beantwoord

Oud model modem toegestuurd gekregen?

• 11 januari 2013
  • 15 reacties
  • 3346 keer bekeken

Begin november 2012 besloot ik om mijn abonnement te veranderen. Ik had nog het 'oude' Internet+vastbellen abo en wilde eigenlijk wel van het vast bellen af aangezien ik nog amper bel met de vaste lijn en wel heel veel spooktelefoontjes kreeg, soms wel 5x per dag. (niemand aan de lijn, geen nummer).

Oké, bellen met de 'klantenservice' dus. Verhaal uitgelegd, mw. kon mij niet helpen en ik zou terug gebeld gaan worden op bepaalde dag/tijd. Ik wachten...wachten...niet  gebeld. (in het verleden ook gebeurd). Dus ik weer bellen. Nieuwe belafspraak....weer niet gebeld. Ik weer bellen.... Iemand aan de lijn die mij direct terug zou bellen, en ja hoor, eindelijk. In het systeem stond dat ze mij wel gebeld hadden maar dat ik niet opnam. Nou, dat is raar, ik had de telefoon beide keren binnen handbereik en ben echt niet gebeld.

Maar goed. Aan deze persoon mijn verhaal weer verteld. Ik wilde van het vast bellen af maar nog wel internet van Telfort. Deze persoon vertelde mij dat dit geen probleem was. Mijn abo zou op 8 dec. omgezet gaan worden naar een €20,- abo (30MB). Ook zou ik een nieuwe modem toegestuurd krijgen aangezien mijn oude defect is. Dit betreft de P-2602HW D1A. Het aan-uit knopje is lam en moet met een satéprikkertje vastgezet worden.

Vlak voor 8 december nog even gebeld omdat iets me niet duidelijk was en ik het nieuwe modem nog niet had ontvangen.
De persoon die ik nu aan de lijn had vertelde mij dat wat ik had afgesproken helemaal niet kon. Pas als mijn oude abo was beëindigd (8 dec.) kon ik een nieuwe aanvraag doen voor het andere abo van €20,-. Ze was nog onervaren begreep ik, aangezien ze mij bij elke vraag in de wacht zette om het iemand anders te vragen. Aangezien ik er niets meer van snapte heb ik het gesprek maar beëindigd en een uur later weer gebeld.

Nu kreeg ik er weer een manspersoon voor. Deze zei tegen mij dat dat wat die andere had gezegd niet klopte. Mijn abo zou gewoon per 8 dec. omgezet worden en dan zou ik binnen 14 dagen het nieuwe modem toegestuurd krijgen. Oké.....even de feestdagen afgewacht en nog wat extra tijd. Op 8 januari nog geen nieuw modem ontvangen, dus toch maar weer een belletje.

Nu werd mij ineens weer verteld dat ik niet het €20 abo van 30MB had maar eentje van 20Mb, dus gewoon net als bij mijn oude abo maar dan zonder bellen. Ik moest alsnog de aanvraag voor het andere abo doen. En een nieuw modem? Oh, niets van bekend....
Ik via internet op Mijn Telfort de aanvraag starten. Kreeg ik de melding dat mijn huidige modem niet geschikt was en dat ik een andere aan moet schaffen waar ik dan wel €15 voor moet betalen.

Ja lekker weer...maar weer eens een belletje doen.
Meneer aan de lijn die niets begreep van mijn verhaal en waarom ik een ander modem wil. Ja hallo, dat is mij toegezegd, hij is kaduuk. Hij insinueerde nog even tussen neus en lippen door dat ik gewoon gratis een nieuw modem zou willen...

Nou vooruit, ik zou het nieuwe modem krijgen binnen 5 dagen, niet van harte, maar toch...

Weer terug verbonden met een mw. ivm abo-omzetten. Deze vertelde mij dat ik eerst moest afwachten tot ik het nieuwe modem kreeg. Daarna opnieuw de aanvraag invullen voor het andere abo. In de gaten houden of de €15 afgeschreven zouden worden. Zo ja, dan weer contact opnemen om dit te laten retourneren. Pfffff, wat een gedoe zeg.... Het zou volgens haar ook kunnen dat dit niet gebeurde omdat ik het modem al zou hebben. Oh, nou, even afwachten dus.

Vandaag het modem ontvangen. Op de website van Telfort staat dat men tegenwoordig het modem Zyxel P-2812HNU-F1 levert. Het modem die ik gekregen heb is de Zyxel P-2601HN-F1. Dit lijkt mij toch een ouder model.........

Ik voel me nu een beetje bedonderd. Keer op keer is mij een ander verhaal verteld, vele en lange telefoongesprekken heb ik gevoerd. En nu lijkt het erop of ik met een oud modempje wordt afgescheept.......

Nee, ik word hier echt niet blij van! Moet ik nu echt weeeeeeeeeer een uur aan de telefoon gaan hangen, om dan weer een ander verhaal aan te moeten horen? Ik denk er nu echt zwaar over na om Telfort maar helemaal op te zeggen... Met zo'n ondeskundige 'klantenservice' die je van het kastje  naar de muur stuurt, steeds een iets anders zegt, je dingen toezegt en ze dan niet nakomt...pfff....

En er zit geen enkele gebruiksaanwijzing bij het modem, helemaal niks, ook geen verwijzing waar ik die kan vinden. Oké, ik ben niet helemaal achterlijk, zal vast wel ergens te vinden zijn, maar is het nu zo veel werk om dat er even bij te zetten op een papiertje? Ben niet van plan hem aan te sluiten, neem hier geen genoegen mee. Heb het gevoel dat dit een bewuste actie is, gewoon een oud modelletje sturen.

Nou bedankt Telfort, voor al die goede en duidelijke service! Ik ga eens zoeken naar een andere aanbieder geloof ik.
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 12 januari 2013, 09:04

Die €15 is normaal gesproken wel correct (nieuwe klanten betalen €25 overigens).

Dat van die 15 euro is mij bij geen enkel telefoongesprek verteld. Daar kwam ik pas achter toen ik, op advies, via Mijn Telfort opnieuw de abo-aanpassing door wilde geven.

Ik had mijn oude modem bijna 5 jaar en deze heeft een defect. Ze sturen me wel een modem op, maar dan wel eentje waar ik niets aan heb bij het abo die ik dus wil nemen (en dacht al te hebben per 8 dec.). Waarom dan niet meteen het juiste modem?
de modem die je nu opgestuurd hebt gekregen is een vervanging voor de defecte. De abbo-wijziging is niet doorgevooerd. Nu je een nieuw abbo gaat nemen via "Mijn Telfort" krijg je de modem die bij dát abbo hoort.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Voor een aansluiting die gerealiseerd kan worden over VDSL, krijg je het P2812 modem.
Voor een aansluiting die alléén gerealiseerd kan worden over ADSL, krijg je het P2601 modem.

Welk type je toegestuurd krijgt is namelijk afhankelijk van de snelheid, of als er géén VDSL geleverd kán worden.

Het P2601 modem is géén oud type modem, maar gewoon een ander modem, omdat ik vermoed dat er géén VDSL geleverd kán worden!

Onderaan mijn bericht staat een link naar de postcodecheck, wil je die eens invullen en kijken wat de snelheid is op jouw adres? en welke abonnementenkeuze heb je?
Ik zie geen link naar de postcodecheck...
Zellf al gevonden. Aanbevolen wordt dan Internet Standaard.
Reputatie 8
Badge +17
Hier dan: http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html

en wat staat er achter "snelheid op jouw adres:" ?
Snelheid 23 Mb/s
Reputatie 8
Badge +17
Dat is een VDSL snelheid, je hebt dus idd een verkeerd modem opgestuurd gekregen, óf het is een vervanging voor je defecte modem.

Je kan de modem gewoon volgens het doe-het-zelf pakket aansluiten, heel simpel, kan niet fout gaan. De oude P2602 hoef je niet terug te sturen, ondanks de brief in het doe-het-zelf pakket!

Log dan eens in op "Mijn Telfort" en kijk eens wélk abonnement er nu actief staat.
Ik heb nu het 'Telfort internet 20 Mb' abo, op de factuur staat €17,18 excl. 21% BTW.
Als ik dit dus via Mijn telfort wil veranderen krijg ik het bericht dat ik een ander modem, die P-2812, nodig heb.

Dus je weet zeker dat ik, ondanks het 'dreigbriefje', het oude P2602-modem niet terug hoef te sturen?
Reputatie 8
Badge +17
Ja, de grijze modem hoeft écht NIET teruggestuurd te worden. Alleen, als je via "Mijn Telfort" voor een "Internet Standaard" abonnement kiest, krijg je de P2812 modem en MOET je de P2601 wél terugsturen (maar da's geen probleem toch 😉 )

Aan je huidige abbonaam te zien is er nog niets omgezet en kun je dus gewoon een nieuwe abbo kiezen!

Succes! En laat even weten of het gelukt is?! 😉
Bedankt voor je hulp tot dusver, maar dan blijf ik nog steeds met een ontevreden gevoel zitten...

Zoals je in mijn bovenste bericht hebt kunnen lezen heb ik meerdere malen langdurig aan de telefoon gehangen en werd mij steeds iets anders verteld. Aangezien mijn vaste lijn per 8 dec. wel is opgezegd heeft mij dit dus behoorlijke kosten opgeleverd, aangezien het nu dus met de mobiele telefoon moest.

Als mij direct de juiste informatie was gegeven had mij dit behoorlijk wat geld bespaard, en een hoop onvrede. De ene zei dit, de andere zei dat. Ja, uw abonnement wordt automatisch per 8 dec. omgezet naar het 30 Mb abo. Nee hoor, dat kan helemaal niet. Ja hoor, dat gaat wel. Nee hoor, hoe komt u erbij.
Tot 2 maal toe beloofd dat ik het nieuwe modem kreeg toegestuurd, niet gebeurd. Heb 1 keer zelfs nog het aanbod afgeslagen van 2 maanden gratis abo, aangezien die persoon mij garandeerde dat alles nu goed zou komen....
En nu, nadat ik de laatste keer weer duidelijk heb aangegeven dat ik dat 30 Mb abo wil, krijg ik toch eerst weer een ongeschikt modem. Als ze mij nu direct het juiste modem hadden gestuurd en mijn abo aan hadden gepast....Was toch allemaal zeer duidelijk, lijkt mij....

Maar nu moet dus alsnog zelf het abo veranderen en gewoon die €15 gaan betalen. En dat vind ik dus heeeeel erg klantonvriendelijk! Mede door de zeer onjuiste informatie die mij keer op keer verschaft is.
Badge +2
Wellicht kan de webcare hierin wat voor je betekenen.
Zonde dat er zoveel onduidelijkheid geschept wordt richting een trouwe klant, en dat dat nieuwe modem steeds maar niet verstuurd wordt.
Die €15 is normaal gesproken wel correct (nieuwe klanten betalen €25 overigens).

Dat van die 15 euro is mij bij geen enkel telefoongesprek verteld. Daar kwam ik pas achter toen ik, op advies, via Mijn Telfort opnieuw de abo-aanpassing door wilde geven.

Ik had mijn oude modem bijna 5 jaar en deze heeft een defect. Ze sturen me wel een modem op, maar dan wel eentje waar ik niets aan heb bij het abo die ik dus wil nemen (en dacht al te hebben per 8 dec.). Waarom dan niet meteen het juiste modem?
Badge +2
Meteen het nieuwste modem was wel praktisch geweest, maar dat functioneert anderzijds het beste bij VDSL, en niet bij het huidige abonnement wat je helaas nog steeds hebt.

Webcare kan, nogmaals, na het weekend, ongetwijfeld met je mee kijken.
Matthijs, ook bedankt voor je reacties.

Toen ik deze week regelde dat ik eindelijk het nieuwe modem ging krijgen was ik nog in de veronderstelling dat ik al het nieuwe abonnement had, dus Standaard 30 Mb, waar ik dus sowieso dat VDSL-modem voor nodig heb. Tijdens dat gesprek is niet aan de orde geweest dat dat niet het geval was. Ik had helemaal nog niet gekeken op Mijn Telfort aangezien mij tijdens het laatste gesprek daarvoor was gegarandeerd dat het omgezet zou worden. Ik had alleen het modem nog steeds niet en daarvoor belde ik.
Pas toen ik weer een ander ervoor kreeg zei deze persoon tegen mij dat ik nog niet het juiste abbonement had.

Dus diegene die mij het modem toezond moet in de veronderstelling zijn geweest dat ik wel dat VDSL-modem nodig zou hebben, lijkt mij, want die informatie gaf ik hem.

Wat, wie, waar is dat Webcare eigenlijk? Hoe kom ik daarmee in contact?
Badge +2
Webcare is de algemene benaming voor de ondersteunende klantenservice hier op het forum. Dit zijn alle personen waar Telfort bij staat.
In principe is het plaatsen van een eigen topic (zoals je dus al gedaan hebt) normaal gesproken voldoende, dus ik verwacht dat na het weekend Jelmer of Henk mee zal kijken voor je :) 
Oh oké, dank je, weer wat geleerd :)
Tja, in 5 jaar nooit problemen gehad met Telfort, dus kwam hier eigenlijk nooit...
'k Zoek m'n nest maar eens op nu, fijne nacht nog 🙂
Reputatie 8
Badge +17

de modem die je nu opgestuurd hebt gekregen is een vervanging voor de defecte. De abbo-wijziging is niet doorgevooerd. Nu je een nieuw abbo gaat nemen via "Mijn Telfort" krijg je de modem die bij dát abbo hoort.

Reageer