Nieuw contract aanvragen (buurman) gaat niet!

• 11 mei 2013
  • 11 reacties
  • 3898 keer bekeken

Badge +1
Beste Telfort Webcare,

Ik heb enkele jaren Telfort Internet en woon op nummer 31 zoals bekend, mijn buurman op nummer 33 heeft nog het oude HetNet wat nu KPN is met een VoIP telefoonnummer. Hij heeft een nieuw Telfort Internet met vast bellen aangevraagd op Telfort.nl met behoud van zijn nummer, enkele dagen geleden kreeg hij een brief van Telfort dat het helaas niet kan worden opgeleverd omdat hij geen vaste lijn zou hebben.

Dit is opmerkelijk omdat hij dezelfde diensten aanvraagt bij Telfort, met behoud van zijn telefoonnummer.

Is het mogelijk dat Telfort Webcare hier iets aan kan doen of controleren? Het gaat om mijn buurman op nummer 33, verdere gegevens zijn bij u bekend.

11 reacties

Badge +2
Heeft hij zijn KPN abonnement wel opgezegd?
Anders is er geen vrije lijn beschikbaar.
In een Telfort Winkel zouden ze bijv met je buurman mee kunnen kijken.
Badge +1
Hij heeft geen KPN telefoon maar VoIP van het oude Het Net wat nu KPN is, in het bestel proces heeft hij dit aangegeven met nummerbehoud.
Badge
Tijdens het bestelproces wordt gevraagd of het om een vaste analoge KPN aansluiting gaat. Omdat Telfort aangeeft dat je buurman geen vaste lijn heeft vermoed ik dat deze vraag niet met 'Nee' beantwoord is.
Badge +2
Tijdens het bestelproces wordt gevraagd of het om een vaste analoge KPN aansluiting gaat. Omdat Telfort aangeeft dat je buurman geen vaste lijn heeft vermoed ik dat deze vraag niet met 'Nee' beantwoord is.

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Dat kan er wel voor zorgen dat de bestelling idd niet goed loopt.
Badge +1

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Dat kan er wel voor zorgen dat de bestelling idd niet goed loopt.

Als dit zo is, kan Telfort precies nagaan dat de klant geen analoge telefonie van KPN heeft, daarbij is er nummerbehoud aangevraagd en zal er in dat proces worden aangegeven dat het een VoIP nummer betreft. Het Net wat nu KPN is en de moeder van Telfort zou dit ook kunnen zien, zou het een automatisch proces zijn met een automatische brief die dan gegenereerd wordt naar de klant toe, begrijp ik het wel dat er geen mens meer achter dit hele proces zit. 

Lijkt mij makkelijk om voor hem op het Telfort forum dit kenbaar te maken zodat het mischien recht getrokken kan worden door Telfort Webcare. Want zoals ik hem hoorde vondt hij het vervelend en kijkt nu bij Tele2, heb hem gezegd ik een bericht zalachterlaten op het Telfort forum, mischien dat er een van de Webcare Telfort medewerkers een gouden hulp tip kan geven. Opnieuw de aanvraag inschieten gaat voor sommige mensen (ja ik weet het) te ver.

Maar Telfort zou de brief die de klant krijgt ook anders kunnen brengen, zoals u heeft een verkeerde selectie gemaakt van uw huidige installatie, Telfort heeft dit voor u aangepast zodat de bestel procedure door kan gaan als service.

Nu wordt de klant gewoon afgewezen door een verkeerd vinkje, het is een klant die weer voor 1 jaar tekent geld in het laatje brengt voor Telfort, lijkt me toch dat hier een gemiste kans, stel dit gebeurd 3 op de 10 klanten en dat op x basis, laat Telfort een hoop geld liggen. A-technische en ouderen zullen dan dit probleem ook ondervinden.

Mocht webcare deze klant willen helpen (buurman) dan kan ik per pm zijn 06 kenbaar maken zodat hij geholpen kan worden.
Badge +2

Nu wordt de klant gewoon afgewezen door een verkeerd vinkje, het is een klant die weer voor 1 jaar tekent geld in het laatje brengt voor Telfort, lijkt me toch dat hier een gemiste kans, stel dit gebeurd 3 op de 10 klanten en dat op x basis, laat Telfort een hoop geld liggen. A-technische en ouderen zullen dan dit probleem ook ondervinden.

Mocht webcare deze klant willen helpen (buurman) dan kan ik per pm zijn 06 kenbaar maken zodat hij geholpen kan worden.

De rest van de quote even verwijderd, anders wordt het zo onleesbaar.
Ouderen en a-technische mensen zijn om die mensen juist mensen die normaal gesproken een bestelling plaatsen in een winkel, waar ze precies weten welk vinkje wel of niet aan te vinken.

Een deel van het proces verloopt automatisch, dat heeft voor- en nadelen, maar zal in dit geval betekenen dat een nieuwe aanvraag nodig is. Ik raad je aan hem langs een Telfort winkel te sturen met zijn papieren. Telfort biedt meer waar voor je geld dan Tele2.
Badge +1
Dat had ik hem ook verteld dat Tele2 duurder is, maar hij vertelde dat hij zal kijken of hij op zijn vrije zaterdag een Telfort winkel gaat zoeken om het daar te regelen, kans is niet groot zei hij, dit daar hij de vrije dagen hem te wardevol zijn, maar ik heb genoeg mijn best voor hem gedaan en buurman mag het nu zelf uitzoeken, tenzij Telfort webcare nog reageert dan kan ik buurman's 06 dorgeven in een pm, zodat het telefonisch geregeld kan worden.
Badge +1
Buurman gaat een nieuwe aanvraag indienen online, waarschijnelijk heeft hij de term vaste aansluiting begrepen als dat er een lijn binnekomt dit terwijl er wordt bedoelt met de oude analoge kpn aanlsuiting.
Badge +2
Buurman gaat een nieuwe aanvraag indienen online, waarschijnelijk heeft hij de term vaste aansluiting begrepen als dat er een lijn binnekomt dit terwijl er wordt bedoelt met de oude analoge kpn aanlsuiting.

En? Is het aanvragen gelukt?
Of gaat hij nu alsnog langs de stad?
Badge +1
Hij heeft de aanvraag opnieuw ingediend en een brief ontvangen per dag tekening 21 mei en zal binnen 3 tot 5 weken worden aangesloten, verder staat er in dat hij  per 10 juni worden omgezet naar Telfort alleen staat er in een 2e alinea "U heeft aangegeven uw huidige internet aansluiting zelf op te zeggen?" 
Spreekt mekaar wel tegen, verder staat er nergens in de bevestigings brief iets over nummerbehoud, dit terwijl hij heeft aangegeven zijn VoIP nummer te willen behouden van KPN. En staat er verder bij dat als hij nog vragen heeft te bellen naar het 0900 nummer (?) Een andere brief staat zijn mail adres.
Niet echt duidelijk allemaal, hij gaf aan het wel vermoeiend is om hier ook nog eens achteraan te moeten gaan. Hij maakte zich zorgen over dat hij straks zijn nummer verliest, heeft hij nu wel of niet de overstap en straks dubbele kosten. 
Heb hem aangegeven naar een Telfort winkel te gaan in Rotterdam (koopgoot)

Tja... wordt vervolgd, mijn ervaringen met het geheel waren schriftelijk wel goed.
Hij heeft nu nog KPN van het oude Het Net.
Badge +2
Hij heeft de aanvraag opnieuw ingediend en een brief ontvangen per dag tekening 21 mei en zal binnen 3 tot 5 weken worden aangesloten, verder staat er in dat hij  per 10 juni worden omgezet naar Telfort alleen staat er in een 2e alinea "U heeft aangegeven uw huidige internet aansluiting zelf op te zeggen?" 
Spreekt mekaar wel tegen, verder staat er nergens in de bevestigings brief iets over nummerbehoud, dit terwijl hij heeft aangegeven zijn VoIP nummer te willen behouden van KPN. En staat er verder bij dat als hij nog vragen heeft te bellen naar het 0900 nummer (?) Een andere brief staat zijn mail adres.
Niet echt duidelijk allemaal, hij gaf aan het wel vermoeiend is om hier ook nog eens achteraan te moeten gaan. Hij maakte zich zorgen over dat hij straks zijn nummer verliest, heeft hij nu wel of niet de overstap en straks dubbele kosten. 
Heb hem aangegeven naar een Telfort winkel te gaan in Rotterdam (koopgoot)

Tja... wordt vervolgd, mijn ervaringen met het geheel waren schriftelijk wel goed.
Hij heeft nu nog KPN van het oude Het Net.

Dat is precies waarom mijn advies was hem de eerste (tweede) keer al via een winkel aan te vragen...

Ter info:
De huidige ISP zelf opzeggen wil dus zeggen dat hij zelf zijn Internet verbinding op dient te zeggen. Dit staat verder los van het vast bellen. Het is mogelijk om zelf je internet op te zeggen, maar toch door je nieuwe provider (Telfort) nummerbehoud te laten regelen. Aannemende dat bovenstaande het verhaal is, zou hij in principe niks te vrezen hebben.

Reageer