beantwoord

Mag telfort eenzijdig mijn internet en bellen abonnement aanpassen?

• 5 november 2015
  • 3 reacties
  • 351 keer bekeken

Deze week kreeg ik een brief van telfort waarin aangekondigd werd dat mijn internet en bellen abonnement aangepast zou worden.
Deze aanpassing betekent voor mij meer betalen voor minder.
Ik zou graag weten of er meer mensen zijn die hiermee te maken hebben gehad.

Ik ben een oud compuserve klant die in 2009 is overgenomen door telfort.
De gunstige voorwaarden en tarieven zijn destijds door telfort overgenomen.

Ik heb nu een 20Mb internet abonnement voor 20.69 per maand en Telefonie totaal voor 0 euro per maand.
Telfort wil dat nu omzetten naar een 8 Mb internet abbo voor 19.50 per maand en vast bellen voor 5.18 per maand. Samen 24.68 per maand.
Het eerste jaar krijg ik dan nog 3 euro korting per maand.

Gisteren heb ik contact gehad met de klantenservice met de uitdrukkelijke mededeling dat ik geen wijziging wil in mijn abonnement.
Ik werd daar redelijk onbehoorlijk te woord gestaan.
- Men wilde mij enkel een ander abonnement met een half jaar gratis internet aanbieden.
- Ik had eigenlijk al eerder meer moeten betalen, dus ik had nog geluk gehad.
- Ik kon wel overstappen, maar elders ging ik dan ook meer betalen.
- De brief die ik had ontvangen kenden ze niet en ze wisten ook niet wie die verstuurd had.
Op mijn verzoek om contact te hebben met degene die over deze omzetting gaat werd afwijzend gereageerd. Dat was niet mogelijk.

Ik heb een contract met telfort, daar moeten ze zich gewoon aan houden.
Of telfort juridisch in z'n gelijk staat om dit eenzijdig te wijzigen weet ik niet.
Maar vanuit het oogpunt van klantenbinding is dit bepaald geen slimme manier van doen.
icon

Beste antwoord door Stephen 18 november 2015, 13:27

Hallo Marcel, nog bedankt voor je privébericht. De wijziging wordt toch doorgevoerd. Hierbij sluit ik dit topic. Zodra ik je weer ergens mee van dienst kan zijn dan kun je mij gerust benaderen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marcel, ik heb het een en ander voor je uitgezocht.

Op 12 mei heb je van ons een e-mail ontvangen waarin wij jou hebben geïnformeerd over de wijzigingen binnen je internet abonnement. Op 1 juli hebben wij namelijk een aantal wijzigingen doorgevoerd. Het vreemde is dat ik zie dat de wijzigingen bij jou niet zijn doorgevoerd.

Voor informatie over het wijzigen van de Algemene Voorwaarden verwijs ik je door naar deze link.

Om je verder van dienst te zijn wil ik je graag vriendelijk verzoeken om de inhoud van die brief die jij hebt ontvangen aan mij kenbaar te maken in een privébericht. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan verneem ik deze graag van je.
Hallo Stephen, Hierbij de gevraagde brief
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marcel, nog bedankt voor je privébericht. De wijziging wordt toch doorgevoerd. Hierbij sluit ik dit topic. Zodra ik je weer ergens mee van dienst kan zijn dan kun je mij gerust benaderen.