Per 27 januari internet, maar nog steeds geen signaal

• 2 maart 2013
  • 8 reacties
  • 2172 keer bekeken

Badge
Half januari Telfort Internet Instap abonnement afgesloten.
Alle spullen werden netjes toegestuurd en 27 januari kreeg ik het heugelijke bericht dat mijn internetverbinding zou zijn opgeleverd.
Modem geinstalleerd en geconfigureerd, maar helaas nog geen signaal. Tot op de dag van vandaag.

Inmiddels al 4/5 weken lang, 3x per week, gemiddeld 20 minuten per keer, de klantenservice gebeld. Voor 10 cent per minuut. De enige conclusie is dat het buiten aan de lijn ligt en dat KPN het moet oplossen. That's it. Nog geen actie ondernomen, noch door Telfort, noch door KPN.

Inmiddels is het 2 maart en heb ik nog steeds geen internet. Ik ben lost. Wat kan ik doen om Telfort tot actie te bewegen?

8 reacties

Badge
En er was internet!

Ik ben heel blij dat het eindelijk is opgelost. Alleen ben ik wel benieuwd of er nog iets van compensatie mogelijk is, daar ik voor (exact) EUR 42,51 vruchteloos heb gebeld naar de helpdesk en nog eens voor EUR 40,- aan 3G kosten heb gemaakt (tijdelijk mobiel abonnement flink verhoogd omdat ik voor zakelijke doeleinden bereikbaar moet zijn). Is hier iets van een regeling voor?

Alvast bedankt!
Badge
Ik ben heel benieuwd! Hoop dat er wat beweging in de zaak komt :-)

Gisteren nogmaals geprobeerd om de aderparen om te wisselen (je weet maar nooit), maar helemaal geen signaal.
Reputatie 4
Badge +3
@CHoog,

Wat vervelend om te lezen dat je al zo lang geen gebruik kunt maken van de verbinding.

Graag ontvang ik in een privé bericht jouw postcode, huisnummer en mobiel nummer zodat ik met je mee kan kijken.

Henk
Reputatie 8
Badge +16
Dag CHoog,

Welkom op het forum, Webcare is maandag pas weer aanwezig op het forum.

Wat bedoel je met "Modem geinstalleerd en geconfigureerd"?

Modem is plug and play, dus ben even nieuwsgierig naar de mogelijke aanpssingen die je hebt gedaan.
Kan je ook aangeven welke lampjes op het modem branden en wat de kleur van de lampjes is.
Badge
Goedenavond,

Dank voor de snelle reactie!

Op het modem brandt enkel het 'power'lampje groen en verder niets. DSL en internet hebben het nooit gedaan.

Modem is inderdaad plug-and-play, maar ik had in eerste instantie wat instellingen veranderd en geprobeerd een software-update te doen om uit te sluiten dat het aan het modem of aan de connectie tussen het modem en de laptop zou liggen (tegen beter weten in, het modem had immers geen signaal). Met een harde reset alles weer teruggezet naar fabrieksinstellingen en inmiddels ook een nieuw modem geprobeerd.

De aders in de hoofdaansluiting zijn juist aangesloten. Blauw en rood nog een keer omgewisseld met oranje en wit, maar mocht ook niet baten. Inmiddels dus weer aangesloten zoals het hoort (blauw en rood bovenin; zogenoemde varkenssnuit aansluiting).

Dit allemaal helaas zonder resultaat nog 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Aansluiting die je gebruikt is de enige aansluiting in huis?
Als het antwoord hier ja op is dan zal je inderdaad moeten wachten tot Maandag vrees ik.
Badge
Ja dat is inderdaad de hoofdaansluiting.

Wat ik heb begrepen van de eerstelijns is dat de actie bij netbeheerder KPN ligt, sinds 6 februari. Maar daar is nog niets mee gebeurd.
Vandaar mijn vraag op welke manier ik beweging in de zaak kan krijgen, want de 3G kosten rijzen inmiddels de pan uit.

Maar ik begrijp dat ik even moet afwachten tot maandag 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Door hier te posten zal er zeker Maandag beweging in gaan komen, Webcare zal dit zeker oppakken!

Reageer