beantwoord

Onvolledige aanvraag naar Reggefiber

• 14 november 2013
  • 7 reacties
  • 2149 keer bekeken

In september hebben wij de sleutel gekregen van een nieuwbouwwoning, hierop hebben wij een verhuizing doorgegeven aan Telfort zodat we ons huidig abonnement konden meenemen naar het nieuwe adres. Op dit adres bleek Telfort geen ADSL te kunnen leveren, wel glasvezel. Toen is via de telefoon het abonnement opgezegd, en konden wij zelf rustig een nieuw abonnement gaan uitzoeken. Uiteindelijk toch weer bij Telfort uitgekomen, en daar glasvezel aangevraagd.

Op 15 oktober is het Alles-in-1 pakket aangevraagd en dit zou 3 weken duren, en zou uiterlijk 4 november worden geleverd. Eind oktober nog niks gehoord dus ik heb contact opgenomen met Telfort klantenservice, bleek dat het wachten was op Reggefiber. Reggefiber uiteindelijk gebeld hoe het ermee zat, en zij hadden een niet-complete aanvraag van Telfort binnen waardoor zij niet verder konden met opleveren. Telfort weer teruggebeld om een volledige aanvraag te doen zodat Reggefiber aan de slag kon, dit is gedaan en Reggefiber zou contact opnemen zodra Telfort de aanvraag heeft doorgestuurd.

Na een week maar weer opnieuw gebeld want had nog niks gehoord, bleek opnieuw de aanvraag niet goed te zijn. Telfort opnieuw gebeld, nieuwe aanvraag, opnieuw wachten. Het hele proces heeft zich nu minimaal 4x herhaald en er zit nog steeds geen vooruitgang in, laat staan dat er ook maar een opleverdatum in zicht is. Reggefiber heeft bevestigd dat glasvezel mogelijk is op ons adres, en zij verder afhankelijk zijn van Telfort. Telfort lijkt ondertussen helemaal niks te doen om deze situatie op te lossen. Wij doen nu al onze dagelijkse administratie via mobiel internet en dat begint nu zo op te lopen dat het geld gaat kosten vanwege bundeloverschrijding. Dat is dan nu maar zo, maar dan moet er wel uitzicht zijn op een oplevering.

Ik zou graag zien dat er vanuit Telfort onderhand eens wat ondernomen wordt om dit bureaucratisch gedoe op te lossen. Wij zijn nu 1,5 jaar klant en altijd erg tevreden geweest, maar zoals dit nu wordt afgehandeld kan het echt niet.

Ik hoop snel iets te horen.
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 14 november 2013, 13:51

Heb je bij Reggefiber kunnen achterhalen welke gegevens ontbreken, dit zou Telfort kunnen helpen om een complete aanvraag in te dienen.
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Heb je bij Reggefiber kunnen achterhalen welke gegevens ontbreken, dit zou Telfort kunnen helpen om een complete aanvraag in te dienen.
Badge +1
@JeroenT,

Welkom op het forum! Vervelend dat dit zo verkeerd is gegaan. Ik zoek dit graag verder voor je uit. Stuur jouw postcode en huisnummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik direct voor je aan de slag.

Lotte

Wat ik uit het antwoord van Reggefiber heb kunnen opmaken, is een aanvraag vanuit Telfort naar Reggefiber tweedelig. 1 is omzetten van schakelaar in een schakelkast, 2 is monteur sturen van Reggefiber naar huis om installatie te doen van glasvezelmodem. Zo heb ik het uitgelegd gekregen, dus geen idee verder of dit klopt met de werkelijkheid. Maar aanvraag 1 heeft Reggefiber gehad, 2 ontbreek volgens hen.

En ik heb per ongeluk je reactie als antwoord op mijn vraag gemarkeerd, dat was niet de bedoeling natuurlijk.
Vandaag gebeld door de glasvezel leverancier. Ze komen 3 december langs om het modem te installeren. Ik blijf het absurd lang vinden maar het kon niet eerder volgens hen. Er zit in ieder geval weer wat vooruitgang in.
Reputatie 8
Badge +16
Vandaag gebeld door de glasvezel leverancier. Ze komen 3 december langs om het modem te installeren. Ik blijf het absurd lang vinden maar het kon niet eerder volgens hen. Er zit in ieder geval weer wat vooruitgang in.

Wel dan even 2 December je schoen zetten....ander krijg je dat vroege sinterklaas cadeau nog niet....:p
Even een updat mbt mijn aanvraag

3 Dec: zoals gepland is het glasvezelmodel geinstalleerd
5 Dec: pakketje van Telfort ontvangen met ITV en router.
Ik heb vanaf mijn werk meteen die dag gebeld dat alle diensten geactiveerd kunnen worden, zodat het bij thuiskomst ook sowieso zou moeten werken. ITV werkt vrijwel meteen via mijn eigen powerline-plugs, ik had alleen wat slecht gelezen en het in eerste instantie aangesloten op de router ipv glasvezelmodem. Internet viel wat tegen in het begin, de meegeleverde Sitecom router is ontzettend traag en heeft een erg slecht wifi bereik. Ik heb de volgende dag de Sitecom vervangen door mijn eigen Asus N66U en dit werkte meteen perfect (wifi en bedraad).

Uiteindelijk heeft het opleveren wat ons betreft veel te lang geduurd, en werd ik pas na veelvuldig zelf bellen, klagen, en dit topic wat op de hoogte gehouden vanuit Telfort. Achteraf hadden we waarschijnlijk een andere provider gekozen alleen al om de ontzettend slechte communicatie, maar nu het allemaal werkt hoop ik dat het vertrouwen in Telfort wat wij hadden hiervoor weer terugkomt en ook gegrond blijkt.
Badge +1
@JeroenT,

Goed om te lezen dat de diensten inmiddels zijn geactiveerd en alles nu goed werkt! Bij deze sluit ik het topic en wens ik je veel plezier met de diensten.

Lotte