beantwoord

Overstap van internet/bellen (Tiscalli) naar All in van Telfort

• 1 november 2013
  • 11 reacties
  • 3185 keer bekeken

Ten eerste vind ik dat Telfort wat klantvriendelijker kan/mag zijn naar deze groep, het feit dat je nu interactieve TV zou willen aanvragen is enkel en alleen mogelijk door een nieuw contract te sluiten n.l. dit all in pakket.
Maar er wordt wel vergeten dat de voordelen dan geheel wegvallen met name de kosten van bellen.
Het tweede wat op valt is dat je lekker gemaakt wordt dat de internet snelheid omhoog gaat 30 Mb ipv de 20 van nu waar maar 14 van binnenkomt, mooi zou je denken dan blijft er voor je internet na aftrek interactieve tv nog hetzelfde aan Mb"s over, maar dat is een illusie, want hetgeen nu binnenkomt blijft en daar gaat nog eens de gevraagde Mb's van tv af, ik vind dit een misleidend aanbod.

Mvg
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 4 november 2013, 10:10

Beste Corsou,
Zoals Franzki al 2X heeft uit proberen te leggen (3X is scheepsrecht); omdat je nu al de variant van vast bellen hebt waarbij je onbeperkt naar vast kan bellen (sinds 1 oktober a €0,09 per gesprek, daarvoor €0,05 per gesprek, naar mobiele nummers betaal je daarnaast €0,17 per min) kan je dit gewoon behouden. Deze vast bellen variant wordt niet meer verkocht, dus kan je er op de website geen info over vinden. Vanwege het onbeperkt naar vast gedeelte is het vaste maandbedrag voor jouw Vast Bellen variant €5,08. Bijv inclusief 1X interactieve TV komt dit totaal uit op 38,58 per maand. Omzettingskosten zouden €30 zijn, alle apparatuur is in bruikleen. Voor meer info en/of demonstratie kan je de Telfort verkooplijn bellen of langs een Telfort Winkel gaan.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Maar er wordt wel vergeten dat de voordelen dan geheel wegvallen met name de kosten van bellen.

Ik weet niet wat jij betaalt voor Vastbellen... maar klanten met een oud Vastbellen-abonnement kunnen dit meestal op dezelfde voorwaarden meenemen. Ik betaal in elk geval 5 euro en een beetje per maand + 9ct starttik.

Het tweede wat op valt is dat je lekker gemaakt wordt dat de internet snelheid omhoog gaat 30 Mb ipv de 20

De postcodecheck van Telfort geeft aan wat de nieuwe werkelijke snelheid wordt. Als dat slechts 14Mbps is, dan kun je je afvragen of omzetten van het abonnement in jouw geval wel zinvol is.
Hoi ons abbo oud Tiscalli/compuserve houd in bellen 1ste tik daarna niets, dus onbeperkt bellen. Maar het meenemen van deze abbo afspraken gaat niet lukken bij Telfort, krijg stellig de indruk, dat men blij zal zijn ervan verlost te worden, maar vergeten dat ze toentertijd een zeer groot aantal klanten in de schoot geworpen kregen.
Daarom had ik enkel en alleen interactieve tv los erbij willen nemen, maar dat is niet mogelijk. Al een discussie overgehad maar helaas "U kunt gewoon een nieuw abbo All in one afsluiten voor een jaar vast" en dat is het dus.
Reputatie 8
Badge +16
Als je nu een oud Vastbellen-abonnement hebt met een starttik, kun je dit gewoon houden als je je internet-abonnement laat omzetten. En dan betaal je dus ongeveer € 5,08 per maand + 9 ct per gesprek.
Dat bedoel ik dus je gaat een nieuw abo aan weer voor een jaar, maar krijgt dus bij telefoongebruik extra kosten per bel minuut, wat voorheen niet aan de orde was n.l. onbeperkt (fair play use). Maar het tweede punt dat zich ook voordoet, is dat de dan geleverde 30Mb i.pv. het oude 20Mb dezelfde 14Mb blijft die ik nu ook heb, er kan niet meer geleverd worden schijnbaar, dan gaat er nog eens 8Mb af dus mijn internet blijft er nog maar 6Mb over. Het zou anders zijn geweest als er bijvoorbeeld van de 30Mb 24 werkelijk geleverd zou worden.
Reputatie 8
Badge +16
Je leest niet wat ik schrijf... ik schrijf tot 2x toe dat er alleen een starttarief van 9ct is en geen extra bedrag per belminuut.
Reputatie 8
Badge +16
En voor je snelheidsverhaal adviseer ik eerst even de postcodecheck te doen bij Telfort.
post de uitkomst van de zin "De maximaal haalbare snelheid op uw adres is XX" evenhier, aan de hand daarvan kunnen we je vertellen wat je snelheid netto zal zijn
Beste Franzki, er staat toch duidelijk vermeld starttarief 9 cent, vervolgens 9 cent per minuut meer kan ik er niet van maken, nogmaals wat ik nu betaal is starttarief 5 cent vervolgens 0 cent per minuut
Beste Tuut-Tuut,
Gegevens van max. snelheid op dit adres 12Mb/s
Reputatie 8
Badge +16
Nee ik schreef:

Als je nu een oud Vastbellen-abonnement hebt met een starttik, kun je dit gewoon houden als je je internet-abonnement laat omzetten. En dan betaal je dus ongeveer € 5,08 per maand + 9 ct per gesprek.

En erg raar dat jij geen verhoging van het starttarief hebt gehad naar 9ct met ingang van 1 oktober.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Tuut-Tuut,
Gegevens van max. snelheid op dit adres 12Mb/s

Dan is de volgende rekensom van toepassing

1 decoder met HD TV
of
2 decoders met SD TV
Door je lagen snelheid is een combinatie van HD & SD niet mgelijk.

HD stream gebruikt 8Mb/s
SD stream gebruikt 4Mb/s
Er moet altijd bandbreedte overblijven om gebruik te kunnen maken van internet.
Tevens is het zinvol om de decoder bedraad aan te sluiten en geen gebruik te maken van stroomadapter voor het doorgeven van het signaal.

Telfort vermeld ook duidelijk dat het gaat om een snelheid TOT 30Mb/s maar geeft ook meteen aan dat op jouw adres de verwachtte snelheid niet verder zal komen als 12Mb/s
Badge +2
Beste Corsou,
Zoals Franzki al 2X heeft uit proberen te leggen (3X is scheepsrecht); omdat je nu al de variant van vast bellen hebt waarbij je onbeperkt naar vast kan bellen (sinds 1 oktober a €0,09 per gesprek, daarvoor €0,05 per gesprek, naar mobiele nummers betaal je daarnaast €0,17 per min) kan je dit gewoon behouden. Deze vast bellen variant wordt niet meer verkocht, dus kan je er op de website geen info over vinden. Vanwege het onbeperkt naar vast gedeelte is het vaste maandbedrag voor jouw Vast Bellen variant €5,08. Bijv inclusief 1X interactieve TV komt dit totaal uit op 38,58 per maand. Omzettingskosten zouden €30 zijn, alle apparatuur is in bruikleen. Voor meer info en/of demonstratie kan je de Telfort verkooplijn bellen of langs een Telfort Winkel gaan.

Reageer