beantwoord

Nummer portering KPN Vast bellen naar Telfort (Alles-in-1) VOIP

• 16 oktober 2014
  • 7 reacties
  • 588 keer bekeken

Badge
Zie ook: https://forum.telfort.nl/levering-266/spoed-hulp-nodig-nummer-portering-31100/index1.html#post413607

Mijn moeder is overgestapt van KPN vast bellen naar Telfort Alles-in-1 (ADSL). Gewenste aansluitdatum 14 okt. Na veel bellen met Telfort omdat er maar geen monteur was ingepland, is uiteindelijk gisteren een spoed monteur langsgeweest die 'even snel de aansluiting heeft aangelegd'.

Telefoon (VOIP) doet het niet; m'n 69-jarige (digibeet) moeder heeft te horen gekregen dat ze 5 dagen zonder telefoon zal zitten?! Vind dat onacceptabel lang. Dat kan echt veel sneller! Wat nou als m'n moeder onwel wordt?! Heb al getweet (DM) vanuit account @iloeski maar reactie blijft uit.

@ Telfort: Graag zsm contact/nadere afstemming.
icon

Beste antwoord door Xystus 16 oktober 2014, 13:56

Het is sowieso dat het maximaal 5 tot 10 werkdagen kan duren. Dus als gisteren de verbinding er is zou het uiterlijk 29ste acteif moeten zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nummeroverdraagbaarheid#Vast

Het porteren zelf duurt enkele uren, maar het kan ook langer duren. De maximale duur is tien werkdagen. Gedurende deze tijd is men niet bereikbaar voor inkomende gesprekken.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 1
Het is sowieso dat het maximaal 5 tot 10 werkdagen kan duren. Dus als gisteren de verbinding er is zou het uiterlijk 29ste acteif moeten zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nummeroverdraagbaarheid#Vast

Het porteren zelf duurt enkele uren, maar het kan ook langer duren. De maximale duur is tien werkdagen. Gedurende deze tijd is men niet bereikbaar voor inkomende gesprekken.
Reputatie 8
Badge +16
Kan je moeder nog wel bellen via de analoge lijn (met splitter)?
Badge
Kan je moeder nog wel bellen via de analoge lijn (met splitter)?

Begreep van mn moeder dat de monteur gisteren lang bezig is geweest met met name de telefoonverbinding en daarover met collega's ook nog contact heeft gehad. Als ik het goed begrepen heb, zat er geen originele splitter in de doos en had de monteur moeite met aansluiten op ISRA-punt. Deze zou de KPN telefoonaansluiting vervangen hebben voor een netwerkaansluiting zodat de Experia box in de woonkamer geplaatst kon worden (handig ivm telefoon). Dus ze kan sowieso niet meer de telefoon op de oude wandcontactdoos (varkenssnuit ingang) van KPN aansluiten want die is er dus niet meer. Komt bij dat mijn moeder A-technisch is (vandaar dat ze een monteur besteld had) en ik niet even naar haar toe kan om dingen te checken/herstellen. Uiteindelijk heeft de monteur haar gezegd dat ze maar tot maandag (5 dagen) moet wachten en ze pas daarna vermoedelijk met Telfort (VOIP) kan bellen en gebeld worden.

Ben niet blij met de gang van zaken. Eerst werd m'n moeder foutief ingelicht in de Telfort-winkel in Eindhoven (ze zou maar 1 maand onbeperkt bellen NL gratis kunnen proberen ipv 2 conform de campagne) EN er werd haar vanalles aangesmeerd aan ongewenste Premiumpakketten (oa Videoland en sport) die ze niet wilde. Die eerste aanvraag heeft ze geannuleerd. Bij de laatste aanvraag was de monteur niet meegenomen in de aanvraag waardoor zij (maar uiteindelijk ook ik) nog enkele keren Telfort hebben moeten bellen. Toen werd dinsdagmiddag maar een spoed monteur ingepland voor gisteren maar goed die heeft haar niet volledig aangesloten/op weg geholpen. Wet van Murphy is echt van toepassing op deze aanvraag en ik ben er nu echt klaar mee.
Reputatie 8
Badge +16
Weet je of dat een Telfort installatiemonteur (van Guidion) is geweest?

Los daarvan... als het een nummerportering is van KPN naar Telfort, denk ik dat er wellicht nog een signaal op de koperdraden kan staan... slecht advies van de monteur om het maar af te wachten...
Badge
Weet je of dat een Telfort installatiemonteur (van Guidion) is geweest?

Los daarvan... als het een nummerportering is van KPN naar Telfort, denk ik dat er wellicht nog een signaal op de koperdraden kan staan... slecht advies van de monteur om het maar af te wachten...

Klopt dat het slecht advies is! Verandert alleen niks aan het feit dat mn moeder dan nog dagen zonder telefoon zit (omdat ze niet weet hoe ze die moet aansluiten in de huidige situatie).
Reputatie 8
Badge +16
@iLoeski,

Welkom op het forum! :)

Spijtig om deze gang van zaken te moeten vernemen. Graag ontvang ik de postcode en huisnummer van je moeder in een privébericht. Na ontvangst kijk ik graag wat ik voor haar kan betekenen.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@iLoeski,

Bedankt voor de gegevens. Ik heb het een en ander uitgezocht. Het klopt wat Xystus heeft aangegeven. Nadat de internetverbinding is opgeleverd duurt het nog een paar werkdagen voordat Vast Bellen actief is. De order voor Vast Bellen loopt nog en de opleverdatum staat gepland op 20 oktober (aanstaande maandag). Helaas kan dit niet versneld worden. Je moeder zal dus op deze dag gebruik kunnen maken van haar telefoon.

Ik zie dat het pakket 3 maanden Bellen Onbeperkt voor 2,50 euro per maand is aangevraagd. Deze gaat in zodra Vast Bellen is opgeleverd.
Ook staat het Pluspakket Interactieve TV (2 maanden gratis) geactiveerd. Ik wil je vriendelijk verzoeken om je moeder erop te wijzen deze pakketten in de gaten te houden. Zodra de actie termijnen van deze pakketten zijn verstreken dan worden de volledige bedragen in rekening gebracht. Wenst je moeder na deze termijnen geen gebruik te willen maken van de pakketten dan kan zij deze eenvoudig deactiveren in Mijn Telfort. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je nog vragen of opmerkingen hierover dan lees ik deze graag van je.

Stephen

Reageer