Nieuwe modem ontvangen maar werkt niet...

• 26 juli 2012
  • 3 reacties
  • 2204 keer bekeken

Badge
Vanwege de wijziging van mijn Telfort abonnement (20MB naar Internet Standaard) heb ik een nieuwe modem ontvangen (P-2812HNU-F1). Hoewel de geplande ingangsdatum pas op 01-08-2012, heb ik al vast de modem geprobeerd aan te sluiten. Probleem is nu dat dsl ledje wil maar niet branden. Hij knippert wel 1-2 keer en daarna niets meer. Na een tijdje knippert hij weer 1-2 keer en weer niets meer. Ik heb de modem al een paar keren hard reset gegeven maar het helpt ook niet. Met mijn huidige modem (P-2602HW) heb ik helemaal geen probleem. Teruggezet en meteen heb ik weer internet.
Mijn vraag aan @webcare: wat moet ik nu doen? Het lijkt dat de modem kapot is. Is het mogelijk om een andere (nieuwe) modem hier naar toe te sturen? En ik neem aan dat mijn huidige modem (P-2602HW) niet meer zal werken na de omzetting op 01-08?
Graag wacht ik op uw antwoord. Alvast bedankt.

Mvg, ehosea

3 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@ehosea,

Het modem kan zowel ADSL2+ als VDSL2 aan, dus ik verwacht ook dat het modem defect is. Ik heb u hierbij een vervangend modem verstuurd. Excuus voor het ongemak.

Henk
Badge
@Henk,

Nieuwe modem was gisteren binnen en in de avond aangesloten. In 1 keer meteen een verbinding en tot nog toe geen problemen gehad. Hartstikke bedankt!
De kapotte witte modem ga ik sowieso terugsturen. Mijn vraag is of de oude zilveren modem ook terug moet. Ik heb hier ergens gelezen dat het niet hoef?
Nogmaals bedankt voor uw hulp!

Mvg, ehosea
Reputatie 8
Badge +16
De grijze modems hoeven niet meer terug naar Telfort... ook de zwarte niet. Alleen de witte exemplaren (2601 en 2812).

Reageer