Na overstap abonnement lagere snelheid!

  • 24 maart 2013
  • 74 reacties
  • 15783 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Beste Telfort techneuten,

Graag uw aandacht voor het volgende.

Woensdag 20 maart om ongeveer 11.30 uur is mijn oude abonnement  omgezet in Internet Instap.

Oude snelheid: http://speedtest.net/result/1209446138.png

Nieuwe snelheid: http://www.speedtest.net/result/2596267229.png

Er is hier niets veranderd.

Graag zelfde snelheid terug of hoger.

Mvg,
Wil 

74 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Beste Franzkt,

Inderdaad, het zijn de errors.
Als die plaatsvinden tijdens de DLM cyclus, die nu nog 1x per 3 maanden optreedt, dan gaat de snelheid weer flink naar beneden.
Dat ik nu een redelijke snelheid heb komt door het feit dat ik tijdens zo'n 3 maandelijkse DLM cyclus een vrijwel foutloze lijn had.
Misschien stond het grondwater wel hoog :D

Ik weet niet precies waar het mis gaat met de infrastructuur maar 2 monteurs hebben gezegd dat ik op een ander aderpaarl aangesloten dien te worden tussen de straatkast en de centrale en tevens op een andere DSLAM. Ik zit nu op een verouderde Ikanos en zou op een Broadcom aangesloten moeten worden. Beide vertikt TelfortKPN b.v.
Het ligt absoluut niet aan de inzet van Henk maar o.a. aan een 2e lijns van Telfort. Een 2e lijns waardoor ik spontaan racistisch zou kunnen worden!

Als het aan mij ligt dan wordt de DLM uitgezet en de DSLAM op het hoogste profiel gezet.
Liever had ik natuurlijk gehad dat ik op een ander, goed, aderpaar tussen straatkast en centrale werd aangesloten en andere DSLAM maar dat zit er door onwil niet in.

Ik hoop dat ik niet hoef uitteleggen dat door de vele fouten op de lijn de effectieve snelheid lager ligt dan de aangegeven snelheid.

Zo af en toe zal ik mijn ongenoegen blijven spuien.

Groetjes,
Wil
Reputatie 8
Badge +16
Wat is er precies mis? De snelheid is toch nog hetzelfde? Of bedoel je de errors?
Reputatie 1
Badge +1
Daar gaan we weer!
Fijn, zo'n "stabiele" infrastructuur!
Of ligt het aan het, door Telfort verstrekte, kabeltje tussen modem en is/ra punt?
Pffff.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Sonny,

Heb ook jouw topic gelezen en als je een oud medewerker van Telfort bent dan weet je toch hoe goed de klantenservice van Telfort is?
Bij mij is het probleem, wat in de infrastuctuur zit, nog steeds niet opgelost!
Inmiddels zijn hier sinds 20 maart 5 monteurs geweest.
Het probleem is bekend maar men is onwillig om het op te lossen!
Bij mijn laatste telefoontje met de moedermaatschappij KPN werd mij geadviseerd om over te stappen op kabel!

Inmiddels heb ik voldoende stof om er een boek over te schrijven!

Ik wens je veel succes.

Mvg,
Wil
Nou. Mijn verbinding is kortgeleden ook omgezet en ik haal ook een lagere snelheid nu. Toeval??? 

Oh ja. Het beloofde modem heb ik ook nog niks van gezien terwijl die toch meteen zou worden verzonden.
Reputatie 1
Badge +1
Ben benieuwd hoe lang het goed blijft gaan

[img]http://www.speedtest.net/result/3137263804.png[/img]
Reputatie 1
Badge +1
Het kan wel!

Draadloos gemeten.

[img]http://www.speedtest.net/result/3133909002.png[/img]
Reputatie 1
Badge +1
En @Henk-Telfort?
http://4.bp.blogspot.com/_YY5y8aEwH6Q/TN7ymAkzFxI/AAAAAAAAAYs/_nLiYMxoBSw/s1600/struisvogel2.gif 

geworden?
Reputatie 1
Badge +1
@Henk-Telfort,

Hoe vind je het zelf dat jij je afspraken weer niet nakomt?

Wil
Reputatie 4
Badge +3
@indi,

Ik ben je niet vergeten, vanmiddag een update! :)

Henk
Reputatie 1
Badge +1
Gebruik inmiddels de Fritz!box weer i.v.m problemen interface 2812.
Reputatie 1
Badge +1
@Henk-Telfort,

Inmiddels al iets bekend?

Onderstaand huidige stand van zaken hier:

Current Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130307
DSL version information: 5.4.4.4.0.1
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNTD SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.4.4.0.1 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1FCF528904F48 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(05,00,04,00,4C,01,04,00)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=0000 VersionNumber= SerialNumber=00000000000000000000000000000000 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(04,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 16 db
attenuation upstream: 31 db
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 59 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 640 kbps
interleaving delay upstream: 4.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 2304 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 2.8 symbols
attainable rate upstream: 832 kbps
attainable rate downstream: 3104 kbps
linetype: ADSL_G.dmt
Profile: N/A
operational uptime: 7 days, 44 min
CodeViolations near end: 55
FEC near end: 170484
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0006,0031),(0006,0031))

"

Bandborders downstream:
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=1

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0032,0255),(0037,0180))

"

Tones upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=26

nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData="
(0006,03) (0007,03) (0008,04) (0009,08)
(0010,09) (0011,09) (0012,09) (0013,09) (0014,09) (0015,09) (0016,09) (0017,09) (0018,09) (0019,09)
(0020,09) (0021,09) (0022,09) (0023,09) (0024,09) (0025,09) (0026,09) (0027,09) (0028,08) (0029,08)
(0030,07) (0031,06) "

Tones downstream:
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=133

nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData="
(0037,04) (0038,05) (0039,05)
(0040,06) (0041,07)
(0043,07) (0044,07) (0045,07) (0046,07) (0047,08) (0048,08) (0049,08)
(0050,08) (0051,08)
(0053,08) (0054,08) (0055,08) (0056,08) (0057,08) (0058,08) (0059,09)
(0060,09) (0061,09) (0062,09) (0063,0A)
(0065,0A) (0066,0A) (0067,0A) (0068,0A) (0069,09)
(0070,0A) (0071,09) (0072,0A) (0073,0A) (0074,0A) (0075,09) (0076,0A) (0077,0A) (0078,09) (0079,08)
(0080,09) (0081,09) (0082,09) (0083,09) (0084,08) (0085,08) (0086,09) (0087,09) (0088,08) (0089,08)
(0090,08) (0091,08) (0092,08) (0093,08) (0094,08) (0095,08) (0096,08) (0097,08) (0098,07) (0099,06)
(0100,06) (0101,07) (0102,07) (0103,06) (0104,07) (0105,06) (0106,06) (0107,06) (0108,07) (0109,06)
(0110,06) (0111,07) (0112,07) (0113,06) (0114,06) (0115,06) (0116,05) (0117,05) (0118,06) (0119,06)
(0120,05) (0121,05) (0122,05) (0123,05) (0124,05) (0125,05) (0126,05) (0127,05) (0128,04) (0129,05)
(0130,04) (0131,04)
(0133,04) (0134,03) (0135,04) (0136,03) (0137,04) (0138,03) (0139,03)
(0140,04) (0141,03) (0142,03) (0143,03) (0144,02) (0145,03) (0146,03) (0147,03) (0148,03) (0149,03)
(0150,03) (0151,02) (0152,03) (0153,03) (0154,02) (0155,02) (0156,03)
(0158,02)

(0160,02) (0161,02)
(0165,02) (0166,02) (0167,02) (0168,02) (0169,02)
(0170,02) (0171,02) (0172,02) (0173,02) (0174,02) (0175,02) (0176,02)
(0179,02)
(0180,02),,

http://www.speedtest.net/result/2681470254.png

Volledig bedraad gemeten.

Mvg,
Wil
Reputatie 4
Badge +3
@Indi,

Dat van de postcodecheck heb ik dus doorgezet voor nader onderzoek, er ligt een verbinding dus het lijkt me sterk dat er niet geleverd kan worden, dit wordt nagekeken.

Henk
Reputatie 1
Badge +1
@Henk-Telfort

Vandaag deed ik nogmaals een postcodecheck bij Telfort en KPN op mijn adres.
Pas geleden was het resultaat 3Mb.
Nu is internet ineens niet meer leverbaar op mijn adres.
Op de huisnummers van de buren is het wel mogelijk.
Wat is dit voor onzin?


Wil je hier op reageren?

Wil
Reputatie 4
Badge +3
@indi,

Dat heb ik ook meteen gemerkt, ik heb het storingsonderzoek van deze update voorzien. Helaas nog geen verbetering gezien op de snelheid, daar wordt nog aan gewerkt.

Henk
Reputatie 1
Badge +1
@Henk-Telfort

Vandaag deed ik nogmaals een postcodecheck bij Telfort en KPN op mijn adres.
Pas geleden was het resultaat 3Mb.
Nu is internet ineens niet meer leverbaar op mijn adres.
Op de huisnummers van de buren is het wel mogelijk.
Wat is dit voor onzin?

Mijn verbinding is sinds eind gistemiddag weer stabiel.
Snelheid is altijd nog laag.
Reputatie 4
Badge +3
@indi,

Klopt, deze is gisteren aangemaakt. Vandaag nog geen terugkoppeling mogen ontvangen. Heb zojuist navraag gedaan.

Ik houd je op de hoogte.

Henk
Reputatie 1
Badge +1
@Henk-Telfort

Beste Henk,

De laatste dagen heb ik zelfs last van een, met enige regelmaat, wegvallende internet verbinding.
Dit legitimeert, lijkt mij, het uitschrijven van een ticket.

Mvg,
Wil 
Badge +1
Fijn om te horen! :D
Reputatie 1
Badge +1
Ja hoor @dorus en @cobus , Henk heeft zich keurig aan zijn afspraak gehouden.
Persoonlijk vind ik dat Henk en ik een uiterst fijn, met wederzijds begrip en constuctief gesprek hebben gehad.
Reputatie 6
Badge +7
??? ben ik ook wel benieuwd naar
Badge +1

@Indi,

Mijn oprechte excuses dat er (weer) geen contact met je opgenomen is. Ik neem zelf tegen 17.00 contact met je op om het storingsonderzoek aan te melden. Vandaar uit ga ik je dagelijks een update geven wat betreft de snelheid.



En heeft Henk gebeld?
Reputatie 1
Badge +1
@Henk-Telfort,

Laat Dennis de Smidt mij maar ff bellen.
Ik weet zeker dat het dan binnen 1 minuut is opgelost!
Reputatie 1
Badge +1
Dank je! @Cobus
Reputatie 6
Badge +7
Aanvaard hoor.

Reageer