beantwoord

Mijn meterkast heeft nog geen stopcontacten. Zorgt de installatiemonteur hiervoor?

• 5 februari 2018
  • 5 reacties
  • 1300 keer bekeken

Ik ben van plan voor mijn nieuwe huurappartement vandaag internet te bestellen. Echter kom ik er net achter dat in mijn meterkast nog geen stopcontacten zitten.

Klopt het dat dit op het moment van installatie door de monteur kan worden gedaan, of moet ik ervoor zorgen dat het vooraf al geregeld is?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 6 februari 2018, 13:27

Hoi kilon, welkom op het forum. Het aanleggen van stopcontacten in de meterkast wordt niet automatisch door een monteur gedaan. Je kan via Guidion een afspraak maken met een monteur die dit voor je in orde kan maken én dan tegelijk het glasvezel NT voor je kan installeren. Dit kan je in overleg met Guidion inplannen. Vanuit ons wordt er bij het aanvragen van glasvezel altijd een opdracht naar Guidion gestuurd om alleen het glasvezel NT te installeren. Je kan in overleg met Guidion deze afspraak aan laten passen naar een opdracht voor zowel de installatie als het aanleggen van een stopcontact. Een prijsindicatie van deze opdracht is ongeveer €60,-. Dit bedrag reken je dan direct af bij de monteur. Heb ik je zo voldoende duidelijkheid gegeven?

@Fiberdordrecht en jimny, dank! 🙂
Bekijk reactie

5 reacties

Daarbij aansluitend (ik kan geen knop vinden om mijn eerste bericht te wijzigen, vandaar het dubbele bericht).

Als ik kies voor zelf aansluiten van de modem (ik weet dat voor glasvezel altijd een monteur moet komen voor het glasvezelkastje), is dan nog steeds de optie om de stopcontacten te laten installeren, of geldt dit alleen als ik een monteur neem?
Reputatie 8
Badge +18
Op het moment dat je contact hebt met guideon kun je vragen of de monteur ook een stopcontact wil installeren en wat dan de kosten hiervoor zijn
Reputatie 1
Badge
Op het moment dat je contact hebt met guideon kun je vragen of de monteur ook een extra stopcontact wil installeren en wat dan de kosten hiervoor zijn

Hij heeft het over GEEN stopcontact ipv extra :8
Reputatie 8
Badge +18
Het aanleggen van een of extra stopcontact moet in beide gevallen afgerekend worden met de monteur van Guidion
Reputatie 7
Badge +7
Hoi kilon, welkom op het forum. Het aanleggen van stopcontacten in de meterkast wordt niet automatisch door een monteur gedaan. Je kan via Guidion een afspraak maken met een monteur die dit voor je in orde kan maken én dan tegelijk het glasvezel NT voor je kan installeren. Dit kan je in overleg met Guidion inplannen. Vanuit ons wordt er bij het aanvragen van glasvezel altijd een opdracht naar Guidion gestuurd om alleen het glasvezel NT te installeren. Je kan in overleg met Guidion deze afspraak aan laten passen naar een opdracht voor zowel de installatie als het aanleggen van een stopcontact. Een prijsindicatie van deze opdracht is ongeveer €60,-. Dit bedrag reken je dan direct af bij de monteur. Heb ik je zo voldoende duidelijkheid gegeven?

@Fiberdordrecht en jimny, dank! 🙂

Reageer