Onduidelijkheid bestelling zakelijk abonnement

• 27 maart 2012
  • 2 reacties
  • 2259 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb op 1 maart middels de website een zakelijk abonnement aangevraagd icm een witte Iphone 4s 16 GB.
Op 8 maart kreeg ik vervolgens een contract via de mail, welke ik heb ondertekend en teruggestuurd.
Op 15 maart ontving ik vervolgens mijn simkaart en ik ging er vanuit dat ik dan ook elk moment de telefoon kon verwachten.
Helaas tot op heden geen telefoon en wel een abonnement.
Ik heb op 20 maart een bericht gestuurd aan Telfort met de vraag wanneer ik de telefoon kan verwachten.
Ik kreeg daarop de volgende reactie:
Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht aan telfort.

Wij hebben uw vraag omtrent de levering van uw toestel ontvangen.
Helaas kunnen wij nog geen indicatie gegeven omtrent de levering, het toestel is in bestelling.
Bij uw aansluiting zou vermeld zijn dat de levering meer dan 4 weken kan duren.

Ons excuus voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Petra

Consumerdesk Representative
Telfort B.V.

Ik heb vervolgens de volgende reactie gestuurd:
Goedemorgen mevrouw,

Bedankt voor uw reactie.
Ik heb nergens gelezen of vermeld zien staan dat de levering meer dan 4 weken zou kunnen duren.
Hoe zit dit dan met het abonnement?
Wordt de startdatum hiervan dan ook aangepast naar de datum dat hij daadwerkelijk gebruikt kan worden?

Reactie terug van Telfort:
Goedemorgen mevrouw Sahetapy,

Tijdens het verkoopgesprek zou dit gemeld moeten zijn, de startdatum van uw abonnement veranderd hierdoor niet en is gestart op 8-3-2012.
Wij kunnen voor u een gewone simkaart toesturen waar we het nummer op activeren zodat u de simkaart in een gewoon toestel ( waar geen microsimkaart voor nodig is ) kunt gebruiken.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Petra

Consumerdesk Representative
Telfort B.V.

Ik heb toen een poging gedaan te reageren en heb de volgende mail gestuurd, die alleen om de een of andere redden geblokt werd:
Goedemorgen mevrouw,

Dat is vreemd, ik heb helemaal geen verkoopgesprek gehad.
Ik heb op 1 maart via internet besteld en vervolgens een week later het contract ontvangen.
Wel kreeg ik na mijn bestelling een mail waarin werd aangegeven dat ik door de afdeling Telesales gebeld zou worden, maar dit is nooit gebeurd.
Helaas heb ik niet zoveel aan een gewone simkaart, als dat wel het geval was geweest, had ik een sim only abonnement afgesloten, maar in elk geval bedankt daarvoor.

Aangezien ik deze mail keer op keer terug kreeg, heb ik het geprobeerd via de website met een korte reactie.

Ik kreeg toen de volgende reactie:
Geachte mevrouw Sahetapy,

Bedankt voor uw bericht aan Telfort.

In ons systeem is zichtbaar dat uw aansluiting is besproken met uw contactpersoon Dwight van onze zakelijke verkoop afdeling. Het abonnement welke u aangesloten heeft kunt u niet zelf online aansluiten dit omdat u een zakelijke klant bij telfort bent.

Wij kunnen u een gewone simkaart toesturen zodat u uw abonnement kunt gebruiken in een toestel waar geen micro simkaart voor nodig is ( een normaal toestel geen Iphone ). Wij horen graag of we deze simkaart naar u toe dienen tre sturen.

Mocht u deze simkaart niet willen ontvangen dan kunt u het abonnement gebruiken op het moment dat het toestel naar u verstuurd is en u edze ontvangen heeft.

Wij vertrouwen eorp u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Wilt u reageren op deze e-mail? Klik dan op onderstaande link.
Let op! Na zeven dagen is het niet meer mogelijk om via de link op deze e-mail te reageren. Na zeven dagen kunt u alleen nog reageren door een nieuwe vraag in te sturen via het contactformulier op telfort.nl/contact.
> Reactie versturen naar Telfort
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Met vriendelijke groet,
Telfort Klantenservice mobiel

Ik heb aangegeven dat ik geen verkoopgesprek heb gehad en enkel een contract heb ontvangen via de mail.

Kreeg daarna nog een reactie:
Geachte mevrouw Sahetapy,

Bedankt voor uw bericht aan Telfort.

Wij hebben uw bericht ontvangen.

In ons systeem is zichtbaar dat het contract vanuit onze zakelijke verkoopafdeling is verstuurd, dit abonnement is voor u ook geactiveerd. Om u te helpen zodat u nu al wel gebruik kan gaan maken van het abonnement willen wij u graag een gewone simkaart toesturen zodat u kunt bellen met uw abonnement. Zodra u de Iphone ontvangt kunnen wij een microsimkaart sturen zodat u daar meteen verder mee kunt.

Wij horen het graag als we de gewone simkaart naar u toe dienen te sturen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Wilt u reageren op deze e-mail? Klik dan op onderstaande link.
Let op! Na zeven dagen is het niet meer mogelijk om via de link op deze e-mail te reageren. Na zeven dagen kunt u alleen nog reageren door een nieuwe vraag in te sturen via het contactformulier op telfort.nl/contact.
> Reactie versturen naar Telfort
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Met vriendelijke groet,
Telfort Klantenservice mobiel

Ik vraag mij af wat hiervan de bedoeling is.
Wat heb ik aan een simkaart zonder extra telefoon?
Ik kan natuurlijk bij elk zakelijk gesprek het simkaartje uit mijn privé telefoon halen en even omwisselen, maar dan had ik net zo goed een sim-only kunnen afsluiten.
Een reactie sturen middels het linkje kan alleen heel beperkt (kort) en blijkbaar komt de boodschap dan niet goed over. Ze blijven maar reageren met bijna het zelfde verhaal, dat ze mij een gewone sim kunnen sturen..
Ik vraag mij af, waarom bij zakelijke klanten niet wordt aangegeven wat de levertijd is van een bepaald toestel.
Het staat nergens vermeld, niet op de website, niet bij het bestellen, niet na bevestiging van de bestelling.
Je kan dit alleen weten, als je daadwerkelijk gebeld wordt voor een "verkoopgesprek" en helaas heb ik dit nooit gehad.
Als ik dit op voorhand had geweten, dan had ik hier zeker niet voor gekozen.
Ik ben heel benieuwd hoe lang het nu gaat duren, voor ik mijn abonnement daadwerkelijk kan gaan gebruiken icm de telefoon, aangezien hij al op 8 maart is ingegaan.

Met vriendelijke groet,
Maureen Sahetapy

2 reacties

Beste Laïla,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb inmiddels via een privé bericht mijn gegevens doorgegeven.

Groet, Maureen Sahetapy
Badge +7
Graag laat ik voor u uitzoeken wat nou precies de status is. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

Reageer