Oplevering perfect verlopen op mijn KPN tel nummer na. Dat doet het niet meer.

• 7 februari 2013
  • 15 reacties
  • 4084 keer bekeken

Beste,
Mijn oplevering van Telfort alles in één is vandaag bijna perfect verlopen. Internet Ok. Interactieve TV ok. Vast bellen eveneens ok. Heb alleen een probleem. Mijn vaste KPN nummer is niet meer bereikbaar. Het lijkt wel dat men bij het omzetten van ADSL naar VDSL mijn 'normale' telefoon hebben verwijderd.
Bij wie moet ik dit gaan melden??? Bij Telfort of bij KPN.
Ben er bang voor dat dit een mooi steekspel gaat worden tussen beide partijen. En als KPN het herstel gaat uitvoeren ik mijn Telfort aansluiting kwijt ben.
Wat is wijsheid?

15 reacties

Reputatie 8
Badge +17
begrijp ik goed dat je én een VOIP nummer hebt had én nog een vaste aansluiting (via een splitter aangesloten) had ?

Je info is tegenstrijdig namelijk:
...
Vast bellen eveneens ok
...
en
...
Mijn vaste KPN nummer is niet meer bereikbaar.
...
Hoi Kees-Jan,
Sorry dat mijn info tegenstrijdig is. Heb inderdaad één VOIP nummer én een vaste aansluiting. Het VOIP nummer is goed omgezet bij de oplevering. De vaste aansluiting is verdwenen. Het klopt dat ik de splitter aangesloten heb. Dit juist voor de vaste aansluiting.
Reputatie 8
Badge +17
OKé, dan heb ik goed gegokt ;)

je hebt toch wel de splitter gebruikt die bij het doe-het-zelf pakket van Telfort zat? ADSL en VDSL splitters zijn verschillend.

Als je alléén de vaste lijn aansluit op je ISRA-punt, heb je dan een kiestoon?
Het zijn inderdaad verschillende splitters. Heb nu de juiste er tussen gezet. Helaas zonder resultaat. Toch mijn vaste aansluiting weg. Alleen aansluiten van de vaste lijn op het ISRA punt geeft eveneens geen resultaat (dode, stille lijn)
Reputatie 8
Badge +16
Wellicht heeft Telfort over het hoofd gezien dat je twee KPN-nummers had.

Alleen wordt een vaste KPN-lijn niet zomaar opgeheven als er nog een nummer actief is. Weet je zeker dat Telfort niet je vaste KPN-nummer heeft geporteerd?
Als het goed is heeft Telfort mijn nummer niet geporteerd. Misschien dat ik ze alsnog daartoe opdracht kan geven. Het nummer staat immers nog steeds op mijn naam.
Reputatie 8
Badge +16
Je kunt bij Telfort maar één (VoIP-) telefoonnummer hebben. Als het vaste KPN-nummer wordt geporteerd, vervalt het reeds geporteerde VoIP KPN-nummer.
Klopt. Maar mijn nummer is helemaal niet geporteerd. Ik heb momenteel ook maar één VOIP nummer en één vaste aansluiting. Het VOIP nummer dat ik momenteel heb is géén geporteerd KPN nummer. Mijn echte KPN vaste nummer/lijn  is nu weg.  Ik dacht als ik nú alsnog een aanvraag tot nummerportering doe (dat heb ik dus niet gedaan) dan kan ik misschien mijn oorspronkelijke vaste aansluitng nummer behouden voordat het voor mijn neus weggekaapt wordt.
Reputatie 8
Badge +17
beste tip: niets overhaast doen, gewoon wachten op WebCare morgen. Niet zelf een oplossing gaan bedenken, éérst weten hoe het zit...

geduld!
Reputatie 4
Badge +3
@ac6693,

Vervelend dat je op het moment geen gebruik kunt maken van de KPN-aansluiting.

Ik heb zojuist gebeld naar het vaste nummer en werd volgens mij doorgeschakeld dus dat wijst erop dat het nummer nog wel operationeel is.

Er is geen nummerportering aangevraagd voor het KPN-nummer.

Henk
@Henk...Sorry dat ik je moest afkappen. Sta voor een hele volle zaal training te geven. Dan is het wat lastig om je te woord te staan. Zag een prive nummer binnenkomen op mijn mobile telefoon waardoor ik twijfelde om toch op te nemen.
Het klopt dat de doorschakeling op het vaste nummer nog steeds bestaat. Daaruit concludeer ik ook dat het nummer niet geporteerd is en nog steeds operationeel. Alleen niet meer op mijn vaste lijn. Ik had ook inderdaad geen nummerportering aangevraagd op het vaste nummer bij de overstap van mijn 'oude' Telfort abo naar het nieuwe Telfort alles in één... Vandaar dat de vraag bij mij leeft: "waar is mijn vaste KPN lijn gebleven?" en "Hoe voorkom ik dat mijn telefoon nummer dat ik al jaren gebruik weg gekaapt wordt...?" Als mogelijke oplossing zie ik om alsnog te porteren naar Telfort.
Even een kickje naar boven.
@Henk. Zou je advies willen geven wat het meest handig is om nu te doen?
Alvast dank voor je reactie.
Reputatie 8
Badge +16
Kicken is niet nodig... Henk is er maandag weer (als ie geen carnaval is gaan vieren).
Reputatie 8
Badge +17
Als het om het vaste nummer gaat, dan is het misschien handig om gewoon de KPN storingsdienst te bellen!?

Telfort (Henk) geeft aan dat alleen het VIOP nummer geporteerd is en dat en géén nummerportering aangevraagd is voor het vaste nummer; ie. Telfort heeft geen werkzaamheden aan de vaste lijn uit laten voeren, maar misschien is er wat foutgegaan bij de werkzaamheden door de KPN monteur in de centrale.
Heb huiver om daar KPN bij te halen...
Heb tot nu toe eigenlijk al jaren goede ervaringen met Telfort. Heb daarom mijn oorspronkelijke nummer (van KPN) nu alsnog laten porteren. Kpn hoeft de lijn dan niet af te koppelen. Dat hebben ze immers succesvol gedaan.

Update: Mijn oorspronkelijke KPN nummer is inmiddels geporteerd naar Telfort. Geconfigureerd in het modem en het werkt weer uitstekend!!!! Nu dus met alles over. Helemaal blij. Probleem opgelost. Niet op een standaard manier maar toch...

Reageer