beantwoord

Overstappen naar Telfort - ISRA punt defect

• 10 oktober 2018
  • 15 reacties
  • 416 keer bekeken

Als huidig kabelgebruiker wil ik overstappen naar Telfort Internet en TV. In mijn woning is een oudere telefoonaansluiting in de meterkast aanwezig die ik tot een jaar of 10 geleden altijd heb gebruikt, maar die nu niet meer volledig intact is. De kabel die binnen komt is in goede staat maar de lasdop op de kabel is weg en de draadjes liggen nu bloot.Voor ik me aanmeld wil ik weten of de kosten om dit ISRA punt te herstellen voor mijn rekening komen of niet. Ik heb de Telfort klantenservice gebeld die mij naar de Telfort installateur (Guidion) verwijst. Guidion verwijst me vervolgens weer naar Telfort met de mededeling dat ik het abonnement moet afsluiten met de mededeling dat Telfort een KPN monteur moet sturen. Onduidelijk blijft wie de kosten draagt. Als ik andere berichten op het forum lees krijg ik het vermoeden dat dit kosteloos wordt hersteld maar ik wil mijn huidige abonnement niet opzeggen voor ik hier duidelijkheid over heb. Verder wil ik natuurlijk dat de overstap naadloos aansluit.
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 10 oktober 2018, 20:55

Telfort gaat pas een monteur sturen als je een aanvraag voor een abo doet.
De monteur geeft voor hij aan de gang gaat aan of er kosten voor jou aan de reparatie zitten.
Zo te lezen verwacht ik geen kosten voor je, maar ik ga er niet over.
Als de eventuele kosten je te hoog zijn kan je kosteloos annuleren.
Telfort kan wel leveren op je adres?
https://internetshop.telfort.nl
Bekijk reactie

15 reacties

Telfort gaat pas een monteur sturen als je een aanvraag voor een abo doet.
De monteur geeft voor hij aan de gang gaat aan of er kosten voor jou aan de reparatie zitten.
Zo te lezen verwacht ik geen kosten voor je, maar ik ga er niet over.
Als de eventuele kosten je te hoog zijn kan je kosteloos annuleren.
Telfort kan wel leveren op je adres?
https://internetshop.telfort.nl
Ja Telfort kan leveren. De postcodecheck geeft geen problemen. Als ik nu mijn abonnement opzeg en ik moet dat later annuleren omdat er kosten zijn geeft dat ongetwijfeld weer rompslomp met mijn huidige aanbieder. Verder lijkt het toch niet zo moeilijk te beoordelen of dit wel of niet kostenloos wordt gerepareerd. Ik kan eventueel foto's van de situatie sturen, maar ik zou niet weten waar ik die naar toe moet sturen, ofwel wie bij Telfort daar nu uitsluitsel over kan geven.
Ik zou even wachten tot webcare je topic oppakt.
Zij kunnen in ieder geval uit naam van Telfort spreken.
Je kan ook overwegen te bestellen en je huidige abo 1 maand te laten overlappen.
Dan heb je 1 maand extra kosten maar sluit je geen internet uit.
Reputatie 8
Badge +11
Je kunt die foto's gewoon hier op het forum plaatsen.

Het stopcontact op de foto kan gemakkelijk verplaatst worden
Reputatie 8
Badge +11
Ik voorzie, zoals Nelly Jacoba ook al aangeeft, geen kosten voor jou. Maar wacht inderdaad even op de mensen van Telfort. Wij zijn gewoon behulpzame klanten.
Reputatie 8
Badge +9
Op voorwaarde dat de kabeltjes nog ongeschonden uit de lasdop komen kan je vrij eenvoudig zelf een aansluitpunt maken met het in het pakket bijgeleverde aansluitdoosje (zie afbeelding hieronder).
Sluit in eerste instantie het rode en blauwe kabeltje aan op dit aansluitdoosje en steek vervolgens het DSL-kabeltje onderin dit doosje.
Sluit het andere eind van het DSL-kabeltje aan op de DSL-poort van de modem.

NB. mocht je geen verbinding krijgen op dit rood/blauwe aderpaar sluit dan het oranje/witte aderpaar aan.
In voorkomende gevallen wordt de verbinding op dat aderpaar geleverd.

Reputatie 8
Badge +9
Hoi Vandeg, leuk dat je misschien naar Telfort gaat overstappen, en goed dat je bij twijfel hier je vraag stelt 🙂
Ik zie dat je al wat uitleg en hulp gekregen hebt, super. En handig dat je foto's hebt toegevoegd! Ook aan de hand van foto's is het lastig om uit te sluiten of de monteur hier kosten voor in rekening brengt, omdat hij dit ter plekke beoordeelt. Hij kan in ieder geval goed bij de kabel, dat is positief! En misschien kan je nog iets met de laatste tip van Enterprise, als dat lukt hoeft een monteur het aansluitpunt niet meer vanaf niets te maken :)
Hou je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?
Dank iedereen! De tip van Enterprise gaat wellicht werken, maar dat vind ik knoeiwerk. Verder blijf ik het bezwaarlijk vinden om eerst een abonnement af te sluiten en mijn oude op te zeggen (want ik wil natuurlijk geen dubbele kosten) om vervolgens af te wachten en bij tegenvallende kosten alles weer terug te moeten draaien. Ik ga me eerst nog eens oriënteren op andere aanbieders, dus helaas Telfort nog even geen nieuwe klant te verwelkomen...
Reputatie 8
Badge +11
Dat is toch geen knoeiwerk? Dat is hetzelfde als wat een monteur zou doen. Misschien wat mooier afgewerkt, maar technisch identiek.
Reputatie 8
Badge +9
Het is inderdaad een oplossing die niet de schoonheidsprijs verdiend maar levert wel gewoon een betrouwbare en stabiele verbinding op.
Maar om het knoeiwerk te noemen..?
Je hebt het spul nota bene zélf gesloopt 10 jaar geleden, zo te zien om een stopcontact op die plek te kunnen plaatsen.
Dan zou ik dat als Telfort zijnde ook niet betalen als jij het persé weer netjes afgewerkt wil hebben..!
Van dat knoeiwerk was misschien wat heel krachtig uitgedrukt (sorry Enterprise) Het punt is dat ik vooraf geen zekerheid krijg. Het aansluitpunt is nu eenmaal beschadigd (en ja ik ben daar uiteindelijk verantwoordelijk voor) Als ik een keuken koop dan krijg ik ook vooraf een prijsopgave van het meerwerk, voor ik de koopovereenkomst teken? Verder weet ik niet precies wat het verschil is met dit topic https://forum.telfort.nl/fid-272/tid-56127/?post=489673 want daar wordt wel vooraf zekerheid gegeven.
..............

Verder weet ik niet precies wat het verschil is met dit topic https://forum.telfort.nl/fid-272/tid-56127/?post=489673 want daar wordt wel vooraf zekerheid gegeven.

Het verschil is 2 jaar .
Prijzen veranderen, voorwaarden veranderen, condities veranderen.
Reputatie 8
Badge +9
Als het ISRA-punt in de originele staat teruggebracht moet worden zal dat toch door KPN gedaan moeten worden want Guidion monteurs mogen dat officiëel niet en hebben daar ook het materiaal niet voor.
Maar zoals gezegd wordt een prijsopgave hiervoor niet eerder afgegeven dan dat je een abonnement afsluit zodat Telfort een verzoek aan KPN voor plaatsing cq reparatie kan doen.
De KPN monteur kan dan ter plaatse de kosten bepalen en de reparatie uitvoeren, en wie die rekening gaat betalen is iets tussen jou en Telfort.
KPN stuurt namelijk geen monteurs om alleen prijsopgaven te doen...
En vergeet niet dat KPN als netwerkbeheerder geen partij is in deze, Telfort kan geen zelfstandige beslissingen zoals prijsopgaven nemen omdat zij niet de eigenaar van het netwerk zijn.

Wat de Guidion monteur betreft, je kan deze na het afsluiten de reparatie laten uitvoeren maar die zal dat vrijwel zeker doen op de manier zoals ik die hierboven al beschreef.
En dat kan je dus net zo goed zelf doen.

Reageer