Nog steeds geen werkende DSL verbinding.

• 21 maart 2013
  • 13 reacties
  • 3885 keer bekeken

Badge
Half februari Telfort Internet+TV abonnement afgesloten.

Alle spullen werden begin maart netjes toegestuurd en per 1 maart kreeg ik het heugelijke bericht dat mijn internetverbinding zou zijn opgeleverd.

Modem geinstalleerd op het tweede aderpaar maar helaas nog geen signaal (geen DSL lampje, ook niet knipperend, niets).

Contact met Telfort opgenomen, KPN monteur langsgeweest, bleek dat het ISRA punt ergens anders zat. Weer aangesloten op het tweede aderpaar, en wederom GEEN verbinding. Inmiddels al meerdere keren aan de lijn gehangen met Telfort, beloftes over terugbellen worden niet nagekomen, geen beloofde KPN monteur langsgestuurd. Inmiddels is het 3 weken later en zit ik nog steeds zonder internet en TV. 

Steets weer hetzelfde riedeltje bij de klantenservice. Voor 10 cent per minuut. Er wordt geen actie ondernomen.

Graag een oplossing. Postcode: 3021GH, huisnummer 311B.

13 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Waarom aansluiten op het 2e aderpaar?
Badge
Waarom aansluiten op het 2e aderpaar?

Omdat ik geen rood-blauw aderpaar heb. Oranje-wit is dan het tweede aderpaar (heb overigens alle aderparen geprobeerd).
Reputatie 8
Badge +16
Dan zou ik toch eens op zoek gaan of het ISRA punt wel het juiste is.
Normaal wordt er vanaf het ISRA punt altijd 4 aders beschikbaar gemaakt, dus ergens zal je dus een 1e aderpaar moeten zoeken.
Badge
Dan zou ik toch eens op zoek gaan of het ISRA punt wel het juiste is.
Normaal wordt er vanaf het ISRA punt altijd 4 aders beschikbaar gemaakt, dus ergens zal je dus een 1e aderpaar moeten zoeken.

KPN monteur is langsgeweest en heeft het juiste ISRA punt doorgemeten en aangewezen.

Daar komt een kabel uit met de volgende paren:

oranje/wit
blauw/wit
groen/wit
bruin/wit

Dit is alles wat ik heb. Welke zou het eerste aderpaar moeten zijn?
Reputatie 4
Badge +3
@jules,

Ik zie dat er geruime tijd geleden een storingsmelding is aangemaakt en dat dit nog niet afgemeld is. Er wordt opnieuw naar de lijn gekeken en verwacht dat er morgen contact met je opgenomen wordt.

Mijn excuses voor het ongemak.

Henk
Badge
@jules,

Ik zie dat er geruime tijd geleden een storingsmelding is aangemaakt en dat dit nog niet afgemeld is. Er wordt opnieuw naar de lijn gekeken en verwacht dat er morgen contact met je opgenomen wordt.

Mijn excuses voor het ongemak.

Henk

Henk, kan er niet gewoon een monteur langsgestuurd worden zodat het probleem onsite opgelost kan worden. Alles lijkt namelijk in orde te zijn. Het duur gewoon te lang nu.
Reputatie 8
Badge +18
Probeer die oranje wit eens en als die niet lukt dan de volgende blauw wit etc.etc.
Badge
Probeer die oranje wit eens 

Bedankt voor je reactie maar ik heb alle aderparen al geprobeerd, helaas lost dit het probleem niet op.
Reputatie 4
Badge +3
@jules,

Ik probeer dat er vandaag nog contact met je wordt opgenomen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Henk
Reputatie 6
Badge +7
Wel raar dat die monteur dan niet even aangeeft welk aderpaar je dan moet hebben.
Reputatie 4
Badge +3
@jules,

Als het goed is, is er reeds contact met je opgenomen voor het plannen van een monteursbezoek, kun je dit bevestigen?

Henk
Badge
Henk, ik ben inmiddels 2 weken verder en het werkt nog steeds niet.

Ondertussen ben ik mijn vertrouwen in zowel Telfort, KPN als Gideon volledig verloren.

Gideon is langsgeweest en heeft het modem niet kunnen aansluiten. KPN moet nu wederom langskomen (kost mij een dag) om de aderparen te labelen en sync te checken. Gideon moet dan weer langs komen om het modem aan te sluiten (kost mij wederom een dag).

Inmiddels voor 50 euro kosten gemaakt aan Telfort klanten-'service': 3 keer opgehangen, steeds smoesjes, 'ik mag uw contract niet ontbinden', 'U bent ook laks geweest' (werkelijk waar, Telfort mederwerker: 'Gerrit Jan Groothedde').

Kortom: ik ben Telfort zat. Ik heb er geen vertrouwen in dat er een oplossing gevonden gaat worden. Inmiddels zit ik sinds begin februari zonder internet en TV. 

Dit is wat ik wil:  contract ontbinden, de doos met apparatuur terugsturen en het proberen bij een andere aanbieder. 
Reputatie 6
Badge +7
Ik denk toch dat je Henk ff de tijd moet geven om het een en ander te regelen en ben er dan ook van overtuigd dat het goed komt.

Reageer