beantwoord

Migratie naar VDSL?

• 15 oktober 2012
  • 6 reacties
  • 2701 keer bekeken

Geachte medewerkers van Telfort,

Als bestaande klant heb ik twee week geleden 30mbit aangevraagd, als upgrade van mijn 20mbit verbinding.
Heb zaterdag jongstleden mijn nieuwe router mogen ontvangen. Deze modem traint wel op ongeveer dezelfde waardes in als met het vorige modem (oude 20004, nu 19928), maar zou wel graag van de volle 30mbit gebruik willen maken. --Edit: DSL type staat op ADSL2+.

Mijn vraag is dus:
Wordt mijn lijn nog over gezet naar VDSL, en zo ja, wanneer?

Mvg,
JGrave
icon

Beste antwoord door Jeroen 15 oktober 2012, 14:25

@JGrave,

Het nieuwe modem ontvangt altijd enige tijd voor dat uw verbinding wordt omgezet, uw verbinding wordt op 19-10-2012 omgezet naar VDSL. Op uw nieuwe verbinding is DLM actief, na oplevering van uw verbinding traint u in op 22Mb down. Bij een stabiele verbinding zal de snelheid omhoog worden bijgeschakeld, de snelheid zal dan rond de 30Mb down uitkomen.

Jeroen
Bekijk reactie

6 reacties

Badge +2
Dit hangt af van wat de postcodecheck aangeeft. Als op jouw adres simpelweg maar 20MB beschikbaar is, dan zal je dus bij je nieuwe abonnementsvorm met snelheid tot 30 MB dezelfde 20MB halen. Geeft die hoger aan, dan zal dit na verloop van tijd gebeuren (na periode van constant functioneren van nieuwe router wordt dan de snelheid omhoog gebracht).
Dat heb ik allemaal al uitgezocht. En naar mijn weten kan ADSL2+ maar tot een theoretische snelheid van 24mbit.
Dus als je gebruik wilt maken van de volledige 30mbit, hoor je op VDSL te zitten.

Matthijs, bedankt dat je probeert te helpen, maar ik heb liever een antwoord van een Telfort medewerker.
Die kunnen namelijk alles inzien.
Reputatie 8
Badge +17
geduld!

bij mij heeft het laatst ook bijna 3 weken geduurd voordat het abonnement daadwerkelijk actief is geworden (2 okt, terwijl op 13 sep de bevestigingsmail gestuurd is)

Als je met ADSL al zo hoog intraint heb je met VDSL zo 30Mbps te pakken...
Vorige keer moest ik wel zelf aangeven dat ik wilde migreren.
Toen zat ik op ADSL(1) en haalde 8mbit op mijn 20mbit lijn.
Heb me toen opgegeven voor de WBA-E pilot, waarna ik wel de volle 20mbit haalde.

Maar goed, dan wacht ik rustig af.

p.s. Ik heb een lijnlengte van maar 233m, dus dat wordt inderdaad volle bak.
Badge +1
@JGrave,

Het nieuwe modem ontvangt altijd enige tijd voor dat uw verbinding wordt omgezet, uw verbinding wordt op 19-10-2012 omgezet naar VDSL. Op uw nieuwe verbinding is DLM actief, na oplevering van uw verbinding traint u in op 22Mb down. Bij een stabiele verbinding zal de snelheid omhoog worden bijgeschakeld, de snelheid zal dan rond de 30Mb down uitkomen.

Jeroen
Bedankt voor het vlotte antwoord, Jeroen.
Ik weet nu waar ik aan toe ben.

Topic kan op slot.

Reageer