vraag

Onrechmatige Migratie (en géén signaal voor de klant)

• 30 september 2014
  • 9 reacties
  • 614 keer bekeken

onrechTmatige migratie bedoel ik natuurlijk, bij deze dan ook hier dan nog maar een in grote lijnen mijn KLACHT welke maar niet wordt opgelost door Telfort en dat terwijl ik part nog deel heb in de situatie maar wel het heb probleem zit opgezadeld en er doodleuk geen schort in een oplossing voor mij komt...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aangezien ik zowel telefonisch als via email nergens op uit kom met Telfort en correct terugkoppelen schijnbaar niet onder service van Telfort valt, dan dus ook hier publiekelijk maar mijn beklag...

Met dank aan Telfort zit ik sinds jl. donderdag 25 september al zonder glasvezel verbinding wat concreet betekend: géén internet, telefonie en tv.
Buiten het feit dat dit hedendaags knap onhandig is wordt ik door de fout van Telfort vooral ook (onnodig en onterecht) in een vreselijke ongelukkige situatie gemanoeuvreerd, aangezien ik mijn internet verbinding ook nodig heb voor zakelijk remote inloggen wat nu dus al 6 dagen onmogelijk is gemaakt door Telfort.

Telfort heeft (aantoonbaar) onterecht een migratie van "mijn" glasvezel lijn bij Lijbrandt uitgevoerd (lijbrandt is overigens van telfort/kpn is volgens mij), wat dus zeker niet had gemogen aangezien ik géén contract heb met Telfort. Een en ander heb ik zwart op wit. Er is mij ook telefonisch te kennen gegeven dat dit inderdaad een onjuiste/onterechte migratie is en dat er na overleg met een 'supervisor' een oplossing zou komen. NOU DAAR WACHT IK NOG ALTIJD OP! Tevens heb ik verzocht of ik hier ook een schriftelijke bevestiging van kon krijgen, al dan niet per email dat Telfort inderdaad onterecht een migratie heeft gedaan bij Lijbrandt, plus dat ik er spoed bij wil aangezien ik nu totaal onthand ben door een fout waarin ik part nog deel heb...MAAR U RAADT HET AL OOK OP REACTIE VAN DEZE 'SUPERVISOR' WACHT IK "NATUURLIJK" NOG ALTIJD!

Klantenservice? Afspraken nakomen? Oplossing bieden? TOTAAL NIKS/NIETS/NUL!
=> Terwijl telefonisch erkent is dat het een fout van Telfort is maar de klant zit met de problemen EN oplossen ho maar, ronduit schandalig...
MAAR gezien de complexiteit van het probleem moe(s)t hier intern overlegd worden met een 'supervisor' om tot een oplossing te komen, wat nou complex? Telfort is aantoonbaar FOUT, los het op OF zorg dat ik in elk geval zo lang signaal krijg, DAARBIJ kom op zijn minst volgens afspraak de toezegging na om spoedig met een passende oplossing te komen OF beter gezegd: ,,EEN REACTIE ÜBERHAUPT!'' Spoedig is natuurlijk zeker weten geen dagenlange 'radiostilte'.

Hopelijk dat er nu wel eens een keer iemand van Telfort klantgericht aan het werk gaat een mij met spoed van een correcte nette werkende oplossing komt, maar die hoop heb ik eigenlijk al opgegeven en begin mij te beraden op andere vervolg stappen, schijnbaar is dat noodzakelijk aangezien je anders bij Telfort nergens uit lijkt te komen ZELFS NIET als ze overduidelijk en aantoonbaar verantwoordelijk is voor eigen gemaakt fouten. Maar verantwoordelijkheid nemen en de gedupeerde helpen met een snelle passende oplossing komt niet voor in hun service of wat dan ook, ONBEGRIJPELIJK.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ondertussen niet meer met vriendelijke groeten,

Tim Zoetebier

Mijn gegevens zijn MEER DAN BEKEND bij u, aangezien u neem ik een niet voor niks ticketnummers aanmaakt?
(desgewenst kan ik u uiteraard OPNIEUW mijn contactgegevens verstrekken en het verhaal voor de vorm voor de zoveelste keer uitleggen)

9 reacties

Badge +2
Los van dat Telfort je moet helpen; als het zakelijk zo van belang is, waarom neem je dan geen zakelijk kpn pakket af? Dan voorkom je dit soort ellende...
dat zou dan gelden voor iedere werknemer met een flexplek / flexibele uren èn dan is er maar 1 die lacht en dat is de 'isp' gezien de stukken duurdere zakelijke abonnementen EN DAN NOG heb je geen garanties want hier zijn domweg kwalijke fouten gemaakt. Verantwoording nemen en spoedig oplossen is er niet bij, dat is toch wel héél erg kwalijk als je aantoonbaar verantwoordelijk bent, zelfs tijdig toegezegd terugkoppelen is er niet bij...überhaupt beloofde reactie laat al dagen op zich wachten en wordt er struisvogel gedrag vertoond.
AANVULLEND:

Reggefiber (infra) heeft/had (nog) niks 'gepatched', ook dit heb ik zelf uitgevogeld omdat men notabene bij Lijbrandt zelf niet eens konden vertellen waarheen mijn signaal was gemigreerd, aangezien het naar Vodafone zou moeten en die volgens hun systeem geen migratie hadden aangevraagd maar sowieso dus in elk geval (nog) geen eigenaar waren.

Toen bleek dus uiteindelijk via Reggefiber dat hun nog niks gedaan hadden (géén 'ompatching') en zodoende Lijbrandt dan dus toch ècht aan het werk moest in plaats van en maar afschuiven en maar afschuiven, toen kwam eindelijk boven water dat ze hebben gemigreerd naar/met Telfort.

DIT WAS NIET DE BEDOELING EN ZEKER NIET DE AFSPRAAK!

Ik heb eerder een voorstel gehad via Lijbrandt (zijn overigens al een onderdeel van Telfort) om te switchen naar Telfort, deze voorspiegeling om te switchen bleek onjuist dus is ook tijdig geannuleerd. RARA, ook hier wisten Lijbrandt en Telfort een puinhoop van te maken, MAAR ik heb wèl alles tijdig geannuleerd EN ik heb ook tijdig alles bevestigd gekregen van die ANNULERING (mijn alternatief is Vodafone geworden tussentijds).
Wat nu dus blijkt is dat er WEL ijskoud (intern?) is gemigreerd van Lijbrandt naar Telfort, ONRECHTMATIG dus want hier is géén opdracht van mij voor gegeven èn er is zeker géén overeenkomst over. Zowel Lijbrandt was en is hiervan op de hoogte als Telfort was en is hiervan op de hoogte, de bevestiging van annulering heb ik "uiteraard" ook op schrift.

Daarbij zou ik per 1 oktober switchen en zou mijn huidige contract beëindigd worden bij Lijbrandt, NIET per 25 september, ook schriftelijk bevestigd gekregen. Nu bleek later dat er 'lead time' zit op glasvezellijnen waarover iedereen mij verzuimd heeft te informeren, tevens ook niet valt na te lezen bij de aanvraag overigens. MAAR dit was geen probleem volgens Vodafone, dan moet je even overleggen met je huidige aanbieder of er langer signaal kan worden doorgegeven (indien deze mee wenst te werken, wat normaliter wel het geval is).
DUS overlegd met Lijbrandt, géén probleem we verlengen de duur van uw signaal t/m 10 oktober en ook dit heb ik (wel) schriftelijk bevestigd mogen ontvangen.

Dus zeg het maar, t/m 10 oktober signaal MAAR per 25 september was dus "fijn" al mijn signaal onrechtmatig afgesloten/gemigreerd en zoek het maar uit, ik onterecht gedupeerd. Vodafone kon dus ook nergens bij aangezien hun geen rechten/mogelijkheden hebben, de monteur van Guidion (infra monteur) moest worden geannuleerd door Vodafone, op basis van juist die specifieke annulering kwam het balletje aan het rollen wat een bende Lijbrandt en Telfort er van hebben.
Badge +2
Je verhaal is niet super helder, maar het is wel super duidelijk dat Telfort even met je mee moet kijken...
strekking v/h verhaal is in elk geval wel simpel ;-p
door hun fout heb ik al een gehele week geen enkel signaal en (op korte termijn) oplossen, HO MAAR...

ronduit schandalig dat zulke bedrijven er een groot potje van kunnen maken en geen verantwoording nemen en anderen (in dit geval ik) er de dupe van zijn, belachelijke situatie.

ik beraad me met (onder andere) rechtsbijstand op vervolg stappen aangezien er maar geen beweging komt in deze zaak, beste 'struisvogels' daar bij zowel Telfort als bij Lijbrandt, ik heb in elk geval al wel aannemelijk gemaakt dat ik in elk geval géén schuld heb aan de ontstane situatie.
Na 13 dagen alles offline, tijdelijk volledig glasvezel signaal van/via Telfort gekregen ter overbrugging t/m 13 oktober wanneer mijn correcte migratie naar Vodafone is gepland, belachelijk dat dit 13 dagen moet duren (schijnbaar ook volstrekt onnodig want 1 Telfort techneut heeft het er uiteindelijk ècht in no-time opgezet, zonder aangepaste fysieke hardware als glasvezelmodem welke je normaliter wel zou krijgen).

Gelukkig heb ik nu komende week tenminste weer signaal, dat had ik zeker niet meer verwacht, hopelijk blijft het zo en gaat de 13e ook alles wèl goed, schandalige nalatigheid van Telfort blijft een feit.
Om het verhaal compleet te maken, jl. maandag 13 oktober werd mijn migratie naar 'Vodafone Thuis' uitgevoerd door Guidion, en rara, wèl internet MAAR géén TV-signaal. Wat blijkt, volgens meting zit er in de wijkkast wat fysiek niet goed en is dat iets wat Reggefiber moet aanpassen of had moeten aanpassen of onjuist heeft aangepast. Zeg het maar, maar daar zit in elk geval wat niet goed en ik heb het nog weer niet voor elkaar en Reggefiber gaat er langs wanneer het hun uitkomt. Werkelijk NIEMAND die verantwoording neemt laat staan service levert, niet direct de volgende dag even afhandelen en oplossen nee, u acht maar en als u beeld heeft dan zit de schakeling er weer op. TRIEST & SCHANDALIG.
Badge +2
Goede terugkoppeling, echter inmiddels moet je hiervoor bij Vodafone zijn, want Reggefiber is ook voor hen de partij die eea regelt, echter aangezien je nu klant bent bij Vodafone dien je je geluk bij Vodafone te beproeven en te kijken of er bij Vodafone iemand snel voor je handelt.

Succes!
Badge +2
Ik zie trouwens nu pas dat Telfort hier helemaal niet gereageerd heeft; zonde zeg!

Reageer