nieuw contract bij kapot modem?

• 4 januari 2012
  • 7 reacties
  • 2983 keer bekeken

Begin December is mijn zyxel modem kapot gegaan.
Ik heb de klantenservice gebeld om te vragen wat te doen.Daar konden ze mij een nieuw modem toesturen maar dan moest ik wel mijn contract verlengen met 2 jaar? is dat normaal?
Ik krijg een nieuw modem opgestuurd en aangesloten alles werkte weer.
eind December is mijn adsl verbinding veranderd waardoor ik dus geen internet meer had.Weer gebeld het 1,5 week oude modem is verouderd! Er is inmiddels een nieuwe opgestuurd en het oude verstuurd.
Heb inmiddels een hoge telefoon rekening door service nr telfort vaak heb moeten bellen.
Heb ongeveer een 1,5 week geen internet gehad en heb mijn contract met 2 jaar moeten verlengen om aan een modem te komen.Ik ben van mening dat dit niet echt klantvriendelijk handelen is [-X .
Is het normaal als een modem stuk gaat dat je een nieuw contact moet tekenen?
En compensatie voor het niet hebben van internet maar er wel voor moeten betalen.
Ik heb ook hoge kosten door het service nummer.
Telfort doe er wat aan.

7 reacties

Badge
Abbo word met 1 jaar verlengt (eind datum is na te kijken in mijn telfort)
Kan zijn dat ze je eerst een modem uit de 2600 serie gestuurd hebben en je nu aangesloten zit via vdsl en ja dan is het modem in weze verouderd aangezien die dan niet met vdsl werkt en je daar dan een 2812 voor krijgt.

mvg Rob
Reputatie 8
Badge +16
Is het normaal als een modem stuk gaat dat je een nieuw contact moet tekenen?Vermoedelijk had je nog een koopmodem waarvan de garantie verstreken was... Telfort hoeft dan formeel het modem niet kosteloos te vervangen. Verlengen is dan inderdaad een mogelijkheid.

Over het verlengen/vernieuwen van het contract... een periode van één jaar is gebruikelijk. Als het ècht voor twee jaar verlengd is, dan hebben ze je verkeerd geïnformeerd... en dat is niet netjes.

Verder is je lijn bij de verlenging blijkbaar omgezet naar VDSL. Op zich heb je dan wel het voordeel dat de snelheid vermoedelijk iets hoger wordt. Alleen slordig dat ze blijkbaar in eerste instantie een verkeerd modem hebben gestuurd.
Het kapotte modem is ook van telfort.Telfort heeft het echt met 2 jaar verlengt.
Daarbij wist telfort dat bij het versturen van het verouderd modem binnen een week de lijn zou worden overgezet maar vdsl.Ik zou graag een 1 jarig contract willen als dat de norm is.Het is telefonische verlengd zonder dat papieren contract! ik heb van telfort geen brief ontvangen of wat dan ook.
Het zou fijn zijn als er wat duidelijkheid zou komen.
Badge
Heb je al in mijn telfort gekeken
Ja en daar staat gewoon 2 jaar.
Badge +7
Ja en daar staat gewoon 2 jaar.
Als u onder 'Mijn Contract' kijkt in Mijn Telfort ziet u het volgende staan:

[attachment=0:18348p8g]contracts-periode.JPG[/attachment:18348p8g]
U heeft dus een één-jarig contract. :)

Henk
Wat er aan de hand is weet ik niet maar kom niet meer ingelogd op mijn telfort alleen nog voor mijn mobiel.
Oke dan is het een jaar kan ik daar ook een schriftelijke bevestiging van krijgen?
En wat gaat telfort doen met de 1,5 week geen internet verbinding?
Ik heb nl nogal wat ellende van begin December tot nu, ook met mobiel.
Bedankt alvast.

Reageer