beantwoord

Ongevraagde omzetting en prijsverhoging van 85 euro per jaar

• 14 mei 2015
  • 20 reacties
  • 1430 keer bekeken

Badge
  • Starter
  • 42 reacties
Ik heb een brief van Onno van der Poel van Telfort ontvangen. Binnen een maand wordt mijn abonnement ongevraagd omgezet. "Telfort wil mij nog meer laten profiteren" staat er in de brief. Daar waar ik bijvoorbeeld voor Telefonie Totaal nu "0" euro betaal, mag ik nu 5,18 euro per maand betalen (overigens ook nog eens het dubbele van wat er op de site staat van Telfort bij "Tarieven").
Kan Telfort mij zomaar 7 euro per maand laten betalen. Ik wil namelijk geen ander abonnement. Ik wil mijn huidige abonnement behouden.
icon

Beste antwoord door hrs 19 mei 2015, 20:25

@ Stephen,
Goed verlopen. Nieuw aanbod gekregen en is naar tevredenheid afgehandeld.
Hoop dat Telfort klant geen brieven meer stuurt met een inleiding waarin staat dat je als klant kunt profiteren, terwijl je meer kosten gaat maken en het aanbod gelijk blijft.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het staat je vrij om op te zeggen en naar een andere provider te gaan. Prijsverhogingen zal je altijd houden, of dit nu bij Telfort, KPN of Ziggo is.
Reputatie 8
Badge +16
Daar waar ik bijvoorbeeld voor Telefonie Totaal nu "0" euro betaal, mag ik nu 5,18 euro per maand betalen (overigens ook nog eens het dubbele van wat er op de site staat van Telfort bij "Tarieven").

Het bedrag van €5,18 lijkt me voor het "oude" Vastbellen-abonnement waar je alleen een starttik betaalt bij het bellen naar vaste nummers. In het verleden zijn er al meer abonnees naar deze abonnementsvorm overgezet en het is niet meer bestelbaar voor nieuwe klanten. Natuurlijk mag je ook kiezen voor het abonnement van € 2,50 maar dan betaal je ook gesprekskosten. Je zult zelf de afweging moeten maken... maar zodra je wisselt van abonnementsvorm kun je niet meer terug... een kwestie van uitrekenen dus.

Verder mag Telfort ervoor kiezen om oude abonnementsvormen op te heffen... zeker als de abonnementen al jaren niet meer worden aangeboden aan nieuwe klanten.
Badge
Dank! betaal je dan alleen starttarief bij bellen en verder geen belminuten?...
In de brief staat namelijk ook een zin "de gesprekskosten van uw telefonie abonnement blijven hetzelfde". Dan is het wel vreemd om de kosten per maand zomaar op te hogen naar 5,18 euro.

Daar waar ik bijvoorbeeld voor Telefonie Totaal nu "0" euro betaal, mag ik nu 5,18 euro per maand betalen (overigens ook nog eens het dubbele van wat er op de site staat van Telfort bij "Tarieven").

Het bedrag van €5,18 lijkt me voor het "oude" Vastbellen-abonnement waar je alleen een starttik betaalt bij het bellen naar vaste nummers. In het verleden zijn er al meer abonnees naar deze abonnementsvorm overgezet en het is niet meer bestelbaar voor nieuwe klanten. Natuurlijk mag je ook kiezen voor het abonnement van € 2,50 maar dan betaal je ook gesprekskosten. Je zult zelf de afweging moeten maken... maar zodra je wisselt van abonnementsvorm kun je niet meer terug... een kwestie van uitrekenen dus.

Verder mag Telfort ervoor kiezen om oude abonnementsvormen op te heffen... zeker als de abonnementen al jaren niet meer worden aangeboden aan nieuwe klanten.
Reputatie 1
Ik heb ook deze brief ontvangen. Maar kan ik ook nu onbeperkt naar mobiele telefoon nummers bellen?
Reputatie 8
Badge +16
Ik neem aan dat je nu ook alleen een starttik betaalt bij het bellen naar vaste nummers?

Dit zijn de 4 mogelijkheden die na 1 juli blijven bestaan:

Overigens doet Telfort heel erg zijn best om zoveel mogelijk verwarring te zaaien en onduidelijk te zijn... en dat is jammer...
Reputatie 8
Badge +16
@Sjors-telfort:

Je zit nu in het topic van iemand anders en dat werkt verwarrend.

Hier staat alle informatie: http://www.telfort.nl/algemeen/wijzigingen2015internet.htm?cid=em:nvt:wijzigingenadsl2015:algemenevoorwaarden#tab2

En hier staat een PDF met alle abonnementen en tarieven: http://www.telfort.nl/web/file?uuid=1b65495a-8bbf-4143-b935-4dfa94646f7b&owner=e55d588f-3c21-4937-8d47-ba4a43010a9f
Badge
Dank Frankzi!

huidig tarief bij Telefonie Totaal:
* geen abonnementskosten,
* binnenland alleen starttarief 9 cent en geen tarief voor vervolgminuten,
* mobiel geen starttarief alleen 17 cent p min.

nieuw tarief bij Vast Bellen
* 5,18 euro abonnementskosten,
* binnenland starttarief 10 cent en geen tarief voor vervolgminuten,
* mobiel 10 cent starttarief en daarna 17 cent p min.

Dus sterke verhoging van abonnementskosten en verhoging starttarief onder het mom van "dat ik als klant kan profiteren van het feit dat Telfort de afgelopen jaren niet heeft stil gezeten". Als klant begrijp ik het niet dat je ongevraagd dergelijke prijswijzigingen doorvoert.

Ik neem aan dat je nu ook alleen een starttik betaalt bij het bellen naar vaste nummers?

Dit zijn de 4 mogelijkheden die na 1 juli blijven bestaan:

Overigens doet Telfort heel erg zijn best om zoveel mogelijk verwarring te zaaien en onduidelijk te zijn... en dat is jammer...
Badge
Hoi Sjors,
Volgens mij is het als volgt (na veel uitpluiswerk):
huidig tarief bij Telefonie Totaal:
* geen abonnementskosten,
* binnenland alleen starttarief 9 cent en geen tarief voor vervolgminuten,
* mobiel geen starttarief, daarna 17 cent p min.

nieuw tarief bij Vast Bellen
* 5,18 euro abonnementskosten,
* binnenland starttarief 10 cent en geen tarief voor vervolgminuten,
* mobiel 10 cent starttarief alleen 17 cent p min.

Ik heb ook deze brief ontvangen. Maar kan ik ook nu onbeperkt naar mobiele telefoon nummers bellen?
Reputatie 1
Hoi hrs,

Ja daar ben ik ook achter gekomen. Het is eigenlijk voor mij 7 euro per maand prijsverhoging maar niet van de snelheid zal profiteren. Ik zit met 20 mbs niet eens op de helft. Helaas zijn de concurrenten gewoonweg duurder. Met de 3 maanden gratis internet abo gaan we na 1 jaar extra betalen.
Reputatie 8
Badge +16
Dus sterke verhoging van abonnementskosten en verhoging starttarief onder het mom van "dat ik als klant kan profiteren van het feit dat Telfort de afgelopen jaren niet heeft stil gezeten". Als klant begrijp ik het niet dat je ongevraagd dergelijke prijswijzigingen doorvoert.

Ik denk dat het genuanceerder is... Telfort trekt de prijzen van alle abonnees gelijk, dus mensen met een oud abonnement gaan uiteindelijk dezelfde prijs betalen als nieuwe klanten.

Voor veel oude klanten zal dat lagere kosten opleveren... zeker omdat sommigen bijvoorbeeld nog betalen voor lijnhuur of een duurder Vastbellen abonnement. Verder krijg je dan ook recht op een bruikleenmodem.

Als je zeker weet dat je in de nieuwe situatie veel meer gaat betalen, is het misschien een optie om over te stappen naar een goedkoper abonnement bij Telfort of desnoods bij een andere provider.
interessante toevoeging; het bovenstaande belkosten-verhaal heb ik even voor mijzelf doorgerekend met mijn belgedrag van het laatste halfjaar en mijn oude vast-bellen blijft toch nog altijd het voordeligste.
De kosten voor internet zelf gaan wel omhoog, maar als de lijnhuur daar dan ook inzit zal dat dus netto omlaag gaan in mijn geval; ik kan - in tegenstelling tot een jaar geleden ofzo (toen kwam ik het wel tegen)- niet iets op de telfort site vinden waar dat duidelijk staat: in de brief hadden ze dat er best bij kunnen zetten: dan is het profiteren waar "Onno" het over heeft wel gelijk duidelijk?
Maar ff de check: staat er ergens iets zwart op wit waardoor ik binnenkort mijn vaste lijn kan opzeggen bij KPN??

Ik denk dat het genuanceerder is... Telfort trekt de prijzen van alle abonnees gelijk, dus mensen met een oud abonnement gaan uiteindelijk dezelfde prijs betalen als nieuwe klanten.

Voor veel oude klanten zal dat lagere kosten opleveren... zeker omdat sommigen bijvoorbeeld nog betalen voor lijnhuur of een duurder Vastbellen abonnement. Verder krijg je dan ook recht op een bruikleenmodem.

Als je zeker weet dat je in de nieuwe situatie veel meer gaat betalen, is het misschien een optie om over te stappen naar een goedkoper abonnement bij Telfort of desnoods bij een andere provider.
Reputatie 1
Zo moeilijk is de berekening toch niet?
Je betaalt 2 euro extra voor een snelheidsverhoging en 5.18 verhoging voor wat "gratis" was.
Wettelijk gezien mag je altijd bij een verplichte wijziging van je abo gratis opzeggen.
Je krijgt zowieso 3 maanden gratis internet dat is 66 euro voordeel
Na het eerste jaar ben je 12 euro duurder uit maar daarna wel 85 euro meer per jaar.
De concurrenten zijn voor mij niet goedkoper.

De lijnhuur zat al in de 20.69.
Reputatie 8
Badge +16
Maar ff de check: staat er ergens iets zwart op wit waardoor ik binnenkort mijn vaste lijn kan opzeggen bij KPN??

Alle moderne Telfort internetabonnementen zijn inclusief de lijnhuur voor de koperdraden. Dat is al jaren zo.
Dus als je nu zelf besluit om een nieuw Telfort jaarcontract aan te gaan, dan kun je meteen profiteren en KPN opzeggen.

(en als je per 1 juli wordt overgezet naar een nieuwe abonnementsvorm, dan geldt dit vermoedelijk ook)
Reputatie 8
Badge +16
@Sjors-Telfort.

Voor zover ik het lees:

Telfort trekt de prijs van de oude abonnementen gelijk met de nieuwe abonnementen. Dat mogen ze doen... en elke klant die hier mee te maken heeft kan kiezen om bij Telfort te blijven of om op te zeggen per 1 juli.
Ik heb gene brief gehad zou worden gebeld wat niet plaatsvond en heb geen idee wat ik dan met dat vast bellen oude style na 1 juli zou moeten betalen
Reputatie 8
Badge +10
Het oude 'Vast bellen Totaal' van € 5,18 met alleen een starttik blijft bestaan voor de klanten die dit al hebben, alleen gaan de kosten van 9 naar 10 cent per starttik...
Badge
Daarom heb ik 2005 ook gekozen voor http:///www.voipcheap.com scheelt een emmer aan euro's per jaar ;)
SIP instellingen zijn eenvoudig in het Telfort modem aan te brengen, je stort via IDEAL 12,36 en je hebt 90 gratis bellen in NL en naar 20 andere landen, mobiel in NL is 10 eurocent en....alles zonder starttarief 😉
Reputatie 8
Badge +16
@hrs,

Ik heb vernomen dat je morgen, 19 mei 2015 wordt gebeld tussen 18.30 en 19.00 uur. Laat je mij weten hoe dit gesprek is verlopen?
Alvast bedankt!

Stephen
Badge
@ Stephen,
Goed verlopen. Nieuw aanbod gekregen en is naar tevredenheid afgehandeld.
Hoop dat Telfort klant geen brieven meer stuurt met een inleiding waarin staat dat je als klant kunt profiteren, terwijl je meer kosten gaat maken en het aanbod gelijk blijft.
Reputatie 8
Badge +16
@hrs,

Bedankt voor het melden. Fijn om te vernemen dat je tevreden bent over de afhandeling. :)

Stephen