Niet kloppende facturen voor internet + bellen

• 14 september 2012
  • 6 reacties
  • 1672 keer bekeken

Badge
Hallo mede forum gebruikers,

Ik raak een beetje gefrustreerd van de niet kloppende rekeningen van Telfort!!

Ondanks de uitleg aan de klantenservice en uitgekauwd via mail aan klantenservice, wil Telfort nog steeds geld zien. En van de klantenservice aan de telefoon, krijg ik te horen dat mijn geval uniek is! Inmiddels heb ik een beetje het forum afgestruind en blijkt mijn probleem niet zo uniek te zijn!

Ik heb op 16/7 jl. een ander abonnement met de eerste 2 maanden gratis internet en bellen genomen, deze zou ingaan op 7/8. Ik krijg op 27/7 een rekening waar de oude abonnement in rekening wordt gebracht, dus ik bellen, nou mevrouw, uw nieuw abo is nog niet doorgekomen, maar komt in orde de volgende maand wordt het allemaal verrekend! De rekening is geincasserd door telfort, niets aan de hand.

Op 28/8 krijg ik een rekening, weer is dezelfde fout, mijn oude abonnement staat weer fijn op de rekening. Deze wordt geïncasseerd maar ik heb dat gestorneerd. Dus maar weer eens contact met de klantenservice, zowel mail als telefonisch, natuurlijk wordt mijn verhaal gesnapt maar willen toch geld zien! Daar ben ik niet bereid toe, op dit moment heb ik 3 maanden gratis internet tegoed en 2 maanden gratis bellen. Om nog maar te zwijgen van het downgraden(van 20mb naar 8mb)van je abonnement zonder je daar op de hoogte te brengen maar wel lekker het hoge abonnement incasseren en 8mb leveren! Maar goed, ik weet dus niet wanneer dat downgraden is gebeurd maar als het minimaal 6 maanden aan de gang is, zal ik daar niet raar van opkijken! Het verschil is 10 euro per maand! En maar beloven dat het de volgende maand goed komt! Ondertussen blijft het maar oplopen wat ik van telfort "teurg" krijg!
Het verschil terug van al die maanden wil ik ook  terugzien op mijn rekening! Nu moet ik maar hopen dat het de volgende maand inderdaad goed komt, waar ik geen vertrouwen in heb.

Mensen van Telfort, dit mag zo maar niet!! Je mag niets wijzigen zonder de klant daar van op de hoogte te stellen! Dat staat ook in de wet geregeld, waarschijnlijk weet telfort dit ook best, maar als er geen haan naar kraait, dan komt telfort er mee weg!

Het downgraden ben ik achtergekomen op16/7 omdat mijn modem niet werkte en die dag de klantenservice belde om de modem weer aan het werk te krijgen, ik krijg de mededeling dat het niet aan de lijn ligt maar aan mijn modem. Dus ik meteen een andere abonnement genomen om zo een andere modem te krijgen en daarmee is alle adminstratieve ellende mee begonen. En een dag later deed die zogenaamde kapotte modem het ineens weer, dus ik vraag mij af of er niet de storing van telfort afkomt!

Hoe krijg ik mensen van Telfort aan het verstand dat ik geen betaling wil verrichten en geen aanmaningen meer wil totdat de boel is rechtgetrokken??? Ik weet niet hoe dat bij de adminstratie van telfort werkt, eerst betalen en als wij zin hebben, willen we wel eens naar uw factuur kijken. Tja, kijken daar blijft het bij...want daden dat komt niet in het woordenboek van telfort voor! Het is niet flexibel en hebben geen verstand van zaken. Stel je voor dat ik zo een adminstratie bij mijn baas zou voeren, deze zet mij direct op straat.

Ik zie ook net dat mijn abonnement van 30mb/3mb + vast bellen inmiddels 22.50 kost en geen 25 euro zoals in juli??? Ook daar kan ik zo boos op worden! Dat bestaande klanten meer moeten betalen dan nieuwe klanten! Hoe kunnen we het beste onze klanten oplichten en naaien!

groet,
een zeer ontevreden klant

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Dat er problemen zijn met je facturering is zeker vervelend... maar het is prettiger als je je bij de feiten houdt...

Om nog maar te zwijgen van het downgraden(van 20mb naar 8mb)van je abonnement zonder je daar op de hoogte te brengen maar wel lekker het hoge abonnement incasseren en 8mb leveren!

Dit staat in je andere topic:
Uw situatie niet vergelijkbaar. U traint in op 10Mb, maar ook op uw adres is zo'n 17Mb te behalen.

Je hebt dus geen downgrade gehad naar 8Mbps.
Badge
Volgens de speed testen die je op het internet kan doen, komt de verbinding niet verder dan 8,3mb. dat heeft ie al die tijd ook gedaan. tot ik nu aan de bel trek en iemand die eindelijk iets doet.

Zelfs de klantenservice bevestigt dat mijn abonnement in het telfort systeem stond als zijnde 8mb, dat wil ik degelijk downgraden noemen.
Badge
Dat zijn dus feiten.
Badge
Feit : Te behalen is iets anders dan daadwerkelijk hebben.

Feit: ik mag hopen dat ik ook krijg waarvoor ik betaal (30 mb) en op dit moment komt 8, 10 niet in de buurt.
Reputatie 8
Badge +16
De klantenservice heeft je gewoon een verkeerd antwoord gegeven... en dat hoort niet.

Feit: ik mag hopen dat ik ook krijg waarvoor ik betaal (30 mb) en op dit moment komt 8, 10 niet in de buurt.

Voor alle (A)DSL-abonnementen geldt dat de abonnementssnelheid de theoretisch maximaal haalbare snelheid is. De werkelijke snelheid hangt af van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de koperdraden tussen het modem en de centrale. Verder maakt het een groot verschil of er bijvoorbeeld VDSL vanuit een wijkkast beschikbaar is.

Zelf heb ik een 30Mbps abonnement en haal een Speedtest van 12,6Mbps (op een intrainsnelheid van 14Mbps).
Maar een familielid heeft hetzelfde abonnement en daar is de snelheid ruim het dubbele... het modem traint zelfs in op 32Mbps.

Hugo heeft aangegeven dat je circa 17Mbps zou moeten kunnen halen... maar door alle verstoringen is je snelheid tijdelijk teruggebracht naar 10Mbps. Dit gebeurt door een automatisch systeem (DLM)... dit regelt ook automatisch de snelheid weer omhoog als je verbinding enige tijd stabiel blijft. Inmiddels heeft Hugo een DLM-reset aangevraagd waarmee het (versneld) weer goed gaat komen. Je kunt dit uitgebreid teruglezen in je oude topic:
https://forum.telfort.nl/nieuw-contract-verlengen-271/contract-verlenging-naar-30mb-s-niet-mogelijk-u-kunt-alleen-8mb-s-krijgen-27527/#post298911

Verder is er bij ADSL nog een verschil tussen de intrainsnelheid van het modem en de werkelijk haalbare snelheid. Door zaken als protocol-overhead gaat er zo'n 15% verloren en dan klopt de gemeten ruim 8Mbps een heel eind bij een intrainsnelheid van 10Mbps. Dat verschijnsel zie je ook bij mijn lijn (bovenstaand)... maar je haalt zelfs op dit moment nog steeds 2Mbps meer dan met een 8Mbps abo.

Overigens heb je gelijk dat als je niet meer dan 8 à 10 Mbps zou kunnen halen, een 8Mbps abonnement wellicht een betere keuze is.
Badge
Dat hoger trainen komt, denk ik, door dat ze mijn abo op 10/9 eindelijk hebben omgezet dat de modem nu meer traint. voor die tijd was 8 mb het max. haalbaar.

Als je inderdaad de klantenservice niet meer kan geloven, is het einde toch ook een beetje zoek, niet waar?? Wat ik zie is dat ik maandelijks rekeningen krijg voor 20 mb maar daadwerkelijk 8 mb geleverd krijg.(situatie voor 10/9) Dus wat de klantenservice een abo van 30mb/3mb mij heeft aangeboden heeft,
Heb ik er eigenlijk niets aan?begrijp ik dat nu goed?

Ik hoop dat iemand van telfort de administratieve gedeelte goed kan maken. Hoe langer ik hier naar kijk , hoe meer opgelicht ik me voel.
Bedankt
Voor je uitleg , ik zie graag je reactie tegemoet .

Reageer