beantwoord

Niet aannemen pakket Telfort = geen overeenkomst?

qu1001109997
Ik heb een geschil; vorig jaar 9 januari 2017 wilde mijn schoonmoeder switchen van tv en internet provider. Mijn vriendin heeft haar toen Telfort aangeraden, vervolgens meldt mijn schoonmoeder zich online aan en kreeg een email op 12 januari 2017 dat de aanmelding geannuleerd was. Daarop volgend heeft zij direct Online.nl aangevraagd en dat ging goed (bevestiging en contract ontvangen)

Na enkele dagen kwam de pakketbezorger met een installatiepakket van Telfort. Welke mijn schoonmoeder direct rechtsomkeer heeft gestuurd daar zij inmiddels Online gebruikt en Telfort zelf nota bene een email heeft gestuurd dat de aanmelding geannuleerd was. Mijn schoonmoeder belt nog netjes met Telfort voor de zekerheid om aan te geven dat er wat fout gaat en dat zij het pakket ook weer ongeopend geretourneerd heeft, inmiddels Online gebruikt en het zo goed is.

De dame aan de andere kant gaf aan dat ze jammer genoeg toch aan een abonnement vast zit daar Telfort mijn schoonmoeder wel degelijk een email zouden hebben gehad met bevestiging van de overeenkomst (een email dat in de spam terecht moet zijn gekomen gaf de dame aan)
Ook best raar daar die andere email(s) wel gewoon in de gewone inbox komen???
Mijn schoonmoeder is geen digitaal wonder, bij lange na niet en dacht dat de medewerker gelijk zou hebben en heeft het gelaten voor wat het is (jammer genoeg) Mijn schoonmoeder wilde hier wel tegenin gaan maar is gevallen voor het verhaal van de medewerker en schaamde zich het afgelopen jaar zeer diep, daar de medewerker het liet overkomen alsof ze zelf een fout heeft gemaakt.

Wij komen nu (december 2017) achter deze kwestie omdat zij hulp nodig had bij het opzeggen.
Dus toch uitzoeken en er is inderdaad een email in de SPAM box gekomen op 02-02-2017! Met alleen de tekst: “Zo bent u razendsnel aangesloten bij Telfort” geen contract niets terwijl wij zelf ook een aanmelding hebben gedaan bij Telfort en wel een overeenkomst per pdf hebben gehad…… Daarbij (als je goed nagaat) zit er tussen de aanmelding online; 09-01-17 & zogenaamde bevestiging van de Telfort 02-02-17 4 weken! Beetje laat niet…

Voor zowel Telfort waar geen actieve aansluiting van was, als Online waar wel een actieve aansluiting is, heeft mijn schoonmoeder een jaar lang dubbele kosten gehad.

Wanneer een pakket niet wordt opgehaald of wordt geweigerd gaat het na (ik dacht) 3 dagen retour en dan ziet Telfort dat automatisch als annulering (zijn hen eigen woorden op het forum)
Dan snap ik niet dat ze nog willen bellen en doen met mijn vriendin. Ze zijn fout (geweest) en er is gewoon een enorme kosten post doorgedrukt die wij terug willen voor mijn schoonmoeder.
Knap werk Telfort……
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 23 januari 2018, 10:04

Hoi qu1001109997, ik heb nog geen bericht van je ontvangen. Ben je via een andere weg al geholpen? Als ik je nog verder kan helpen dan hoor ik het graag van je.

Bekijk reactie

4 Reacties

Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +12
Hoi qu1001109997, welkom op het forum en wat een vervelende situatie is er ontstaan.

Wanneer een pakket naar het afhaalpunt gaat, dan blijft het daar twee weken liggen om het alsnog op te halen. Wanneer dat niet gedaan wordt is dat niet direct een annulering. Annuleren van je pakket kun je doen binnen 2 weken nadat het contract is afgesloten. Daarna is dat niet meer mogelijk. Ik wil graag met je mee kijken hoe de vork in de steel zit en hoe het precies is gelopen. Wil je mij een privébericht toesturen met hierin de adresgegevens en de naam van je schoonmoeder?
qu1001109997
Beste CIndy,

Mijn schoonmoeder heeft dan alsnog binnen die 2 weken (direct na het aanbieden van het pakket) gebeld met de Telfort en aangeven dat er wat fout ging daar zij op 12-01-2017 een annulerings mail heeft gehad. Pakket ook direct rechtsomkeer laten gaan.
Dus zij geeft telefonisch al door dat dit geen overeenkomst meer is daar zij niet akkoord gaat met het opgestuurde pakket. En naar aanleiding van het annulerings mailtje een contract bij online.nl heeft afgesloten.

NAW gegevens heb ik aan Stephen gegeven ?
Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +12
Hoi qu1001109997, ik wil er graag dieper voor je induiken, maar heb daarvoor gegevens nodig. Stephen is op dit moment niet aan het werk. Heb je er contact met hem over gehad? Zo niet, dan mag je je gegevens alsnog naar mij toesturen en dan help ik je verder. Dat kun je doen via dit linkje.
Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +12
Hoi qu1001109997, ik heb nog geen bericht van je ontvangen. Ben je via een andere weg al geholpen? Als ik je nog verder kan helpen dan hoor ik het graag van je.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)