Nummerbehoud naar Simyo werkt niet

• 14 juli 2012
  • 3 reacties
  • 1917 keer bekeken

Badge
Dag,

Ik antwoord op dit forum omdat het reply knopje in de email een error gaf. Het gaat om telefoonnummer ***********.

Op 12 juni heb ik aangegeven zsm te willen stoppen met mijn contract bij Telfort om een abonnement bij Simyo te nemen.
Eerst stond als einddatum 12 juli geplanned, dat is inmiddels op Mijn Telfort aangepast naar 14 augustus.
Simyo hebben geprobeerd nummerbehoud uit te voeren maar kregen van Telfort de melding dat ik niet contractvrij was tot 6 augustus.
Ik heb hierover contact opgenomen met Telfort en werd verteld dat ik al contractvrij was.

Ik heb opnieuw contact opgenomen met Simyo. Deze hebben opnieuw een verzoek tot nummerbehoud gedaan bij jullie. Ze kregen opnieuw de melding dat dit niet kon omdat ik pas contractvrij zou zijn op 6 augustus. Ik vind dit heel erg vervelend en ik snap niet wat nou het probleem is.

3 reacties

Badge
Welkom op het forum Steven26! Het probleem is dat de aanvraag niet juist wordt ingediend. Op 27-06 hebben wij een aanvraag binnengekregen met 27-07-2012 als wensdatum. Simyo heeft niet aangegeven dat u zelf al had opgezegd, maar een aanvraag ingediend met 1 maand opzegtermijn. Deze aanvraag hebben wij goedgekeurd. Uw opzegging is automatisch verwijderd zodat uw telefoonnummer niet werd afgesloten. U was het waarschijnlijk niet eens met deze datum, waarop deze aanvraag weer is geannuleerd. Vervolgens heeft Simyo op 06-07-2012 weer een aanvraag bij ons ingediend met wensdatum 13-07-2012 zonder enige opmerking o.i.d. Deze aanvraag is door ons afgewezen vanwege de opzegtermijn. Als u gebruik wilt maken van nummerbehoud, dan is het niet verstandig om zelf op te zeggen. Zegt u wel zelf op, dan is het van belang dat de nieuwe provider dit vermeldt. Dat hebben zij niet gedaan.

Wilt u toch eerder over? Dan adviseer ik u om uw klacht neer te leggen bij uw nieuwe provider. Wellicht dat zij nog iets voor u kunnen regelen achter de schermen.

PS. Als de einddatum van uw contract is verstreken, dan ziet u in Mijn Telfort altijd vandaag + 1 maand opzegtermijn als einddatum.

Laïla
Badge
Ja ik begin nu eindelijk na enkele weken emailen te snappen wat nou het probleem is.
Wat een hoop onduidelijkheid had kunnen schelen was als ik geïnformeerd zou worden over verlengingen van mijn abonnement. Ik zag steeds de datum verspringen zonder dat ik doorhad waarom. Ik had verwacht dat opzeggen wel definitief zou zijn.
Badge
Ik heb nu weer reactie van Simyo. Die beweren dat als een abonnement reeds is opgezegd een porteringstermijn van 5 dagen kan worden aangehouden. Ze gaan nu opnieuw een verzoek voor 5 werkdagen indienen.
Volgens Simyo hebben ze wel een opmerking bij de verzoeken geplaatst.

Reageer