beantwoord

Moeizaam verlopen overgang naar nieuw abonnement

• 5 maart 2018
  • 7 reacties
  • 214 keer bekeken

Een paar weken geleden kwam ik tot de ontdekking dat ik €10 te veel betaal voor mijn abonnement voor Internet & bellen via glasvezel bij Telfort, dus heb ik met Telfort gebeld. Ik heb een nieuw abonnement afgesloten met een dubbele snelheid (van 50 Mb naar 100 Mb) en ben daar €2,50 per maand goedkoper mee uit. Omdat ik een nieuw abonnement ben aangegaan kreeg ik 3 maand gratis (ter waarde van €47,50) en kost het plaatsen van het nieuwe modem niets. Ik ben helaas vergeten te vragen waarom ik al langere tijd te veel betaal.

Toen ik de bevestigingsmail van mijn abonnementswijziging ontving bleek dat ik i.p.v. Bellen Onbeperkt Vast en Bellen Onbeperkt Mobiel (wat ik ook bij mijn oude abonnement had) voor Bellen Onbeperkt Buitenland en Bellen Onbeperkt Mobiel zou hebben gekozen, wat niet het geval is. Ik heb de klantenservice gebeld dat ik geen Bellen Onbeperkt Buitenland en Bellen Onbeperkt Mobiel wil hebben maar, zoals ik altijd al had, Bellen Onbeperkt Vast en Bellen Onbeperkt Mobiel. Dat bleek, omdat de bestelling al liep, niet aangepast te kunnen worden. Vandaag is de bestelling geleverd. Ik heb de klantenservice gebeld, maar de bestelling kan nog steeds niet aangepast worden. Gevraagd werd of ik woensdag nog een keer terug wilde bellen. Dat moet ik dan maar doen.

In de bevestigingsmail stond ook dat de omzetting op 3 maart plaats zou vinden. Er was me nog geen lampje gaan branden, maar 3 maart was op een zaterdag. In die mail stond ook dat je het beste die dag na 13.00 uur een afspraak kon maken voor de installatie, zodat je zo kort mogelijk zonder Internet en telefoon zou zitten. Ook kreeg ik een mail van Guidion (de installateur) om een afspraak te maken voor de installatie van het modem. Dat kon op zijn vroegst op maandagmorgen om 8.15 uur. Alhoewel één van mijn kinderen in alle staten was (kan geen minuut zonder Internet 😊), heb ik toch maar de afspraak voor maandag om 8.15 uur gemaakt. Hoewel ik dan zaterdag en zondag zonder Internet en telefoon zou zitten, dacht ik voor de omzetting mijn telefoon door te schakelen naar mijn mobiel. Wat schetst mijn verbazing: vrijdagmorgen vroeg blijkt de omzetting in de centrale al plaats te hebben gevonden. Ik had geen telefoon en Internet meer. Klantenservice gaf toe dat dat een fout was en heeft mij doorverbonden naar Guidion om te kijken of er nog wat te regelen was om 15.00 uur vrijdagmiddag. Een aardige dame van Guidion vertelde me dat er geen monteur beschikbaar was, maar dat, wanneer er een monteur op zaterdag wilde werken, ik een telefoontje zou krijgen. Dat telefoontje kreeg ik helaas niet.

Vandaag kwam de monteur op het afgesproken tijdstip en was de montage in 10 minuten klaar. Had ik zelf ook gekund, maar als je dat doet draai je op voor de kosten wanneer je de glasvezel beschadigt hoorde ik.

Al met al heb ik dus 3 dagen geen Internet en telefonie van Telfort gehad en klopt mijn abonnement nu nog niet.
icon

Beste antwoord door Deborah 8 maart 2018, 15:23

Hi JvdKamp, wat jammer dat de overstap naar je nieuwe glasvezel abonnement niet soepel is verlopen. Wat Galdor68 aangeeft, dat klopt. Je had nog een oud type abonnement uit 2012 met een prijs die destijds was afgesproken. Je bent onlangs akkoord gegaan met een nieuw contract en ook een nieuwe prijs. Als je ergens een contract hebt lopen is het goed om zo nu en dan na te gaan of het interessant is om je abonnement te verlengen. Wat Galdor68 al zegt, soms is het interessanter om juist niet te verlengen.

Fijn dat wat betreft het vast bellen is opgelost!

Aangezien we graag de overstap naar nieuw glasvezel zo goed mogelijk willen laten verlopen, ga ik je verhaal intern delen. Hopelijk kunnen we er wat van leren 🙂.

Als ik het goed begrijp heb je 3 dagen geen internet gehad. Voor dit ongemak kan ik een halve maand abonnementskosten voor je vergoeden. Hoor graag of je dit wil 😉
Bekijk reactie

7 reacties

Voor alles in één zou je zonder extra's €45,00 hebben betaald voor 50Mb. Dus ik ben even benieuwd hoe je achter die 10 euro teveel kwam, wellicht een pluspakket vergeten mee te tellen die kost nl € 10,00

De rest zal een webcare medewerker moeten oppakken.
@Galdor68: Ik betaalde €50 voor 50 Mb internet en €10 voor onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers. Dat zou met de "nieuwe" abonnementen €30 zijn voor 50 Mb met €5 voor onbeperkt bellen naar vaste nummers en €5 voor onbeperkt bellen naar mobiele nummers. In totaal dus €40. Dus heb ik (hoe lang?) €10 teveel per maand betaald. Ik heb nu voor 100 Mb gekozen voor €7,50 per maand extra. In totaal kom ik nu dus op €47,50.
Vanavond weer contact met de klantenservice gehad over de foute optie in mijn bestelling (die ik overigens telefonisch geplaatst had). Het werd netjes opgelost door mij gratis ook drie maand Bellen Onbeperkt Vast te geven. Na drie maand kan ik de optie Bellen Onbeperkt Buitenland annuleren.
Dan heb je alleen 'teveel' betaald naar de huidige tarieven, niet conform de op dat moment geldende prijzen. Dat is het vervelende het zou coulant zijn als prijzen soms in ons voordeel werden bijgesteld, maar we worden ook geacht zelf op te letten.

Zo betaald mijn partner die een half jaar eerder dan mij met haar mobiel is overgestapt €12,50 voor 500mb en 150 belminuten, toen ik kon overstappen was dat pakket omhoog bij gesteld dus ik krijg 1000Mb en 150 belminuten voor hetzelfde bedrag. Dus verhoudings gewijs betaald zij ook meer. Maar wel conform de toen geldende aanbieding.

Dus het antwoord op het waarom is: Je hebt niet teveel betaald want dit bedrag staat in het contract.
Het hoelang ongeveer sinds juli 2017 uit mijn hoofd zijn ongeveer toen de huidige prijzen ingevoerd. En nog wat andere wijzigingen.
Reputatie 4
Badge +6
Hi JvdKamp, wat jammer dat de overstap naar je nieuwe glasvezel abonnement niet soepel is verlopen. Wat Galdor68 aangeeft, dat klopt. Je had nog een oud type abonnement uit 2012 met een prijs die destijds was afgesproken. Je bent onlangs akkoord gegaan met een nieuw contract en ook een nieuwe prijs. Als je ergens een contract hebt lopen is het goed om zo nu en dan na te gaan of het interessant is om je abonnement te verlengen. Wat Galdor68 al zegt, soms is het interessanter om juist niet te verlengen.

Fijn dat wat betreft het vast bellen is opgelost!

Aangezien we graag de overstap naar nieuw glasvezel zo goed mogelijk willen laten verlopen, ga ik je verhaal intern delen. Hopelijk kunnen we er wat van leren 🙂.

Als ik het goed begrijp heb je 3 dagen geen internet gehad. Voor dit ongemak kan ik een halve maand abonnementskosten voor je vergoeden. Hoor graag of je dit wil 😉
Hallo Deborah,

Ik heb inderdaad 3 dagen geen internet en telefoon gehad. Met een vergoeding van een halve maand abonnementskosten voor het ongemak ga ik uiteraard akkoord!

Ik zag overigens dat voor de periode 26 feb t/m 25 mrt nog €50 is afgeschreven van mijn rekening. Ik neem aan dat ook nog gecorrigeerd wordt.

Groet,
Jan
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Jan,

Oke! Mochten je kinderen nog boos zijn, is het misschien een idee om ze met de vergoeding op iets lekkers te trakteren:P Dat werkt nog steeds goed bij kinderen toch? Ik heb de vergoeding aangemaakt. Je ontvangt het bedrag binnen 2 weken op je rekening.

Ja, op de volgende factuur wordt de laatste factuur gecorrigeerd. Je hebt nog het oude bedrag betaald, omdat je bent overgestapt nadat de factuur al was opgemaakt.

Mocht je later hierover nog vragen hebben, stel ze dan gerust!

Reageer