Nummerbehoud afgekeurd

• 10 mei 2016
  • 5 reacties
  • 324 keer bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een nieuw mobiel en internet abonnement afgesloten en aangegeven dat ik gebruik wil maken van nummerbehoud.
Vlak voor het bevestigen van het abonnement (de ideaal betaling van 1 cent) heb ik gebeld met de gratis bestelhulplijn omdat mijn huidige abonnement afgekocht moet worden en dit moet ook als zodanig aangegeven worden door Telfort aan de huidige provider door de toevoeging: "; afkoop" (zonder aanhalingstekens maar inclusief punt komma).
De dame van de bestelhulp vertelde mij dat het na die stap aangegeven kon worden en ik de bestelling gewoon door kon zetten.
Na de betaling van de cent kreeg ik inderdaad de vraag over nummerbehoud, ik heb daar mijn telefoonnummer ingevoerd maar kon daar niets aan toevoegen over het vereiste om de opmerking ; afkoop toe te voegen.
Na het afronden van de bestelling maar weer gebeld naar de hulplijn bestellen, daar kreeg ik echter te horen dat ik nu het betaalnummer moest bellen om het te regelen. Na die weer gebeld te hebben kreeg ik te horen dat ik later de keus moest maken voor het nummerbehoud.

Vandaag zag ik dat de simkaart verstuurd is naar mij en kreeg ik een SMS dat het nummerbehoud was afgewezen omdat mijn oude abonnement nog te lang loopt om nummerbehoud aan te vragen 😞 en dat ik de mail of brief moet bekijken voor meer info. De mail is nog niet gekomen en misschien dat dit een brief wordt.

Mijn concrete vraag:
Zouden jullie een nieuw verzoek nummerbehoud kunnen indienen nu wel met de toevoeging ; afkoop.
Het abonnement moet per 1 juni 2016 ingaan, dus moet er afgekocht worden per 1 juni. Mijn bestelnummer is 1605***

Pedro

5 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Hoi PedroN. Graag wil ik voor je nakijken wat er aan de hand is. Hiervoor heb ik je naw gegevens en geboortedatum voor nodig. Wil je die sturen via een privébericht?
Het ordernummer heb ik genoteerd maar uit je bericht gehaald aangezien dit een openbaar forum is en iedereen mee kan lezen.
Is er iemand die wel kan reageren, Richard heeft het laatst gereageerd 8 dagen geleden op mijn PM, ondertussen gaat Telfort bedragen afschrijven wat naar mijn mening onterecht is, zo heb ik de navolgende factuur specificatie gehad (wordt omstreeks 24 mei afgeschreven:

Mijn abonnement moet 1 juni ingaan (als Telfort het verzoek om nummerbehoud tenminste goed indient)
Ook staan er nu aansluitkosten op die bij mijn aanvraag er absoluut niet op stonden.

Ik zou het op prijs stellen als eerst eens het abonnement goed geregeld wordt voordat er geld geïncasseerd gaat worden over een periode waar ik nog niet eens een abonnement had.
Badge +2
Heb je zoals door Richard verzocht je naw gegevens in een privé bericht verstuurd?

Als reactie hier te lang duurt kan je jezelf via de klantenservice door laten verbinden met afdeling nummer behoud om het nummerbehoud nogmaals aan te laten vragen met jouw opmerking in t veld. Zij kunnen ook mee kijken mbt de aansluitkosten (die normaliter wel van toepassing zijn, soms geldt echter een actie icm Telfort Combivoordeel). Als je privé gegevens wel hebt verstrekt dan mag ik hopen dat Richard met je mee zal kijken.

Genoeg opties in ieder geval.
Uiteraard heb ik hem mijn gegevens verstrekt en is er over en weer "gesproken" vandaar ook mijn opmerking "Richard heeft het laatst gereageerd 8 dagen geleden op mijn PM"
Het zal wel zo zijn dat hij vrij of ziek is de afgelopen 8 dagen maar ik mag hopen dat een ander dan wel zijn werk over kan nemen.
Met bellen naar de klantenservice heb ik niet zo'n goede ervaringen, ik heb meteen bij mijn aanvraag al 2 x gebeld met de hulpbestellijn (gratis) en meteen na het afsluiten kon ik de klantenservice bellen (was al als klant binnen dus dan mag je betalen voor je contact 😛 ) Men zegt dat 3 keer scheepsrecht is maar dat bleek dus niet het geval.

Kennelijk is de instructie om de tekst ; afkoop toe te voegen bij de aanvraag nummerbehoud te moeilijk gebleken. Ik heb in ieder geval nog geen bevestiging.

Er zouden geen aansluitkosten worden berekend omdat ik al Telfort klant ben dus gebruik wil maken van de combi voordeel, dubbele belminuten, dubbele mb's en geen aansluitkosten.

Graag hoor ik hoe het zit met de rekening anders zal ik het bedrag linea recta storneren en eventueel gebruik maken van de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Misschien de @Stephen - Telfort eens kan kijken hij zal dit zeker lezen gezien het feit hij mij volgt? 😳
Ik heb het een en ander al telefonisch geregeld, dat communiceert toch beter

Reageer