Overstappen van ADSL Voordeel naar Internet instap

• 30 april 2012
  • 2 reacties
  • 2299 keer bekeken

Ik heb een ADSL Voordeel abonnement. Dit is een oud abonnement dat indertijd werd geleverd door Tiscali (2 MB/s abonnement).

Als ik zou willen overstappen naar een modern abonnement bijv. internet instap (8 MB/s) dan heb ik een ander modem nodig.

Mijn vraag is of ik wanneer ik zou overstappen rekening moet houden met tijdelijk wegvallen van mijn internet verbinding. Bijv. als het abonnement wel is aangepast, maar de modem nog niet is geinstalleerd.

Ik neem aan dat mijn oude modem (inmiddels zo'n 8 jaar oud, een Zykel Prestige 600) de hogere snelheid niet aankan.

Een andere vraag: Is er iets te zeggen over hoe lang een modem meegaat?

2 reacties

Badge +2
Als u verlengt naar Internet Standaard gaat u naar VDSL 25/3, verwachte snelheid op uw adres 20-24 Mbit. U ontvangt daarbij kosteloos een nieuw modem in bruikleen die ook werkt op ADSL. U ontvangt het modem voor de netwerkmigratie naar VDSL dus u kunt hem alvast aansluiten zodat uw downtijd slechts enkele minuten is.

V.w.b. de levensduur. U draait momenteel nog probleemloos op een 8 jaar oud modem. Ik zou zeggen afhankelijk van de bouwkwaliteit zo'n 6 tot 10 jaar, maar de meeste mensen ontvangen door abonnementswijzigingen al eerder dan 6 jaar een nieuw modem.

Hugo
Mijn dank voor het antwoord. Is Internet Instap (8Mb) abonnement ook VDSL of is het ADSL?

Reageer