beantwoord

Overstap naar Internet +bellen naar optie met IPTV

• 28 juni 2013
  • 7 reacties
  • 3079 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Van de week was ik benieuwd als ik mijn abonnement zou aanpassen van Internet+Bellen naar Internet TV en Bellen wat me dat zou opleveren qua verbinding en wat het kost.
Momenteel zit ik via het BabyXL netwerk met een behaalde snelheid rond de 15-16 mbit down om 1Mbit up, oude 20 Mbit abonnement.
Zodra ik wil overstappen krijg ik te horen dat ik terug ga naar een instap met een te behalen snelheid van 7Mbit. nu vraag ik me dus af, word ik afgeknepen of is de snelheid op het KPN netwerk waar ik vermoedelijk naartoe gezet wordt zo traag?

Daarnaast zie ik dat telefonie omlaag gaat naar 5.08 per maand, uiteraard als je nu iets van 10 euro per maand betaald altijd lekker scheelt toch weer een hoop. Nu mijn vraag hierover de huidige situatie is dat ik met die 10 euro enkel een starttarief heb van ongeveer 5 cent per gesprek. Blijft mijn gesprekskosten dan nogsteeds per gesprek naar vast enkel het start tarief houden of word ik ook omgezet naar een gesprekskosten van 9 cent per minuut en per gesprek aan start tarief?
Dit laatste maakt het uiteraard niet interresanter want dat afkopen kost dan weer 15 euro per maand extra en dan wordt het niet interresant na al een snelheidsverlaging ook meer kosten per maand te hebben.
icon

Beste antwoord door Enterprise 28 juni 2013, 15:24

Als je dit oude 'vast bellen' abonnement hebt (5 ct starttik een geen gesprekskosten) dan hou je deze.
Je gaat hier inderdaad de helft minder voor betalen..!
Alleen nieuwe abonnees krijgen het nieuwe abonnement van 9 ct starttik en 9 ct per minuut.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Als je dit oude 'vast bellen' abonnement hebt (5 ct starttik een geen gesprekskosten) dan hou je deze.
Je gaat hier inderdaad de helft minder voor betalen..!
Alleen nieuwe abonnees krijgen het nieuwe abonnement van 9 ct starttik en 9 ct per minuut.
Reputatie 3
Badge
Het werd verder in het bestel proces vermeld dat het bij Vast bellen inderdaad 5 cent starttarief is.
Inmiddels bestelling in gang gezet.
Bedankt voor het duidelijke antwoord.
Reputatie 8
Badge +10
Graag gedaan... ;)

Momenteel zit ik via het BabyXL netwerk met een behaalde snelheid rond de 15-16 mbit down om 1Mbit up, oude 20 Mbit abonnement.
Zodra ik wil overstappen krijg ik te horen dat ik terug ga naar een instap met een te behalen snelheid van 7Mbit.

Is die 7 Mbps ook wat de postcodecheck aangeeft als haalbare snelheid..?
Reputatie 3
Badge
Dat is wat de postcode check aangeeft er is enkel Instap verkrijgbaar op mijn adres volgens Telfort.
Daarom vermoed ik dus ook dat het een overstap is van BabyXL Netwerk naar het KPN Netwerk.

Internet Instap:
Snelheid op jouw adres: 7 Mb/s.

Internet Standaard:
Helaas niet beschikbaar
Internet Standaard is helaas niet beschikbaar op het adres: xxxx in AMSTERDAM
Reputatie 4
Badge +3
Dat is wat de postcode check aangeeft er is enkel Instap verkrijgbaar op mijn adres volgens Telfort.
Daarom vermoed ik dus ook dat het een overstap is van BabyXL Netwerk naar het KPN Netwerk.

Internet Instap:
Snelheid op jouw adres: 7 Mb/s.

Internet Standaard:
Helaas niet beschikbaar
Internet Standaard is helaas niet beschikbaar op het adres: xxxx in AMSTERDAM

Welkom op ons forum, @ManderOnline!

Zojuist een aantal verbindingen getest in de buurt, allemaal rond de 16Mb, de postcode-check is in deze dus wat te voorzichtig/pessimistisch.

Henk
Reputatie 3
Badge
Welkom op ons forum, @ManderOnline!

Zojuist een aantal verbindingen getest in de buurt, allemaal rond de 16Mb, de postcode-check is in deze dus wat te voorzichtig/pessimistisch.

Henk
Beste Henk,

Bedankt voor je welkomst. Ik heb zelf inmiddels gekozen om de instap te nemen dus zal mijn verbinding vanaf heden niet meer boven de 8 Mbit uitkomen denk ik, tenzij ik weer een aanvraag doe zodra dat mogelijk is voor een upgrade indien die optie er is.
Reputatie 4
Badge +3
Beste Henk,

Bedankt voor je welkomst. Ik heb zelf inmiddels gekozen om de instap te nemen dus zal mijn verbinding vanaf heden niet meer boven de 8 Mbit uitkomen denk ik, tenzij ik weer een aanvraag doe zodra dat mogelijk is voor een upgrade indien die optie er is.

Klopt, dan wordt de verbinding inderdaad ingesteld op 8Mb. Alvast veel plezier met de verbinding!

Dit topic gaat hierbij op slot.

Henk