Nieuw modem bij verlenging

• 15 mei 2012
  • 2 reacties
  • 2747 keer bekeken

Badge
Beste webcare,
Recentelijk ben ik in contact geweest met de telefonische helpdesk. Momenteel maak ik gebruik van de zyxel p-2601hn-f1 modem. Ik zie dat er inmiddels een nieuwe modem in gebruik is, de zyxel p-2812hnu-f1. Van wat ik heb begrepen heeft de p-2601hn-f1 een max snelheid van 100mbit en is dit bij de zyxel p-2812hnu-f1 1000mbit.

Nu ben ik inmiddels bijna 4 jaar klant op verschillende adressen en sta ik op het punt om mijn abonnement te verlengen. Ik erg benieuwd of ik dan ook in aanmerking kom voor de nieuwe zyxel p-2812hnu-f1 modem. Volgens de helpdesk ben ik nog niet over op het 'nieuwe netwerk', maar als ik verleng is de kans aanwezig dat ik gelijk over wordt gezet op het 'nieuwe netwerk'. Wanneer ik wordt overgezet ontvang ik tevens de nieuwe modem. Mij werd tevens verteld dat de nieuwe modem niet werkt op het oude netwerk. Hier heb ik zelf mijn twijfels bij, maar ga er in goed vertrouwen vanuit dat het waar is.

Nu ben ik zeer benieuwd naar het volgende:
- Wat is het 'nieuwe netwerk'?
- Kan er op voorhand gekeken worden of ik over ga, en dus de nieuwe modem ontvang?
- Mocht ik niet overgaan, is er dan een andere oplossing voor een 1Gbit modem?

Ik lees dat andere providers inmiddels ook 1Gbit routers aanbieden. Het is voor mij voordeliger om dan over te stappen naar een nieuwe provider 😞. Heel spijtig gezien ik nooit klachten heb, ik stap dan ook puur over vanwege de kosten voor het aanschaffen van een nieuwe router 😞.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Mike

2 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het nieuwe modem (de 2812) werkt op zowel ADSL als VDSL.

Telfort heeft dit modem een tijdje alleen geleverd bij VDSL-abonnementen... bij ADSL kreeg je dan een 2601-modem.

Maar volgens mij levert Telfort nu bij alle nieuwe abonnementen een 2812-modem.

De enige uitzondering hierop zijn volgens mij ISDN-aansluitingen... maar daar werkt een 2601 ook niet.
Badge
Het nieuwe modem (de 2812) werkt op zowel ADSL als VDSL.

Dat vermoeden had ik ook al.

Maar volgens mij levert Telfort nu bij alle nieuwe abonnementen een 2812-modem.
Ben benieuwd of het webcare team dit kan bevestigen. Bedankt voor je reactie Franzki, lijkt erop dat ik misschien toch gewoon kan verlengen (indien bevestigd door het webcare team). Scheelt weer. 🙂

Reageer