beantwoord

Misleiding prijzen internet snelheid

• 14 september 2018
  • 24 reacties
  • 629 keer bekeken

Goedemorgen,
Vanochtend kom ik achter het volgende te weten:

Mijn internet thuis, was na jaren lang tobben (adsl) redelijk voorbij na overstap op glasvezel.

Alleen de Up Load snelheid bleef ver achter en je kon voor €2,50 per maand deze Up Loaden (50/50).

Bovenstaande optie kon je vrijblijvend in Mijn Telfort aanpassen (zonder dat je een directe wijziging in je contract maakte, zodat je een automatische verlenging zou krijgen van je abonnement).

Nu blijkt, dat Telfort uit zich zelf deze Up load (50/50) standaard is gaan leveren (of te wel gratis), echter als je zelf dit niet aanpast je gewoon blijft betalen voor een dienst, die GRATIS is geworden.

Bij contact vanochtend met klanten service, moest ik dit zien als een commerciële actie (je gaat klanten dit toch niet vertellen, want dan geef je geld terug).

Bovenstaand een erg verwerpelijke methode om je te verrijken over de rug van je klanten.

Ben benieuwd hoeveel klanten op deze manier teveel betalen (lees onterecht)
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 14 september 2018, 11:49

Ik weet niet waar jij dit leest maar de basis glasvezelsnelheid is nog steeds 50/5Mbps.

Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Ik weet niet waar jij dit leest maar de basis glasvezelsnelheid is nog steeds 50/5Mbps.

Het is nu 50/5 voor glasvezel zegt men maar dit is anders geweest in het verleden.
@Kees-Jan en @mandy

Staat ook in m’n overzicht in de app, wellicht dat men z’n mond bij klanten service voorbij heeft gepraat.

Er zou in april of mei hier melding in gemaakt zijn in een schrijven van Telfort (deze zelf nooit mogen ontvangen).

Hier zou instaan dat per 1 juli standaard 50/50 zou worden aangeboden.

Wellicht loopt de app niet synchroom met de werkelijkheid (en dat is idg wat er klopt)
Reputatie 8
Badge +11
Hi Theo, wat Mandy en Kees-Jan aangeven klopt, de standaard snelheid van Glasvezel internet (en TV) is 50/5 Mb. In het verleden (inmiddels hele oude abonnementen) is dat inderdaad anders geweest.
De 50/5 Mb snelheid die je in de app ziet, en op de website kan vinden, is het juiste.
Blijkbaar klopt mijn verhaal wel (zie de foto’s)

Dat 50/5 is pas sinds 2016/2017 dus 50/50 abonnementen zijn nog niet zo heel oud.
Die €2,50 om de upload gelijk te houden aan de download is alleen genoemd voor glasvezel klanten die van Lijbrandt, Concepts en xms zijn overgenomen. Kortom ben je soms een oud glasvezel klant rond eind 2015 net tijdens de overgang naar de nieuwe propositie.
@Galdor68

Dank voor je reactie.

Ben afkomstig van ADSL Telfort, welke heel veel problemen gaf.

Overgestapt naar glasvezel en extra betaald voor 50/50 (€2,50 per mnd).

Nu blijkt dus toch dat ik gewoon iets krijg waar ik al die tijd voor betaald heb.

Êrg netjes van Telfort NOT.

Zelfs door de moderator is het als niet waar benoemt. 🙄🙄

Nog even en volgend jaar ook hier weg wezen, wat een K instelling!!!!

Graaien en graaien MAAR!!!
Je hebt het over een overzicht in een app bedoel je daar de MijnTelfort app mee staat dit daar bij je abonnements gegevens?
En sinds wanneer heb je een glasvezelaansluiting?

Tenzij erbij je overstap van adsl naar glasvezel iets fout is gegaan, zoals ten onrechte gedacht dat je op de oude glasvezelpropositie zat is deze constructie bijna ondenkbaar.

Dan nog levert Telfort zoals al is geschreven sinds eerder genoemde periode alleen nog 50/5 of meteen 100/100
Dus het kan bijna niet waar zijn en anders krijg je gewoon waar je voor betaald.
@Galdor68
eerst stond in de app 50/50 en nu 50/5, maar zie de foto’s (zou de klantenmedewerker gelijk hebben ??!!).

Wanneer ik overgestapt ben kan ik nu niet nakijken zal denk ik 2015 zijn geweest.

Gewoon tot nu toe betaald voor een dienst , welke volgens de klantenmedewerker per 1 juli DIT jaar standaard zou zijn.

Wie er nu niet de juiste info geeft geen idee, maar heb nu nog steeds 50/50,
zonder bij te betalen
Theo die speedtest plaatjes zeggen niks. Dat bevestigd je opmerking over die €2,50 niet.

Hier staan alle laatste veranderingen op thuis internet en tv gebied.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/alles-wat-je-nodig-hebt-onze-nieuwe-pakketten-thuis-apr-2018-75440
@Galdor68

Stel je zou gelijk hebben omtrent de Speedtest, dan hebben dus alle metingen geplaatst in bv internet zone 1 totaal geen waarde???

ik betaalde voor een 50/50 €2,50 per mnd.
Nu betaal ik GEEN €2,50 per maand en krijg het geleverd.

Vind het verder allemaal gesch.ten.

Waarschijnlijk ben ik gewoon te kritisch op wat ik koop en geleverd krijg en een heleboel mensen dus niet PRIMA!!!!!
Zone 1? Wat heeft mobiel internet er mee te maken?
Die speedtest laat gewoon zien dat er niks mis is met je verbinding. Plaats dan een screenshot hoe en waar die €2,50 genoemd word zoals je dat in je startpost noemde dan zouden we inhoudelijker kunnen reageren.
@Galdor68

Jij schrijft dat de speedtest niks zegt, dus de speedtest zoals in zone 1 zegt volgens jou ook niks.

Jij gelooft me niet??

Loop niet uit m’n nek te l.....n

Gewoon goed lezen zone 1 heeft niks met je thuis internet te maken dus die metingen in het mobiel internet buitenland topic staan hier los van.

Jou meting laat zien dat je inderdaad ruim 50/50Mb haalt het bevestigd niks meer en minder dan dat je die snelheid haalt.
En via wifi gemeten hele mooie cijfers.

Ik schrijf nergens dat ik je niet geloof als je deze laatste afbeelding meteen had geplaatst had het veel onduidelijkheid weggenomen.
Blijkbaar is jou bij je overstap vanaf xdsl ook de aanbieding gedaan je snelheid te behouden voor € 2,50 p/m wat ik al eerder schreef.

Echter klopt het niet dat Telfort vanaf juli standaard 50/50 zou gaan aanbieden.
@Galdor68

Mijn laatste opmerkingen hier over.
Jij schrijft dat:

”Die speedtest plaatjes zeggen niks”
Vandaar mijn reactie, dan zeggen die speedtest plaatjes in zone 1 ook niks
(waar continue naar verwezen word).

Wie er aan het zwammen is laat ik in het midden, maar ik heb betaald voor een dienst die ik volgens klantenservice gewoon blijf krijgen (??????!!!!!!!!).

Zou zeggen voor wat het waard is!!!
@Galdor68

Mijn laatste opmerkingen hier over.
Jij schrijft dat:

”Die speedtest plaatjes zeggen niks”
Vandaar mijn reactie, dan zeggen die speedtest plaatjes in zone 1 ook niks
(waar continue naar verwezen word).

Wie er aan het zwammen is laat ik in het midden, maar ik heb betaald voor een dienst die ik volgens klantenservice gewoon blijf krijgen (??????!!!!!!!!).

Zou zeggen voor wat het waard is!!!

Omdat je de dingen uit hun verband haalt. Tuurlijk zeggen de metingen in dat topic iets, maar dat heeft niks maar dan ook helemaal niks met deze vraag te maken.
Maar de Telfort medewerkers kunnen je nu beter beantwoorden je krijgt waar je recht op hebt zelfs meer geniet ervan.
@Galdor68

Het laatste wat ik erover ga zeggen is:

Lees het goed terug wat er is geschreven dan zie je zelf dat het allemaal rammelt.

Inmiddels niet anders gewend bij Telfort men roeptoetert en men spreekt zichzelf tegen.

Zowel hier bij dit onderwerp als bij het item mobiel buitenland (zone 1).

Op het moment dat men zou doen wat men schrijft weet je meer
(de Up date moet ondanks beloften ook nog komen en komt niet).

Als je kritisch bent weet men het niet meer.

Ga de discussie sluiten voegt niks toe toch dank voor de genomen moeite
Reputatie 8
Badge +10

Ga de discussie sluiten voegt niks toe toch dank voor de genomen moeite

Beste Theo... zolang jij denkt dat een snelheidsmeting van je mobiele dataverbinding via je phone hetzelfde is als een snelheidsmeting van je bekabelde internetverbinding thuis valt er niet veel te discussiëren... sorry.
@Enterprise

Bekabeld????????

Volgens mij gemeten het WiFi signaal, wat 50/5 zou “moeten” zijn en is zie de foto’s.

Dus sorry VOOR???????
Reputatie 8
Badge +10
Wifi is een lokaal gebeuren binnen jouw bekabelde thuisnetwerk...
Je hebt toch een glasvezelverbinding, en die komt toch via een glasvezelkabel in je huis binnen..?

Hoe kan je de waardes die je via je wifi thuis meet nou in vredesnaam vergelijken met de waardes die je meet via je mobiele dataverbinding ergens in de EU...
@Enterprise

Wie zegt dat??

Ik reageerde alleen op dat:

Speedtest plaatjes zeggen niks!!!!

Sorry geen dingen draaien of verdraaien.

Kaart aan dat er zaken niet kloppen:
-men roeptoetert
-één sluit bij Telfort het andere niet uit
(hier op het forum verteld men als Telfort anders dan klantenservice).

Bovenstaande onderbouwd met metingen, dan ga ik ervan uit dat KLantenservice in deze gelijk heeft
(een aanname onderbouwd).

En verder voor wat het waard is?!?!?!

Vind het zoals al eerder geschreven
.............
Je vraagt in je startpost of je niet teveel hebt betaald(2,50) en of het klopt dat Telfort per juli 50/50 standaard levert.

Daar is in het laatste geval het antwoord nee op niet als standaard abonnements vorm. Zie eerder geplaatste link.

Je plaatst je wifi meet resultaten om wat aan te tonen? Dat je meer dan 5Mb upload haalt dat is toch alleen maar mooi.

Dat je het haalt is zou ik bijna zeggen niet meer dan normaal omdat je daarvoor betaalt blijkens het andere screenshot.

Die meet resultaten bevestigen niet dat Telfort ineens standaard 50 Mb upload levert. Het laat zien dat het signaal niet tot 5Mb wordt afgeknepen.

Dat alles staat los van het hele zone1 gebeuren dat zijn 2 verschillende onderwerpen je hebt mijn opmerking dat de meetresultaten niks zeggen verkeerd begrepen.

Ik krijg ook 50/50 geleverd en moet daar ook 2,50 voor betalen bij mij omdat ik op het nieuwe glasvezel net ben aangesloten. Dus Telfort kan met gemak 50/50 leveren via glasvezel ze verkopen alleen 50/5 maar zelfs klanten met zo'n pakket halen ongetwijfeld meer dan die 5Mb.
@Galdor68

Als men goed leest, dan had je gelezen ik nu GEEN €2,50 meer betaal, maar toch 50/50 geleverd krijg!!!!!

Bij klantenservice vertelde men, dat dat de nieuwe standaard van Telfort is (50/50).

Gestelde vraag hier is eigenlijk:

-wie bij Telfort verteld de waarheid
-word er niet teveel betaald dan voor een gratis dienst

Opmerkingen dat meetresultaten niks zeggen vind ik nog al een boute uitspraak (en dan lees ik niet goed??), het staat daar toch geschreven!!!!

Kort en goed geneuzel en vage kreten heb in deze niks aan.
Reputatie 1
vraag is als er standaard 50/50 wordt geleverd over glas dat dit niet wordt gecommuniceerd.

Reageer