beantwoord

nog geen verbinding

• 14 mei 2015
  • 19 reacties
  • 1572 keer bekeken

Reputatie 1
Gisteren kreeg ik het bericht dat mijn verbinding was geleverd en dat ik kon beginnen met het aansluiten van de apparatuur.
Echter kreeg ik alleen een power lampje te zien en een knipperend WIFI lampje.
verder komt er niets bij van lampjes.

Ik had al hier op het forum gekeken wat het zou kunnen zijn en ik kwam 2 opties tegen:

nog eventjes een nachtje wachten ( heb ik gedaan heeft niet geholpen)

- modem kan geen verbinding maken .

Ik zou graag op korte termijn gebruik willen maken van mijn telfort verbinding.
icon

Beste antwoord door Remco1978 14 mei 2015, 14:25

na verder onderzoek heb ik het probleem gevonden !!!

de vorige bewoner is zo "grappig" geweest om de draadjes door te knippen.
en dan net op een plek waar het lijkt dat alles in orde is op de aansluiting.

draadjes hersteld en alles werkt zoals het hoort te werken 😃 😃 😃

mijn dank voor jullie hulp
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 1
@Remco1978 Blij dat je iets aan mijn advies hebt gehad ;)
En....@ Franzki Voltage is nooit hoger als 70 volt met een laag amperage, geeft alleen lichte tinteling, als er spanning op staat dan is er dus verbinding met de wijkkast ergo het VDSL2 lampje op het modem moet gaan branden. Als er geen spanning op staat dan is er ook geen verbinding met de wijkkast en gaat het VDSL lampje niet branden. Dat laatste was het geval bij Remco1978, doordat hij ontdekte dat er geen spanning op stond is hij gaan zoeken en na de oorzaak gevonden te hebben heeft hij het probleem verholpen.

Ik heb je advies niet opgevolgd

iets waar spanning op staat ga ik echt niet met natte vingers of tong aanraken 😛 (je weet het nooit)
Ogen gebruiken doet ook wonderen 😉
Badge
@Remco1978,

Welkom!

Werkt je internetverbinding inmiddels weer? Indien dit niet het geval is, laat dan in een privébericht je naam, adres en woonplaats achter, dan ga ik voor je kijken naar de reden waarom het nog niet werkt.

Michael

Remco heeft in dit topic al een berichtje geplaatst: Iemand had de draadjes in de contactdoos doorgeknipt op een plek die niet diect opviel, Remco1978 heeft dat hersteld en is nu een blije "van 1 miljoen op de bank naar 1 euro onder de huiskamerbank"Telfort gebruiker 😉
Reputatie 8
Badge +2
@Remco1978,

Welkom!

Werkt je internetverbinding inmiddels weer? Indien dit niet het geval is, laat dan in een privébericht je naam, adres en woonplaats achter, dan ga ik voor je kijken naar de reden waarom het nog niet werkt.

Michael
Badge
Bij ISDN kan de spanning makkelijk boven de 90-100V zitten. En al is de stroom laag... met een natte vinger kun je er toch nog een flinke tik van krijgen.

Verder weet je dan alleen of er een spanning op de lijn aanwezig is... maar niet of er een DSL-signaal op de lijn gemoduleerd is. Om dat te detecteren heb je geavanceerde apparatuur nodig. Je kunt zelfs een spanning op de lijn hebben zonder dat er DSL op zit.

Ik zeg toch...Lichte tinteling.
Reputatie 8
Badge +16
Bij ISDN kan de spanning makkelijk boven de 90-100V zitten. En al is de stroom laag... met een natte vinger kun je er toch nog een flinke tik van krijgen.

Verder weet je dan alleen of er een spanning op de lijn aanwezig is... maar niet of er een DSL-signaal op de lijn gemoduleerd is. Om dat te detecteren heb je geavanceerde apparatuur nodig. Je kunt zelfs een spanning op de lijn hebben zonder dat er DSL op zit.
Badge
@Remco1978 Blij dat je iets aan mijn advies hebt gehad ;)
En....@ Franzki Voltage is nooit hoger als 70 volt met een laag amperage, geeft alleen lichte tinteling, als er spanning op staat dan is er dus verbinding met de wijkkast ergo het VDSL2 lampje op het modem moet gaan branden. Als er geen spanning op staat dan is er ook geen verbinding met de wijkkast en gaat het VDSL lampje niet branden. Dat laatste was het geval bij Remco1978, doordat hij ontdekte dat er geen spanning op stond is hij gaan zoeken en na de oorzaak gevonden te hebben heeft hij het probleem verholpen.
Reputatie 8
Badge +10

Graag gedaan, en fijn dat je het probleem zelf hebt ontdekt en dat het nu werkt..!
Reputatie 8
Badge +16
Als de draadjes goed zitten, check dan of er ook echt spanning op staat ( 2 vingers nat maken en op beide aansluitingen houden, voel je een lichte tinteling dan staat er spanning op,

Dit is het domste wat ik in jaren gelezen heb... je zul maar een ISDN-lijntje hebben met 100 volt op de koperdraden... krijg je toch een flinke klap van. Maar lastiger wordt het om op deze manier de aanwezigheid van ADSL of VDSL te meten... tenzij u een soort Jomanda bent.
Reputatie 1
na verder onderzoek heb ik het probleem gevonden !!!

de vorige bewoner is zo "grappig" geweest om de draadjes door te knippen.
en dan net op een plek waar het lijkt dat alles in orde is op de aansluiting.

Reputatie 8
Badge +10
@ Enterprise....VDSL2 komt altijd via dezelfde 2 aders, maak het nu niet moeilijker als dat het al is....

Lol... help jij maar verder... ;)

P.S. er staat geen meetbare of voelbare spanning op een DSL-verbinding, dit is alleen te meten met KPN apparatuur.
Op een analoge telefoonverbinding van KPN staat wel een spanning die meetbaar is met 'natte vingers' of een multimeter van de bouwmarkt.
Badge
@ Enterprise....VDSL2 komt altijd via dezelfde 2 aders, maak het nu niet moeilijker als dat het al is....
@Remco1978 Kan zijn dat als je nooit telefoon via KPN heb gehad maar altijd via de kabel dat die lijn niet is geactiveerd. Daarom zei ik al, check of er prik op staat.
Verder even controleren of de draadjes inde muur goed staan aangesloten op het moedercontact ( naar het modercontact kijkend: Links boven en rechts onder )
Lukt het niet even morgen de td bellen, dan is het zo opgelost 😉
Reputatie 8
Badge +10

Huidige provider is via de kabel ;)

En dat zeg je nu... ;)
Maar even zo goed kan de Telfort verbinding toch op het andere aderpaar staan, dus check dat even.
Reputatie 1
Kortom, je moet dus gewoon het andere aderpaar hebben.
Als de oude provider het signaal momenteel levert op het rood/blauwe aderpaar dan levert Telfort de verbinding op het oranje/witte aderpaar.
Dus kwestie van de draadjes omwisselen...

Huidige provider is via de kabel 😉
Reputatie 8
Badge +10
Kortom, je moet dus gewoon het andere aderpaar hebben.
Als de oude provider het signaal momenteel levert op het rood/blauwe aderpaar dan levert Telfort de verbinding op het oranje/witte aderpaar.
Dus kwestie van de draadjes omwisselen...
Badge
Check dus even of er prik staat op de telefoonaansluiting
Reputatie 1
Ik neem aan dat je nu via het forum communiceert via een andere provider?
Als de draadjes goed zitten, check dan of er ook echt spanning op staat ( 2 vingers nat maken en op beide aansluitingen houden, voel je een lichte tinteling dan staat er spanning op, zo niet, Telfort morgen bellen, die zitten vandaag inderdaad ook allemaal lekker thuis te genieten van een vrije dag.

de verbinding van mijn oude provider werkt idd nog ;)
Heb een overlapping van een paar dagen 🙂
Badge
Ik neem aan dat je nu via het forum communiceert via een andere provider?
Als de draadjes goed zitten, check dan of er ook echt spanning op staat ( 2 vingers nat maken en op beide aansluitingen houden, voel je een lichte tinteling dan staat er spanning op, zo niet, Telfort morgen bellen, die zitten vandaag inderdaad ook allemaal lekker thuis te genieten van een vrije dag.
Reputatie 1
Okay, hierbij dan een oplossing van de ene leek aan de andere:
Controleer bij de telefoonstekker of de draadjes op de juiste aansluiting staan ( je moet op het modem een continue lampje zien branden bij VDSL. Indien niet dan zit daar het probleem ).
Kom je er niet uit, bel dan 0900-9596, zij kunnen daar ook zien of er echt prik staat op je aansluiting ;)

Dat heb ik al geprobeerd te bellen, maar zijn gesloten ivm Hemelvaartsdag :(
De draadjes...... zitten zover ik kan zien goed
Badge
Okay, hierbij dan een oplossing van de ene leek aan de andere:
Controleer bij de telefoonstekker of de draadjes op de juiste aansluiting staan ( je moet op het modem een continue lampje zien branden bij VDSL. Indien niet dan zit daar het probleem ).
Kom je er niet uit, bel dan 0900-9596, zij kunnen daar ook zien of er echt prik staat op je aansluiting 😉

Reageer