beantwoord

Prijsverschillen binnen Telfort.

• 25 september 2012
  • 49 reacties
  • 8933 keer bekeken

Toon het eerste bericht

49 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Vannacht is er niets gewijzigd... nog steeds 1028 up en 11996 down.
Reputatie 2
Badge +1
Nog even afsluitend...

Bedraad gemeten als ik de file van de ftp download is 2.5MB/sec

Met speedtest.net gemeten...
http://speedtest.net/result/2260146025.png

Kortom, ik ben tevreden...

Draadloos haal ik nu ook betere resultaten, maar dan moet ik wel vlak naast het modem gaan staan met de laptop...
Als ik 3 meter verderop sta, in dezelfde ruimte, wordt het snel erg veel langzamer... vreemd, maar ik weet nu dat het dus niet aan de wireless adapter ligt.

http://www.speedtest.net/result/2260170435.png
Reputatie 2
Badge
Een varkenssnuitstekker, platte kabel en bridgetraps (doorverbindingen naar ongebruikte aansluitingen in huis) is VDSL gevoelig voor. Dat wil niet persé zeggen dat je lijn wegvalt maar kan ook betekenen dat je snelheid lager is dan beloofd. Maar ook voor ADSL geldt is eigenlijk wel. 😉
Reputatie 2
Badge +1
Net een rekening van Telfort gekregen.... en, tja....  de boekhouding is niet echt bij de tijd zal ik maar zeggen. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed zal komen.
Voor de periode 1.11. tot 30.11. wordt dus Internet Plus á 25.37 euro aangerekend... terwijl vanaf 18 oktober er toch echt Internet Standaard is. Maar goed, ik wacht even af.
Reputatie 2
Badge +1
Henkie-Jan. De doorverbinding naar de woonkamer vanaf het isra punt is de enige verbinding die er is. Het is een grijze ronde kabel die er destijds gebruikt is. ADSL werkt storingsvrij, en ik haal het maximale wat er te halen is met mijn abonnement.

Ik ga het proberen, ga zo verlengen... de garantie dat ik gewoon weer terug kan naar ADSL zonder abo wijziging is voor mij het belangrijkste. Ik weet dat dit 100% goed werkt, dus kan er me eigenlijk weinig gebeuren. Werkt het beter met vdsl is het een mooie bonus, zo niet vraag ik om de boel terug te zetten.
In principe zal ik wel wat "reserve" hebben...  ik ga standaard internet nemen, dat is tot 30 mb, terwijl de postcodecheck 35 mb aangeeft... dus wat mij betreft mag ik nog 5 mb "verliezen door de langere kabel :)  dan is er nog helemaal niets aan de hand.
Reputatie 2
Badge +1
Zo... verlenging is aangevraagd. Ik ben benieuwd hoe het gaat!
Reputatie 2
Badge +1
Vannacht is de download snelheid weer een klein tikje verbeterd... maar nog steeds niet wat ik voor de softwareupdate haalde.
Nu nog steeds 1028 up en 15004 down.

Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120807
DSL version information: 5.4.4.4.0.1

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 17 db
attenuation upstream: 3 db
noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 9 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1028 kbps
interleaving delay upstream: 0.25 ms
impulse noise protection upstream: 0.4 symbols
current rate downstream: 15004 kbps
interleaving delay downstream: 2.75 ms
impulse noise protection downstream: 5.3 symbols
attainable rate upstream: 1075 kbps
attainable rate downstream: 24624 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime:  5:35
Reputatie 2
Badge +1
Vannacht is er e.e.a. gebeurd :o
De lijn is naar VDSL overgezet, het DSL lampje brandt groen... tot nu toe mooie waarden!

2056 up (heel erg mooi) en 22016 down!

Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120807
DSL version information: 5.4.8.0.0.6

noise margin upstream: 29 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 25 db
output power upstream: 16 db
attenuation downstream: 18 db
loop length is 908m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2056 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 22016 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.8 symbols
attainable rate upstream: 12844 kbps
attainable rate downstream: 64293 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b

en nu maar hopen dat de boel stabiel is en blijft!
Als ik naar de attainable snelheden kijk, ziet het er in ieder geval héél erg goed uit! Dat zou dus willen zeggen dat ik de volle 30 down en 3 up wel zou moeten kunnen halen...  we zien wel wat er gebeurt.
Ik ben momenteel in ieder geval al heel erg blij met het resultaat! Alleen dit is al de moeite waard geweest.
Reputatie 8
Badge +17
⭕D;)

I told you so...

Ik denk dat je binnen een paar dagen gewoon keihard op 30024kbps zit!

beetje jaloers ben ik wel 🆒 :

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 4 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 26 db
loop length is 1632m
current rate upstream: 1568 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 30024 kbps
interleaving delay downstream: 8.50 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1864 kbps
attainable rate downstream: 30039 kbps
linetype: VDSL2
Reputatie 2
Badge +1
Ach, wat heet jaloers? Jij haalt toch ook de 30000 down? je upstream is inderdaad wel wat lager, maar de lengte van de lijn is wel duidelijk langer.

Weet jij overigens het "belang" of de invloed van de noise margin (up en down)? Ik zie dat die waarden bij jpu veel lager zijn... als ik het goed heb, is dat de "storingsruis" op de lijn? en hoe lager hoe beter waarschijnlijk? Maart blijkbaar heeft dat niet echt invloed.
Wat ik me ook afvraag, de "attainable" waarden, zijn dat de waarden gemeten bij het modem hier in huis, wat in 'mijn' situatie, zoals alles nu opgesteld is, mogelijk is, of zijn dat waarden gerelateerd aan de lijnlengte, zonder rekening te houden met het feit of alles in huis tot aan het modem goed en correct aangesloten is?

Ik ben in ieder geval nu al erg blij! ⭕o
Reputatie 2
Badge +1
Vandaag is het nieuwe modem aangekomen... en ik heb het gelijk maar geinstalleerd.
Alles werkt nog steeds, en daar ben ik al blij om. De upload is nu wel ietsje minder dan met het oude modem, maarveel schelen doet het niet.
Ik ben benieuwd of het ook nog goed blijft gaan als ik over ga naar VDSL.
Wanneer dat gaat gebeuren weet ik niet, een brief heb ik niet gekregen, en de verderingen in 'mijn telfort' kan ik nog steeds niet zien, want daar staat dat ik geen lopende bestellingen heb. We zien wel, en wachten rustig af op wat komen gaat. Zolang het werkt is het goed 🙂
Badge +2
Uw firmware gaat vannacht nog geüpdatet worden, dat verbetert de upload en download al op ADSL. Op VDSL presteert deze firmware sowieso erg goed. De VDSL migratie gaat op 18 oktober plaatsvinden.

Hugo
Reputatie 8
Badge +17
Ach, wat heet jaloers? Jij haalt toch ook de 30000 down? je upstream is inderdaad wel wat lager, maar de lengte van de lijn is wel duidelijk langer.

Weet jij overigens het "belang" of de invloed van de noise margin (up en down)? Ik zie dat die waarden bij jpu veel lager zijn... als ik het goed heb, is dat de "storingsruis" op de lijn? en hoe lager hoe beter waarschijnlijk? Maart blijkbaar heeft dat niet echt invloed.
Wat ik me ook afvraag, de "attainable" waarden, zijn dat de waarden gemeten bij het modem hier in huis, wat in 'mijn' situatie, zoals alles nu opgesteld is, mogelijk is, of zijn dat waarden gerelateerd aan de lijnlengte, zonder rekening te houden met het feit of alles in huis tot aan het modem goed en correct aangesloten is?

Ik ben in ieder geval nu al erg blij! ⭕o

Die attainable waarden is wat het uiteindelijk zou kunnen worden indien er geen (abonnement) limiet op zit natuurlijk. ;)

voorlopig moet de DLM nog even z'n werk doen, maar ik vermoed dat je komende nacht op omhooggeschroeft word...
Badge +2
Ziet er strak uit 😃 Staat binnnen 8 dagen op 32Mb down, 3Mb up. Noisemargin is de ruimte in het signaal dat overblijft om verstoringen op te kunnen vangen. Het target van de DSLAM is 6dB, lager mag het modem niet, hoger altijd. Hoe hoger de ruismarge hoe groter het stoorsignaal moet zijn om de verbinding te kunnen verbreken.

Hugo
Reputatie 2
Badge +1
Hartelijk dank Hugo!
Momenteel is de firmware V3.10 (TUE.3) ik kijk morgenochtend wel even wat het geworden is, en wat de resultaten zijn.

Ik zie de migratie volgende week donderdag dan wel 'gebeuren'.
Reputatie 2
Badge +1
OK, dus de noisemargin moet dus "hoog" zijn... ik dacht eerst dat die laag moest zijn om goed te zijn.. Mooi!

Hartelijk dank.

Ik blijf nog wel even posten wat er de volgende dagen gebeurt...
Badge +2
Hij "moet" niet hoog zijn, met 0dB werkt een verbinding ook echter is er dan maar een klein beetje nodig om de modem opnieuw in te laten trainen. Elke dB gebruikt voor ruismarge kan niet worden gebruikt voor tonen van het DSL signaal en dus de uiteindelijke intrainsnelheid. 6dB is een beproefde marge waarop een DSL verbinding goed stabiel te houden is. Bij u is het abonnement de beperkende factor in snelheid, niet het koper en daardoor heeft u zoveel overcapaciteit dat de ruismarge erg groot is, groter dan noodzakelijk. Dat is echter iets wat je pas sinds de komst van VDSL en dan met name de straatkasten ziet. Op de <20Mb snelheden van ADSL is elke Mb winst er 1 en daarvan staat het overgrote deel strak ingetraint op de target; 6dB.

Hugo
Reputatie 2
Badge +1
Hugo, ik begrijp het...  het is dus eigenlijk hetzelfde als bij satelliet ontvangst. Daar worden ook fouten-correctiebits meegezonden, en hoe meer correctiebits erbij zitten, hoe minder ruimte er blijft voor het tv signaal, wat dan in extreme gevallen gewoon slechter wordt. Maar zonder die correctie krijg je sneller storingen en valt het beeld weg. Het is en blijft een compromis...
Ik ben in ieder geval erg blij dat het hier dus goed werkt. Zoals ik aanvankelijk al gemeld heb, staat het modem niet in de meterkast bij het ISRA punt, omdat dit voor mij dan heel wat moeilijker wordt. Het modem is aangesloten op de telefoonstekker in de woonkamer... en blijkbaar heeft dat dus geen negatieve gevolgen. Dat is overigens erg  goed nieuws.
Ik ben een heel erg tevreden gebruiker! 😮
Reputatie 2
Badge +1
Heel erg vreemd... Als ik in Mijn Telfort kijk naar Status Bestelling, dan zie ik "Geen lopende bestelling".

Waarschijnlijk nog een gevolg van de storing van gisteren.... hopelijk gaat alles wel goed. ik had via de website voor terugbellen gekozen, maar waarschijnlijk is het erg druk, en is het er niet van gekomen.  Ik wacht wel even af wat er gebeurt, en kijk morgen nog een keertje.
Reputatie 2
Badge +1
Ik ben gisteravond nog teruggebeld, en hij kon ook niets vinden in het systeem... maar de verlenging 'opnieuw' doen ging ook niet, omdat er blijkbaar toch al was verlengd.
Ik hoop nu maar dat het toch goed zal komen... ik wacht rustig af.
Reputatie 2
Badge +1
De nieuwe firmware zit er nu op... V3.10(TUE.4)-20120807  dat is dus gelukt...
MAAR.....  ik zie dat het DSL type gewijzigd is in ADSL_G.dmt bis  en de intrainsnelheid is gereduceerd naar 11752/1016
Het werkt dus nog wel, maar langzamer dan gisteren.  het DSL type zorgt er volgens mij voor dat er geen hogere snelheid haalbaar is. Dat heb ik nog nooit gehad.
Reputatie 8
Badge +16
Als je een abonnement afsluit is dat altijd tegen de op dat moment geldende prijs. Daar ben je destijds ook mee akkoord gaan. De leverancier hoeft niet tussentijds de prijs te verlagen voor bestaande abonnees op het moment dat nieuwe abonnees een andere aanbieding krijgen.

Volgens mij kun je na afloop van de vaste contractperiode gewoon verlengen tegen de nieuwe prijs.
Reputatie 2
Badge +1
Nu dezelfde intrainwaarden als gisteren. 22016 down en 2056 up.
Badge
Als je een abonnement afsluit is dat altijd tegen de op dat moment geldende prijs. Daar ben je destijds ook mee akkoord gaan. De leverancier hoeft niet tussentijds de prijs te verlagen voor bestaande abonnees op het moment dat nieuwe abonnees een andere aanbieding krijgen. Volgens mij kun je na afloop van de vaste contractperiode gewoon verlengen tegen de nieuwe prijs.

Beste Franzki,

Ja, je hebt inderdaad gelijk. Ik ben het ook volstrekt met je eens.
De reclame daarentegen is naar mijn mening misleidend. Telfort spreekt daar overduidelijk over een vaste lage prijs.
Een vaste prijs moet naar mijn idee dus voor iedereen gelijk zijn, tenzij er duidelijk bij vermeld wordt dat dit enkel geldt voor nieuwe abonnees, maar dat doet Telfort niet.
Ik denk dat ik voor het verlossende antwoord dit toch maar even laat toetsen door de reclame code commissie.
Normaal gesproken zou je absoluut gelijk hebben, maar in dit geval twijfel ik toch.
Mvg,

Michel

Reageer