beantwoord

Oplevering internet

• 2 juni 2012
  • 11 reacties
  • 4079 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb bericht gehad van Telfort dat mijn bestelling (Telfort internet) met bestelnummer 2451132 zou worden opgeleverd op 1 juni 2012. Echter, de aansluiting is nog niet geactiveerd. De bestelstatus op de site geeft aan dat de oplevering nog ingepland is en is nog niet veranderd naar oplevering en activatie. De geplande datum staat ook nog steeds op 1-6-2012.
Ik heb het router en bekabeling geinstalleerd, maar de DSL en internet lampjes branden niet. Vanzelfsprekend kan ik dan ook nog geen verbinding maken met het internet. Ik wilde hier graag informeren naar de status van de bestelling.
Met vriendelijke groet,
Nico
icon

Beste antwoord door Nicotelfortuser 4 juni 2012, 19:09

@Nicotelfortuser,

Dat is gelukkig erg snel, ik hoor graag van u of alles gelukt is. :)

Henk

Er is zojuist een monteur langs geweest. Deze heeft het probleem verholpen!
Hij zei overigens ook dat het geen enkel nut heeft om de kabeltjes in de varkenssnuit te wisselen. Het is me niet volledig duidelijk wat hij heeft gedaan, maar hij heeft buiten mijn appartement bij een verdeelkast iets omgezet. Toen heeft hij de muuraansluiting opengemaakt en daar een kabeltje gewisseld. Bij het doormeten bleek dat het probleem te hebben verholpen.
Met vriendelijke groet,
Nico
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

2e aderpaar ook geprobeerd?
2e aderpaar ook geprobeerd?

Ik geloof niet dat ik je begrijp, kun je wat specifieker zijn over wat ik moet doen? Ik doe dit voor het eerst. Toch bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Hier staat eea in detail;

http://klantenservice.internet.telfort.nl/Hulp-bij-installatie/Internet/Controleren-aderparen-%28bij-een-niet-werkende-verbinding-na-installatie%29.aspx

het is een wat langer verhaal, maar als je verbinding op het 2e aderpaar is opgeleverd, moet je dat met deze handeiding kunnen ondervagen.

Succes!
Ik heb de kabeltjes in de varkenssnuit omgewisseld en het opnieuw geprobeerd (ik heb een ISRA type U2 aansluiting in mijn appartement), maar dit maakt geen verschil. Er branden geen DSL en internet lampjes.
Echter, als ik op de website van Telfort de status van de bestelling opvraag, zie ik dat de oplevering nog steeds op 'ingepland' staat ipv 'oplevering en activering'. Misschien dat dit er ook mee te maken heeft?
dit is wat je zelf kan doen. Het kan inderdaad ook zijn dat de aansluiting nog niet opgeleverd is.

Dan wordt het maandag de helpdesk bellen, of kijken of webcare maandag hier reageert.
dit is wat je zelf kan doen. Het kan inderdaad ook zijn dat de aansluiting nog niet opgeleverd is.

Dan wordt het maandag de helpdesk bellen, of kijken of webcare maandag hier reageert.

O.K. er zit niets anders op. Toch enorm bedankt voor je hulp! Groetjes
Reputatie 4
Badge +3
@Nicotelfortuser,

Ik heb hierbij een storingsmelding aangemaakt. Er wordt vandaag, uiterlijk morgen contact met u opgenomen om dit zo snel mogelijk voor u op te lossen.

Henk
@Nicotelfortuser,

Ik heb hierbij een storingsmelding aangemaakt. Er wordt vandaag, uiterlijk morgen contact met u opgenomen om dit zo snel mogelijk voor u op te lossen.

Henk

Dank u Henk, er komt vanavond al een monteur langs. Hopelijk is het eenvoudig op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Nico
Reputatie 4
Badge +3
@Nicotelfortuser,

Henk
@Nicotelfortuser,

Henk

Er is zojuist een monteur langs geweest. Deze heeft het probleem verholpen!
Hij zei overigens ook dat het geen enkel nut heeft om de kabeltjes in de varkenssnuit te wisselen. Het is me niet volledig duidelijk wat hij heeft gedaan, maar hij heeft buiten mijn appartement bij een verdeelkast iets omgezet. Toen heeft hij de muuraansluiting opengemaakt en daar een kabeltje gewisseld. Bij het doormeten bleek dat het probleem te hebben verholpen.
Met vriendelijke groet,
Nico
Reputatie 4
Badge +3
@Nicotelfortuser,

Heel goed om te horen, ik zet het topic hierbij op slot. :)

Henk