nummerbehoud nog niet uitgevoerd, nu onbereikbaar

• 7 juli 2012
  • 5 reacties
  • 3284 keer bekeken

Badge
Goedendag, Ik heb (wederom) een nieuw abonnement bij Telfort afgesloten, ik kom bij T-Mobile vandaan, bij T-Mobile is mijn contract kostenloos ontbonden vanwege een onoplosbaar probleem met het bereik. Daarom ben ik ook weer teruggegaan naar Telfort; overal bereik en een leuke aanbieding gevonden :o
Natuurlijk heb ik gekozen voor nummerbehoud en gister zou mijn nummer overgezet worden. Gisterochtend, om 8.43 uur, heb ik een sms ontvangen waarin staat dat het nummerbehoud is uitgevoerd en dat ik nu bereikbaar ben op mijn eigen, oude, vertrouwde nummer. Nou mooi niet dus. Als ik mijn nummer bel krijg ik de melding dat deze niet in gebruik is :( Nu was er wel gemeld dat je tussen 9.00 en 17.30 uur tijdelijk minder goed bereikbaar kunt zijn, dus oke, ik gewacht tot 17.30 uur. Nog steeds niets, mijn nummer is niet in gebruik. Telefoon uitgezet, weer aangezet, nee hoor, nog steeds het tijdelijke nummer waarmee ik bel en gebeld kan worden. Mijn eigen nummer nog steeds niet in gebruik, het bestaat op dit moment gewoon niet!? 😕 Uiteindelijk de klantenservice maar gebeld. Inderdaad was mijn nummer nog niet op de simkaart gezet; er is wat vertraging. Ik moet het af en toe maar proberen, telefoon uit en aan zetten en weer proberen.... er wordt melding gemaakt  en verder is het afwachten. Vervolgens ontvang ik om 18.14 uur een email: "Onlangs heeft u telefonisch een klacht ingediend. Wij hebben deze klacht verwerkt onder referentienummer 120706000369 U krijgt binnen 5 werkdagen een reactie van ons."... 5 werkdagen?????? Dat houdt dus in dat het ook wel eens volgende week vrijdag zou kunnen worden, dan ben ik dus een hele week onbereikbaar? Ja, ik heb inderdaag een tijdelijk nummer ja, maar weet ik veel wie mij probeert te bellen of sms-n nu? Die krijgen fijn de melding dat mijn nummer niet in gebruik is. Nou heeft de dame van de klantenservice wel gezegd dat als mijn nummer het maandag nog niet doet, ik dan weer moet bellen (Kosten € 0,10 per minuut met een maximum van € 15,- plus de eventuele kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon.) ....  Ik ben nu al een dikke 24 uur onbereikbaar, dit voelt niet prettig, stel dat er iets gebeurt binnen mijn familie, dan kan mijn familie mij nu niet bereiken. Kan dit niet sneller?

5 reacties

Ik heb hetzelfde probleem.
Van T-Mobile geswitched naar Telfort.
Gisteren zou men het overzetten maar vandaag nog steeds tijdelijk nummer.
Krijg ik te horen dat men vandaag op zaterdag alleen klanten helpen met vaste lijn problemen.
Mooi **** want mijn klanten kunnen mij dus vandaag en morgen ook niet bereiken en maandagmorgen niet.
Totaal loop ik voor 3 dagen klanten mis. De rekening zal ook naar Telfort gaan.

Wie bedenkt het om vrijdags het over te zetten en zaterdags niet bereikbaar te zijn ?

Belachelijk gewoon.
Hallo!
Ik kom van T-Mobile prepaid af. Ik krijg gisteren rond half 9 een sms:
Beste klant, uw nummerbehoud is uitgevoerd. U bent nu bereikbaar op 06*******. Welkom bij Telfort en wij wensen u veel belplezier. Groet, Telfort.
Maar nu probeerde ik te smsen: Lukt niet.
Bellen: Lukt wel maar hij geeft mijn oude nummer weer.
Gebeld en gesmst worden: Onmogelijk.

Ik heb mijn telefoon al meerdere malen herstart maar het heeft niks uit mogen halen... Wat als gevolg heeft dat ik onbereikbaar ben.
Nu wil ik wel graag bereikbaar zijn...
Iemand hier met een oplossing?
Bij mij precies hetzelfde probleem. Van t-mobile naar telfort nummerbehoud op 6-7 (vrijdag). Netjes een sms uw nummerbehoud is uitgevoerd u bent nu bereikbaar op 06*******. Op telfort pagina precies hetzelfde in te zien. Bel nog steeds met het tijdelijk nummer. Al twee keer bij de klantenservice aan de lijn gehangen ( + 60 minuten in de wacht gehangen in totaal, alle liedjes aangehoord). Eerste keer geen idee wat er aan de hand is. Net als Esterella een mail dat je een klacht hebt ingediend met als reactietijd een 5 werkdagen! (a.s. vrijdag dus). Er werd mij verteld de eerste keer dat als er een storing is (de mevrouw aan de lijn kon niet inschatten of er een storing is, heel raar!) dat het dan nog op de site zou verschijnen. De klantenservice wist verder van niets aangezien de mensen die er over gaan pas maandag weer zouden werken. Maandag weer teruggebeld want het tijdelijk nummer bleef nog steeds van kracht. Nu is er opeens wel een storing. Het staat echter niet op de site. Gelijk de vraag gesteld wat er dan aan de hand is, hoe lang het nog kan duren en/of het op de website gaat verschijnen dat kon de medewerker van de klantenservice mij niet vertellen. 'U krijgt nog wel een sms'. Daar wacht ik de hele dag al op, op die sms. Het kan vandaag zijn dat het opgelost wordt, of dinsdag, of woensdag, of misschien wel vrijdag, geen enkel idee bij de klantenservice! Intussen al 4 dagen onbereikbaar.
Tussendoor nog naar de telfort-winkel geweest in de stad met dezelfde vraag wat er aan de hand is. Hoop dat ze daar meer konden vertellen Daar werd mij verteld: 'Er is geen storing, geen idee'.' Er is wel een storing, maar die heeft niets met nummerbehoud te maken'. Kortom, ik ben nog steeds geen stap verder, van het kastje naar de muur. Geen idee wat er mis is gegaan. Ik ben totaal onbereikbaar. Familie, maar ook mensen van het werk kunnen mij niet bereiken. Ik zou nu onderhand wel eens willen weten wat er aan de hand is en hoe lang het nog gaan duren. Het is niet erg dat er iets mis gaat, maar het zou wel fijn zijn om te weten wat!

Ook wellicht goed om klanten te binden aangezien je ze net binnen hebt gehaald.  Op deze manier wordt het volgend jaar weer telfort -> t-mobile.  

Verder wordt er ook niets afgeschreven van mijn tegoed als ik met mijn tijdelijk nummer blijf bellen. Ik zie daarvan niets terug op mijn telfort-pagina. Dat lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling. Bel ik nu gratis ofzo?? De facturen worden wel aangemaakt in mijn telfort, die functie werkt uiteraard wel!
Badge +2
@all,

Allereerst mijn excuses voor het ervaren ongemak. Bent u inmiddels al bereikbaar op het te behouden nummer op de Telfort simkaart? Anders ontvang ik graag uw naw-gegevens, e-mailadres, beide 06-nummers (het tijdelijke en te behouden nummer) en eventueel een alternatief telefoonnummer in een privébericht .

Daphne
Badge
@all,

Allereerst mijn excuses voor het ervaren ongemak. Bent u inmiddels al bereikbaar op het te behouden nummer op de Telfort simkaart? Anders ontvang ik graag uw naw-gegevens, e-mailadres, beide 06-nummers (het tijdelijke en te behouden nummer) en eventueel een alternatief telefoonnummer in https://"http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29382".

Daphne

Ik heb net een privebericht gestuurd met alle gevraagde gegevens; ben nl. nog steeds niet bereikbaar op mijn te behouden nummer.
Ook ik heb gister wederom de klantenservice gebeld en weer lekker lang aan die foon gehangen (wat niet gratis is) en kreeg ook te horen dat er een storing bij nummerbehoud was, hoe lang gaat dit duren? weten we niet. Staat deze storing al op de website vermeld? ..... uhh, even kijken.... nee, dat staat er niet op... Dan zou ik dat maar doen als ik jullie was... Euh, ja,ja, ik ga het doorgeven... 😕 .... en maar afwachten weer?????? Ik hoop dat Daphne dit voor ons op kan lossen, en wel zo snel mogelijk, want dit kost alleen maar.

Reageer