSL switch maar af ;)

geduld is je vriend, nog 2 daagjes en dan de nacht erna... poef! :rolleyes:
Reputatie 2
Badge +1
Ja, Kees-Jan. Ik heb geduld hoor... maar ik probeer het een beetje te 'protokolleren' wat er gebeurt.
Als er dan uiteindelijk iets niet goed gaat, heb ik iets om op terug te grijpen.
Ik "Weet" nu dat de allereerste dag, toen de oude software nog op het modem stond, ik gewoon dezelfde snelheid haalde als met het oude modem.
Het verwisselen van het modem had dus geen invloed op de verbinding, en dat is dus het eerste punt. Alles was dus correct aangesloten, zonder extra storingen die erbij gekomen zijn.

Nu haal ik de helft van de snelheid, maar ik WEET dus wel dat het niet aan de bedrading kan liggen, want ik heb een hele dag een stabiele hoge snelheid gehaald. Als ik het niet opgevolgd had, zou ik kunnen vermoeden dat er iets anders fout gelopen was... nu weet ik dat dit stukje van het verhaal gewoon in orde is.

Ik blijf voorlopig gewoon dagelijks kijken en noteren... dan zie ik exact wat er gebeurt.


Ik had eigenlijk een nieuw topic moeten beginnen, maar ben ingehaakt op een andere vraagsteller...  Jammer dat ik 'mijn' verhaal niet kan afsplitsen, ik dacht vanaf bericht 6 dat ik begonnen ben...  Misschien dat er een moderator is die heel even de tijd heeft om dat te regelen? 😮   maar anders kan het zo ook wel...
Reputatie 2
Badge +1
Vannacht is er niets gewijzigd... nog steeds 1028 up en 11996 down.
Reputatie 2
Badge +1
Vannacht is de download snelheid weer een klein tikje verbeterd... maar nog steeds niet wat ik voor de softwareupdate haalde.
Nu nog steeds 1028 up en 15004 down.


Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120807
DSL version information: 5.4.4.4.0.1

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 17 db
attenuation upstream: 3 db
noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 9 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1028 kbps
interleaving delay upstream: 0.25 ms
impulse noise protection upstream: 0.4 symbols
current rate downstream: 15004 kbps
interleaving delay downstream: 2.75 ms
impulse noise protection downstream: 5.3 symbols
attainable rate upstream: 1075 kbps
attainable rate downstream: 24624 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime:  5:35
Reputatie 2
Badge +1
Vannacht is er e.e.a. gebeurd :o
De lijn is naar VDSL overgezet, het DSL lampje brandt groen... tot nu toe mooie waarden!

2056 up (heel erg mooi) en 22016 down!


Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120807
DSL version information: 5.4.8.0.0.6

noise margin upstream: 29 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 25 db
output power upstream: 16 db
attenuation downstream: 18 db
loop length is 908m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2056 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 22016 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.8 symbols
attainable rate upstream: 12844 kbps
attainable rate downstream: 64293 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b


en nu maar hopen dat de boel stabiel is en blijft!
Als ik naar de attainable snelheden kijk, ziet het er in ieder geval héél erg goed uit! Dat zou dus willen zeggen dat ik de volle 30 down en 3 up wel zou moeten kunnen halen...  we zien wel wat er gebeurt.
Ik ben momenteel in ieder geval al heel erg blij met het resultaat! Alleen dit is al de moeite waard geweest.

Reageer