beantwoord

Onverwacht zelfde moment modem ontvangen

• 6 juni 2014
  • 17 reacties
  • 775 keer bekeken

Ik heb vandaag onverwacht een experia 8 modem ontvangen.
Geen idee waarom het is het zelfde model als ik al had.

Nu moet ik ook de oude experia 8 terug sturen.
(en ook nog binnen 21 dagen. Je zou eens onverwacht z'n modem ontvangen de dag voor dat je een maand weg gaat)
Ik overweeg om de nieuwe terug te sturen. (scheelt weer heel van configuratie werk e.d.)
Weet iemand een rede omdat niet te doen?
icon

Beste antwoord door Michael 25 juni 2014, 16:52

@mvrossen,

De software waar je naar refereert is de versie die een potentieel telefonie probleem verhelpt. In de systemen zie ik dat je vanaf 19 juni 02.00.132W4 hebt. Deze is gereed voor Vectoring VDSL (VVDSL), verhelpt het telefonie-probleem en zorgt voor meer stabiliteit op de draadloze verbinding.

Beantwoord dit je vraag? ;)

Michael

Krijgen (na het WK of zo) uiteindelijk alle klanten met een V8 modem die firmware versie? Dus ook degenen die (helaas) wel nooit VVDSL zullen krijgen?

Jazeker, dit wordt inderdaad na het WK in batches/delen gedaan.

Michael
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

17 reacties

Ook apart.
Ik heb vorige week ook een nieuw modem ontvangen en warempel vandaag ook weer een en nu een ander en ook helemaal in een Telfort doos.
Dus die kan mooi terug.
Modem wat vandaag arriveerde is de Arcadyan of zoiets maar die gaat terug zit wel tv op maar die hebben we van een ander. Dus niet nodig.
Reputatie 8
Badge +10
@ mvrossen en Leetje65

Ik zou toch maar even wachten met terugsturen van de modems totdat Telfort hier meer duidelijkheid over verschaft.
Er kan een reden zijn dat deze modems zijn gestuurd.
Telfort is momenteel veel VDSL buitenringkasten aan het voorzien van de nieuwe Vectoring techniek die in aanzienlijk hogere snelheden voorziet.
Deze nieuwe techniek werkt vooralsnog alleen met de Experiabox die ook nog eens voorzien moet zijn van de nieuwste firmware (software).

Dat mvrossen een zelfde Experiabox heeft ontvangen kan te maken hebben met de (nieuwe) firmware die hierop is geïnstalleerd.
Omdat er momenteel problemen zijn met de firmware ten aanzien van vaste telefonie lijkt het erop dat het automatisch vernieuwen van de firmware (via internet) geen doorgang kan vinden.
Vandaar dat er een nieuwe modem met de juiste firmware voor vectoring is verstuurd.

Leetje65 heeft momenteel blijkbaar een ZyXEL modem en die is (nog) niet geschikt voor vectoring en dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat Telfort (ongevraagd, dat wel) een Experiabox heeft gestuurd.

P.S. heeft geen van beiden een brief van Telfort gehad over aanstaande werkzaamheden..?
Ik heb totaal geen bericht over welke werkzaamheden dan ook.Heb al wel gebeld over het modem en kan er gewoon een terug sturen maak niet uit welke zei ze.
Ze had er al melding van gemaakt en ook een nummer wat ik dan op een papiertje dan mee moet sturen met modem.
ZyXEL P-2812HNU-F1
Dit modem kreeg ik vorige week nadat oude Zyxell uit 2008 niet meer goed werkte.
Vandaag kwam dus totaal onverwacht de Arcadyan modem.
Brief die erbij zat was gedateerd op 4 juni.
Weet nu dus niet goed welk modem terug te sturen daar ik ook bellen erbij heb.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb totaal geen bericht over welke werkzaamheden dan ook.Heb al wel gebeld over het modem en kan er gewoon een terug sturen maak niet uit welke zei ze.
Ze had er al melding van gemaakt en ook een nummer wat ik dan op een papiertje dan mee moet sturen met modem.

Oke, dan is dat in dit geval geregeld... ;)
Je hebt nu wel 3 modems waarvan er 1 teruggestuurd moet worden.... vreemd.
Als je 2 ZyXEL's en 1 Experiabox hebt zou ik voor de zekerheid een ZyXEL terugsturen zodat je van er van beide types één in huis hebt.
Voor het geval dàt... ;)

[Edit: ik zie dat het een defecte modem betreft.
Als dat een zwarte of zilvergrijze is dan hoeft deze niet terug.
Van de nieuwe modems zou ik met het oog op de toekomst de Experiabox houden.
Ik vermoed dat deze toch is gestuurd in verband met de nieuwe vectoring techniek.

N.B. voor het vast bellen maakt het niet uit welke modem je houdt, beide zijn uiteraard geschikt voor telefonie.
Hmm, als het om firmware gaat is dit wel een hele dure manier om er nieuwe firmware op te krijgen.

Maar goed ik zal eens kijken of ik mijn config op de nieuwe kan krijgen.
Reputatie 8
Badge +16
Dat van die firmware is een mogelijke verklaring maar hoeft niet persé de reden te zijn.... het kan ook gewoon een foutje bij Telfort zijn.

Het verhaal van de Arcadyan en VVDSL klopt in elk geval wel. Als je overgezet wordt naar VVDSL, dan heb je momenteel weinig aan de Zyxel omdat die geen VVDSL ondersteunt.
Reputatie 8
Badge +10
Je kan natuurlijk ook even kijken of de firmwareversie gelijk, danwel verschillend zijn.
Ik probeer alleen een reden te bedenken waarom Telfort je bewust een modem zou sturen.

De meest recente versie is 02.00.131W4 en deze ondersteund vectoring.

De voorlaatste versie is 02.00.125W4.

Als beide modems dezelfde versie hebben dan lijkt het me dat Telfort je deze nieuwe modem per abuis gestuurd heeft.
Dan kan je de oude natuurlijk het beste houden en de nieuwe terugsturen zodat je je configuratie kan behouden.
Reputatie 1
Je kan natuurlijk ook even kijken of de firmwareversie gelijk, danwel verschillend zijn.
Ik probeer alleen een reden te bedenken waarom Telfort je bewust een modem zou sturen.

De meest recente versie is 02.00.131W4 en deze ondersteund vectoring.

De voorlaatste versie is 02.00.125W4.

Als beide modems dezelfde versie hebben dan lijkt het me dat Telfort je deze nieuwe modem per abuis gestuurd heeft.
Dan kan je de oude natuurlijk het beste houden en de nieuwe terugsturen zodat je je configuratie kan behouden.

Opdit moment hefet Telfort dus een nieuwe FW uitgerolt. Die wat dus het VoIP probleem oplost.

In de nacht van 29-05 zijn er ongeveer 300 klanten voorzien van deze firmware. (Gaat om FM versie: 132W4)

Komende week (9-5 tot 15-5) volgen er ongeveer nog zo een 3.000 klanten. En na het WK volgenden de rest van Nederland
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Xystus. Waar heb jij deze informatie vandaan? Want die kan ik nergens op het forum vinden...:?

Of ben jij een Telfort medewerker? Want dit lijkt me interne informatie.
Reputatie 1
Ik had dit toevallig ergens op een ander forum gelezen. Maar durf niet meer te zeggen waar dit was
Ik heb eindelijk tijd gehad om te kijken. Beide modems hebben: Runtime Code Version: 02.00.125W4 (11.01.2013-11:01:22).

Nu snap ik er niets meer van
Reputatie 8
Badge +2
@mvrossen,

De software waar je naar refereert is de versie die een potentieel telefonie probleem verhelpt. In de systemen zie ik dat je vanaf 19 juni 02.00.132W4 hebt. Deze is gereed voor Vectoring VDSL (VVDSL), verhelpt het telefonie-probleem en zorgt voor meer stabiliteit op de draadloze verbinding.

Michael
Reputatie 2
Badge
@mvrossen,

Michael

Krijgen (na het WK of zo) uiteindelijk alle klanten met een V8 modem die firmware versie? Dus ook degenen die (helaas) wel nooit VVDSL zullen krijgen?
Reputatie 8
Badge +2
@mvrossen,

Michael

Jazeker, dit wordt inderdaad na het WK in batches/delen gedaan.

Michael
Michael,

Ik had inderdaad gezien dat ik de update binnen heb gekregen. Dank je.

Maarten
Reputatie 8
Badge +2
@mvrossen,

Fijn om de bevestiging te lezen. Het topic gaat bij dezen op slot

Michael