beantwoord

oplevering internet en tv

• 14 januari 2013
  • 43 reacties
  • 10734 keer bekeken

Badge
hallo,

ik heb misschien een domme vraag.
morgen wordt mijn internet en tv en telefonie opgeleverd.
mijn vraag is hoelaat ik alles aan kan sluiten zodt ik kan nternetten en tv kan kijken?

hoop snel antwoord te krijden zodat ik morgen dus niet voor verasingen kom te staan.

mvg leo nijhoff
icon

Beste antwoord door jimny 15 januari 2013, 00:49

Als je vandaag via de oude provider geen verbindingen kan maken, dan kun je beginnen met het installeren van je Telfort modem etc.
Bekijk reactie

43 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@leonijhoff,

Fijn om te lezen dat alles inmiddels werkt! Heel veel plezier met je aansluiting! :)

Henk
Badge
de modem staat hier altijd dag en nacht aan :)

ben benieuwd hoe de snelheid dan straks is, ben in iedergeval nu al tevreden 😉
Reputatie 8
Badge +17
Thanks voor alle hulp.

Ben erg tevreden ermee, download met 2 mb, dit is al stukken meer als met me oude provider 🙂.

Heb tot 30 mb internet, is die 2 mb download met nieuwsgroepen dan max haalbaar? Of kan het nog hoger? :)
Waarschijnlijk sta je nu op het beginprofiel van DLM, dat is 22Mbps, als de lijn stabiel is, zal DLM de snelheid en foutcorrectie aanpassen waardoor de lijn qua snelheid beter wordt.

Zaak is om de modem AAN te laten staan, zéker géén DSL resets geven en vóórdat je met kabels gaat spelen de modem uit te zetten met de power-knop.

Je zal dan zien dat de snelheid beter wordt...

veel plezier!
Reputatie 8
Badge +16
Heb je het over 2Mbps (Megabit per seconde) of 2MBps (MegaByte per seconde)?

Welke snelheid geeft de Telfort postcodecheck aan als haalbare snelheid op jouw adres?
Badge
Thanks voor alle hulp.

Ben erg tevreden ermee, download met 2 mb, dit is al stukken meer als met me oude provider 🙂.

Heb tot 30 mb internet, is die 2 mb download met nieuwsgroepen dan max haalbaar? Of kan het nog hoger? 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Gelucky! "Maar" één dag later... 😛
Badge
Net telefoon gehad van me vriendin dat itv werkt. 🙂
Denk dat telfort nu pas alles geactiveerd heeft.
Badge
Uit de lasdop komen een hoop draadjes die afgedopt zijn de draadjes die in het kastje zitten zijn daarvan aangesloten, dat zijn er 4 en dan uitgaand naar de stekker aansluiting in de kamer zijn 2 draadjes, de andere 2, de oranje en witte zijn niet aangesloten.
Reputatie 8
Badge +16
Het aansluitdoosje is geen isra-punt. Je hebt vermoedelijk een lasdop als isra-punt.

Van het isra-punt zie ik (als ik goed kijk)  alleen de bovenkant (PTT). Hoeveel kabels komen daaruit en waar gaan ze naartoe?
Reputatie 8
Badge +17
hmm, even wat voor de zekerheid:
  1. die grijs/beige kabel op de voorgrond van de foto, daar zit rood,blauw,wit en oranje in. klopt?
  2. die donkergrijze kabel die aan de onderkant van het doosje zit welke kleuren kome daar uit? geel op b, groen op EB, doorzichtig op V (aarde) en ...?

je kan eventueel ook "terugwerken"
in de woonkamer heb je zo'n stekker met 4 aansluitingen, daar zitten welke kleuren aangesloten?

voor het meest optimale zou je de modem aan moeten sluiten op het doosje van de foto, en dan vanaf de modem met een UTP kabel naar het iTV kastje in woonkamer en eventueel nóg een UTP kabel voor een PC. Of de PC/laptop via WiFi aansluiten...
Badge
Dsl en internet lampje branden niet meer op de modem
Reputatie 8
Badge +17
schroef die wit-blauw eens op aansluiting 4 en 5, dus wit op 4, en blauw op 5.

werkt het dan?
Badge
hierbij even een foto van me ira punt

http://imageshack.us/a/img593/8520/irapunt2.jpg

Zoals je ziet komt er in de ira punt 4 kabels en gaan er maar 2 uit. De oranje en witte zijn niet aangesloten. 
De blauwe en witte die gaan naar de stekker doos in de woonkamer waar ik de modem insteek.
Badge
hoe kan ik hier een foto neerzetten van me ira punt?
Badge
Bij mij komen uit ira punt rood en blauw en geel en groen uit.
Vandaaruit gaat er een kabel naar me aansluiting in de woonkamer. In deze kabel zitten een blauwe, witte draad die aangesloten is en de oranje en witte kabel zijn niet aangesloten.
Hier heb ik niets aangedaan, dit zat al zo sinds ik hier 5 maanden geleden ben komen wonen.
Reputatie 8
Badge +17
Hmm, ik vermoed dat je even een aderpaar wissel moet proberen. In je ISRApunt zitten 2 paar aders rood-blauw en wit-oranje. Het kan zijn dat er besloten is om Telfort op wit-oranje te zetten.

kan je de aderparen eens wisselen?
Badge
We zitten nu al heel de middag te wachten tot we aangesloten worden.
Gaat dit vandaag nog gebeuren ??
er werd ons verteld dat we in de loop van de dag hier gebruik van konden maken maar opheden nog niets.
Badge
Nog een vraagje,

Tot hoelaat kunnen ze alles inschakelen of gaat dit heel de avond en nacht door?
Badge
En we blijven wachten hahaha of kom ik nu erg ongeduldig over hahaha
Badge
Wachten duurt altijd lang hahaha, maar we hebben geduld.
Hopelijk duurt het niet lang meer hahaha
Reputatie 8
Badge +17
Het "Internet" ledje brandt dan groen.

"DSL" is nu groen vanwege het DSL signaal van Tele2.
"Internet" is nu rood omdat je geen IPadres krijgt van de Telfort DHCP server, want die kan niet benaderd worden via het Tele2 netwerk ;)

moeilijk hè, geduld... 🙂
Badge
Hoe weet ik eigenlijk dat bij mij internet en tv het doet?
Moet dan alles groen branden? En gaat dit automatisch of moet ik de modem dan resetten?
Badge
Via de postcodecheck is de snelheid 30 mbps op mijn adres.
Reputatie 8
Badge +17
"Standaard Internet 20 mb"? hmm, dat bestaat niet bij Telfort...

oh, je bedoeld "Internet Standaard tot 30Mbps"? ;)

en wat is de "snelheid op jouw adres" volgens de postcodecheck? (zie mijn handtekening onderaan dit bericht, klik op "postcodecheck"")
Badge
Wordt dit automatisch eraf gehaald als telfort me verbinding erop zet?

Reageer