beantwoord

nieuwe simkaart defect na 2 dagen?

• 29 september 2014
  • 5 reacties
  • 493 keer bekeken

Heb pas een nieuwe simkaart aangevraagd voor mijn Lumia 930. Kon de sim afgelopen zaterdag 27-9) eerst niet activeren via de site, maar ben daarna prima via de telefoon geholpen. Sinds vandaag doet de simkaart het plotseling niet meer en krijg ik de melding dat er een simfout is. Heb zelf al van alles geprobeerd: toestel opnieuw starten, kaart opnieuw activeren ( lukt niet) maar de sim blijft inactief. Ik kan hem niet in een ander toestel proberen, niemand in mijn omgeving heeft een toestel met een nanosim. Wat kan ik doen? Graag hulp.
icon

Beste antwoord door Koffiemok 30 september 2014, 09:22

Hoi Camilla

Een simfout wil nog niet zeggen dat je simkaart defect is. De melding komt vanaf je telefoon. Het kan dus ook goed zijn dat het aan je telefoon ligt.

In deze situaties is het toch wenselijk dat je jouw simkaart in een ander toestel test. Werkt het dan wel dan ligt het aan je toestel.

Is er misschien geen telefoonwinkel in de buurt waar je het kan en mag testen?
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 3
@Camilla,

Dank voor je terugkoppeling! 🙂 Vervelend dat je telefoon teruggestuurd moet worden. Als je nog vragen hebt of ik kan je nog ergens mee helpen, laat je het weten hè?

Ingrid
@Camilla,

ben je geholpen met het antwoord van Koffiemok? Het is inderdaad wenselijk om je simkaart te testen in een ander toestel. Of andersom mag ook. Test eens een oude, werkende simkaart in dit toestel en kijk wat er dan gebeurt. En ga inderdaad eens langs bij een winkel om je simkaart in een ander toestel te plaatsen. Of iemand in je omgeving met een simlockvrij toestel?

Ik verneem graag van je!

Ingrid

Dank je voor je reactie. Het antwoord van Koffiemok heeft me goed geholpen. Ik heb de simkaart met behulp van een adapter in andere telefoons getest en alles werkte prima. Het is nu duidelijk waar het probleem zit en ga ik nu m'n nieuwe telefoon terugsturen:(
Hoi Camilla

Een simfout wil nog niet zeggen dat je simkaart defect is. De melding komt vanaf je telefoon. Het kan dus ook goed zijn dat het aan je telefoon ligt.

In deze situaties is het toch wenselijk dat je jouw simkaart in een ander toestel test. Werkt het dan wel dan ligt het aan je toestel.

Dankjewel voor deze prima tip. Het blijkt inderdaad aan mijn nieuwe telefoon te liggen. Die gaat dus terug naar de leverancier.
Reputatie 3
@Camilla,

ben je geholpen met het antwoord van Koffiemok? Het is inderdaad wenselijk om je simkaart te testen in een ander toestel. Of andersom mag ook. Test eens een oude, werkende simkaart in dit toestel en kijk wat er dan gebeurt. En ga inderdaad eens langs bij een winkel om je simkaart in een ander toestel te plaatsen. Of iemand in je omgeving met een simlockvrij toestel?

Ik verneem graag van je!

Ingrid
Reputatie 8
Badge +15
Hoi Camilla

Reageer