beantwoord

Overstappen van XS4All naar Telfort

ThomasL2000
Reputatie 1
Beste Telfort,

Momenteel ben ik nog abonnee bij XS4All, tot/met mei 2018. Echter ik weet dat ik daarna wil overstappen naar Telfort. Ik heb al een mobiel abonnement bij Telfort, maar wil dat dus compleet maken met een TV/Internet abo. Moet ik nu wachten tot mei/juni of kan Telfort nu al wat doen? Meestal regelt de nieuwe provider de overstap.
Alvast dank voor een reactie & met vriendelijke groet,

Thomas.

Admin: onderwerp aangevuld i.v.m. vindbaarheid van je topic.
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 8 februari 2018, 19:42

Hoi Thomas, welkom op het forum en wat leuk dat je je internetabonnement bij ons wilt onderbrengen. Je kunt gebruik maken van de overstapservice. Wij zorgen er dan voor dat op de einddatum van je XS4all abonnement je nieuwe Telfort abonnement ingaat. Zo zit je niet zonder internet en heb je ook geen dubbele kosten, want op allebei zit niemand te wachten op volgens mij ;). We hebben wel even de tijd nodig om je aanvraag te verwerken, dus ik raad je aan om tijdig je aanvraag te doen. Stelt dit je gerust en heb je zo voldoende informatie? Heb je nog verdere vragen? Stel ze vooral!

Bekijk reactie

11 Reacties

Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
Ik werk niet bij Telfort maar kan je het volgende wel vertellen.
Je kan inderdaad al overstappen naar Telfort en zij kunnen de overstap vanaf XS4all voor je regelen.
Hou er echter wel rekening mee dat je bij XS4all tot mei je maandelijkse abonnementskosten in één keer moet voldoen bij de eindafrekening die je van hun krijgt.
De overstap naar Telfort gaat 'in theorie' zo'n zes weken duren inclusief twee weken wettelijke bedenktijd, dus je kan al een beetje uitrekenen wat je dan aan dubbele kosten kwijt bent.

NB. Wel jammer dat je de Fritzbox bij XS4all moet inleveren, ik ga er tenminste van uit dat je die van hun in bruikleen hebt gekregen.
De Experiabox V10 die je van Telfort in bruikleen krijgt valt niet in dezelfde categorie als de Fritzbox qua kwaliteit, funcionaliteit en mogelijkheden.
ThomasL2000
Reputatie 1
Nou, ik ga dus geen dubbele kosten betalen. Als mijn contract bij XS4All op 31 mei eindigt, moet ik dus 6 weken daarvoor de overstap maken naar Telfort. Bedankt zeker ook voor je reactie!

En ja die Fritzbox is heel goed, maar daar betaal je dan ook ruiterlijk voor en ik heb eigenlijk niet zo heel erg snel internet nodig.
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
Het gebruik van een Fritzbox of een andere modem heeft (vrijwel) niets met de snelheid te maken maar met mogelijkheden en netwerkfunctionaliteit.
Maar je lijkt me geen 'zware' gebruiker dus de V10 zal best voldoen in jouw situatie.
Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Thomas, welkom op het forum en wat leuk dat je je internetabonnement bij ons wilt onderbrengen. Je kunt gebruik maken van de overstapservice. Wij zorgen er dan voor dat op de einddatum van je XS4all abonnement je nieuwe Telfort abonnement ingaat. Zo zit je niet zonder internet en heb je ook geen dubbele kosten, want op allebei zit niemand te wachten op volgens mij ;). We hebben wel even de tijd nodig om je aanvraag te verwerken, dus ik raad je aan om tijdig je aanvraag te doen. Stelt dit je gerust en heb je zo voldoende informatie? Heb je nog verdere vragen? Stel ze vooral!
ThomasL2000
Reputatie 1
Dank je Cindy. Dus als ik het goed begrijp zou ik de overstapservice nu al kunnen gebruiken zodat alles netjes op elkaar aansluit? Ik hoef niet te wachten tot half april? Overigens heb ik al een mobiel abo bij jullie, zitten er nog voordelen aan wat betreft acties?
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Jazeker:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/combivoordeel.htm
ThomasL2000
Reputatie 1
Dank je Nelly. Punt is er is nu een actie die nog 3 dagen duurt. Maar zou die ook voor mij gelden als ik het abonnement pas eind mei laat ingaan?
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Verwacht het wel, maar dat moet webcare maar bevestigen.
Het concept van combivoordeel geldt altijd. Je kan zelfs tussentijds wisselen van het ene naar een ander voordeel.
Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Thomas, ik was vrij, dus lees je bericht nu pas. Bedankt voor je reactie nelly jacoba :). Ik ga er voor je achteraan hoe ver je van tevoren je contract kunt afsluiten voordat je kunt overstappen. Mocht je het fijner vinden, dan kan ik je ook laten bellen hierover en dan kun je alles doorspreken :).
ThomasL2000
Reputatie 1
Cindy - Telfort schreef:

Hoi Thomas, ik was vrij, dus lees je bericht nu pas. Bedankt voor je reactie nelly jacoba :). Ik ga er voor je achteraan hoe ver je van tevoren je contract kunt afsluiten voordat je kunt overstappen. Mocht je het fijner vinden, dan kan ik je ook laten bellen hierover en dan kun je alles doorspreken :).

Dat is goed, ik hoor het graag van je! :)
Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Thomas, je kunt voor nu het beste de datumprikker op onze site invullen en dan krijg je een seintje zodra we je over kunnen zetten naar ons toe :).

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)