KPN zegt dat Tefort niet opgezegd heeft.

  • 22 oktober 2012
  • 31 reacties
  • 8745 keer bekeken

Goedenavond,

Ik ben onlangs bij een Telfort winkel geweest om een internet abonnement af te sluiten.
Het abonnement zal 1 november in gaan.
Telfort ging het huidige abonnement opzeggen bij KPN, dit staat ook in de bijgevoegde bevestigings brief.

Omdat ik maar niets hoorde van KPN, betreft de opzegging en dit ook niet terug kon vinden bij mijn KPN, ben ik hen gaan bellen.
Tot mijn grote verbazing, wist KPN niets, van geen enkele opzegging.
Er was geen opzegging van Telfort binnengekomen.
Althans, dit is wat zij mij vertelde.

Ik had dus per direct zelf opgezegd en erbij verteld dat het nieuwe abonnement 1 november inging.
Dus dat dat, in navolging van de bevestigingsbrief van Telfort, einde contract van KPN is.

Maar nu het volgende.
Omdat volgens KPN niet opgezegd was door Telfort, houdt KPN waarschijnlijk de einddatum aan, dat ik zelf gebeld heb.
Dit zal dan einddatum 19 november worden.

Ik zit dan dus met twee abonnementen, buiten mijn schuld om.

Dus ik heb drie vragen:

a: Kan Telfort bewijzen dat het KPN abonnement inderdaad opgezegd is, met datum erbij?
b: Wat gaat Telfort doen, als zij verzuimd hebben om het KPN abonnement op te zeggen?
c: Betaald Telfort anders de overgebleven kosten, dus van 1 t/m 19 november aan KPN?

Wachtend op een bericht, vast bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

mandy

31 reacties

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. 
Ik heb eind maart in de Telfortwinkel interactieve TV en internet besteld.
Ik heb daar mijn KPN gegevens opgezocht en doorgegeven.
Deze zijn daar in de computer gezet.

Maandag 6 mei is er alsnog een nota binnengekomen van KPN t/m 6 juni. 
Ik heb gebeld met Telfort, zij zeggen dat het is opgezegd en dat dit door KPN bevestigd is op 9 april.
KPN claimt echter nooit een opzegging te hebben ontvangen. 

Vervolgens heb ik weer gebeld met de Telfort klantenservice, waar ik alleen maar 'NEE' te horen krijg. 
De Telfort klantenservice wil mij niet de bevestiging van KPN doorsturen, zodat ik zelf actie kan ondernemen, maar ze willen ook KPN niet bellen om te vragen wat er fout is gegaan.
Ik vind het erg klantonvriendelijk (zachtjes uitgedrukt).

Ik wil best zelf bellen met KPN, maar dan heb ik wel de harde bewijzen nodig dat het door hun bevestigd is. Maar nu word ik door beide partijen naar elkaar doorverwezen. 
En omdat ik naar Telfort ben overgestapt, vind ik eigenlijk dat zij hier de lead moeten nemen, en niet ik. Ook omdat zij het voor mij zouden opzeggen. 

Vrijdag weer de klantenservice aan de telefoon, en zou teruggebeld worden. Dat is tot op heden nog niet gebeurd.
Ik hoop dat iemand van Telfort meeleest, en hier de juiste actie op gaat ondernemen....

J. J. 
@Franzki, volgens mij heb jij gelijk er is wel sprake geweest van een overname maar dat is niet doorgegaan.

@MirjamVHJ, zoals ik al eerder aangaf, als Telfort daadwerkelijk opgezegd heeft, kan Telfort helpen met een bewijsstuk.
Het zij via dit Forum, Klantenservice of Backoffice.
Ik denk dat je beter eerst de Klantenservice kan benaderen omdat er hier nog niet gereageerd is.
Als Telfort niet opgezegd heeft, dus dat het bij hen fout gegaan is, zal Telfort restitutie moeten verlenen, net als KPN bij mij.
Goedemiddag,

Wij hebben ook eenzelfde soort probleem bij Telfort: de overstap van Internetprovider Ziggo naar Telfort. Telfort geeft op Internet aan dat het overstappen makkelijk gaat en zij het voor je opzeggen. Bij de aanvraag van het Telfort Internet abonnement (20,- euro p/m) op 20 november 2012 hebben wij opgegeven bij Telfort dat zij ons Ziggo-abonnement opzeggen voor ons, we hebben hierbij ons contractnummer doorgegeven en Telfort zou ons ook nog per post een opzeggingskaart toegesturen. In afwachting daarop kregen we alleen een brief met de bevestiging van de internetaanvraag en vrij snel daarna op 1 december een brief van Telfort dat de Internet opleverdatum 5 december is.

Bij navraag blijkt dus dat ons Ziggo abonnement niet is opgezegd door Telfort. Wij gaan niet dubbel betalen voor 2x internet. Daarom verzoeken wij Telfort ook via deze weg om dit in orde te maken. Wij hopen van harte iets te horen.
Reputatie 8
Badge +16
Volgens mij is Tele2 ook van KPN.


Volgens mij is Tele2 niet van KPN.
Volgens mij is Tele2 ook van KPN.
Als Telfort daadwerkelijk opgezegd heeft, kan Telfort helpen met een bewijsstuk.
Het zij via dit Forum, KLantenservice of Backoffice.
Badge
Hier hetzelfde probleem maar dan met tele2 als oude provider. Met tele2 gebeld maar werd asociaal te woord gestaan. Telfort is wel vriendelijk. Telfort zou volgense tele2 niet opgezegt hebben omdat ik aderparen in het isra punt moest wisselen heb ik nu niets en we hebben een bedrijf dus een internet is een groot probleem.
Goedenmiddag @Jeroen,

Ik had het PB al 26 oktober j.l. verzonden, dus ik heb niet meer gewacht op een reactie.
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie nu.
Ik ben in ieder geval wel blij dat het bij mij nu opgelost is.
De fout zat dus niet bij Telfort maar bij KPN.

Mvg,

mandy
Badge +1
@bramkragten,

Mijn excuses voor deze late reactie. Zo ver ik kan na gaan is het abonnement door ons opgezegd bij KPN, ik heb de betreffende afdeling gevraagd dit nogmaals te controleren. Ik verwacht hier binnen enkele dagen een terugkoppeling van te ontvangen, ik zal je na ontvangst verder informeren.

@mandy,

Vervelend dat je nog op mijn reactie wacht, ik heb helaas geen privébericht gezien. Waarschijnlijk is er iets misgegaan. Goed te lezen dat het probleem alsnog is opgelost door mijn collega's.

Jeroen
Goedenmiddag,

Ik heb ondertussen bericht van KPN, dat zij restitutie verlenen.
Mede dankzij de jongeman van de Telfortwinkel en de Backoffice van Telfort.
Wat ik niet netjes vind is dat @Jeroen helemaal niet gereageerd meer heeft, op het door mij geschreven PB, wat door hemzelf gevraagd is.
Ik hoop dat anderen in dit topic ook verder gekomen zijn.

Mvg,

mandy
Als de fout inderdaad bij Telfort ligt, dan zal Telfort moeten betalen denk ik.
Badge
Bij mij zou UPC opgezegd worden per 26 september. UPC belt mij, dat ze de opzegging pas op 23 oktober hebben ontvangen en dus niet op 26 november kunnen afsluiten. Wie gaat deze extra maand betalen?
@Arjen,

Misschien is het handig om ook KPN te benaderen wat betreft de TV?
Ik had een alles-in-één pakket en dat is in z'n geheel opgezegd.
Maar zoals gezegd, ik ben niet technisch.
Daarom had ik hier ook aan iemand van Telfort gevraagd om het één en ander uit te leggen.

gr,

mandy
Hoi,

@mandy dank voor je reactie. Ondertussen met Telfort aan de telefoon gehangen. Zij kwamen met een vaag verhaal dat ze helemaal niet het tv abonnement van KPN kunnen opzeggen omdat via een andere lijn loopt. Volgens mij klopt daar niks van, maar ze bleef vast houden aan dit verhaal met in strijd is met wat er op hun website en in de overeenkomst staat. Wel had ze toegezegd om het uit te gaan zoeken en om terug te bellen. Dat terug bellen moet nog steeds gebeuren (wacht al 2 dagen). Ga dus vanavond maar weer zelf bellen. 

gr

Arjen
Is dit een vergeten topic?
Ik heb ook geen reactie gehad verder van Jeroen...?

@jeroen

Al iets meer bekend? Wat moet ik nu doen? Heb je voor mij ook een bewijs dat jullie opgezegd hebben en een bevestiging van KPN?
Goedenavond,

Is er hier nog iemand van Telfort die op het geschrevene kan reageren?
In ieder geval dan op het technische gedeelte?

Met vriendelijke groet,

mandy
Goedenavond auriske,

Bij mij wil KPN eigenlijk nog ontkennen.
Maar ik heb nu schriftelijk bewijs van Telfort betreft de opzegging.
Er gaat een mooie brief naar KPN voor restitutie.
Voor mij is dit de periode t/m 19 november.
Het adres waar het naartoe gestuurd kan worden heb ik van de Klantenservice van KPN.

Wat ik wel weet, is dat er niets meer werkte van KPN, terwijl Telfort nog niet aangesloten was.
Dit was de datum van het eind van KPN, wat Telfort dus gedaan heeft met de overstapservice.

Hoe dit technisch in elkaar zit weet ik niet.
Misschien kan iemand van Telfort dit uitleggen?
(Ik had eigenlijk nog wel een reactie verwacht....)

Maar volgens mij moet een 'lijn' eerst vrijgegeven worden, voordat een andere provider aangesloten kan worden.

Ik hoop dat het nu opgelost is.

Met vriendelijke groet,

mandy
Hoi.

Hier het zelfde probleem. Volgens telfot is KPN per 22 oktober opgezegd. KPN beweert bij hoog en laag dat ze geen opzegging hebben ontvangen. Weet dus even niet goed wie ik moet geloven. Nu zelf dus maar eigenhandig mijn KPN abonnement opgezegd.

Arjen
Goedenmiddag,

Vandaag heb ik het bewijs ontvangen, dat Telfort bij KPN opgezegd heeft.
Hier staat ook de goedkeuring in van KPN.

Nu gaat alles naar KPN met een fors begeleidendt schrijven voor restitutie.

Dus ja, KPN heeft iets uit te leggen, Telfort heeft gedaan wat het beloofd had.

Met vriendelijke groet,

mandy
Goedenmiddag,

Ondertussen is er veel gebeurt....

Van KPN heb ik inmiddels een bevestiging gehad dat mijn abonnement per 19 november beëindigd wordt.
Dus niet per 1 november.

KPN vertelde wel dat iedere provider een backoffice heeft en als er iets mis ging met een opzegging, dat het vergoed werd.
Althans, als de overstapservice zwart op wit vermeld staat op het contract.

Naderhand, nadat ik dus de factuur van KPN gehad had, ben ik terug gegaan naar de Telfortwinkel.
Ik trof daar dezelfde jongeman en hij heeft weer gebeld met de interne klantenservice, in mijn ogen backoffice.
Er schijnt keihard bewijs te zijn, dat KPN liegt.
Telfort had 3 oktober een toezegging gekregen van KPN om het abonnement daar te beëindigen.

Gisteren deed niets het meer bij KPN, Telfort had ik nog niet aangesloten.
Dus weer de klantenservice van KPN gebeld en weer kreeg ik te horen, dat de opzegging per 19 november zou zijn.
Naderhand ook nog de helpdesk en de technische helpdesk en eigenlijk kon niemand een goed antwoord geven.

Maar nu komt het, Telfort, die ik dus nog niet aangsloten had was al actief, aldus KPN.
Telfort kan mijn aansluiting bij KPN volgens mij niet afsluiten.
Dus KPN moet mij afgesloten hebben op de datum, dat het abonnement bij Telfort begon.
Niet wanneer ik zelf gebeld had.

Vandaag dus weer klantenservice van KPN gebeld en als ik bewijs krijg van Telfort, dus de brief van KPN betreft de opzegging, krijg ik van KPN restitutie.
Dus als ik daar aan kan komen, heel graag!

Verder wil ik even melden, heel veel lof voor je jongeman van de Telfortwinkel.
Hier is ondertussen alles aangesloten van Telfort en het werkt perfect!

Met vriendelijke groet,

mandy
Jeroen,

Ik heb je 26 oktober een PB gestuurd en heb daar nog geen reactie van mogen ontvangen.
Jij had om persoonsgevens gevraagd en deze heb ik niet meegezonden.
Is dat misschien de reden waarom je nog niet gereageerd hebt?

Met vriendelijke groet,

mandy
Hoi Jeroen,

Nee, ik heb nogsteeds niks van KPN ontvangen, wel heb ik uiteraard geen KPN verbinding meer, aangezien jullie nu leveren... Ik heb ook gewoon een factuur ontvangen van KPN...
@bramkragten,

Mijn excuses voor deze late reactie. Ik heb gezien dat wij uw verbinding hebben overgenomen van KPN, uw abonnement hoort dan automatisch opgezegd te worden bij uw oude provider. Heeft u ondertussen al een bevestigingsbrief van uw oude provider gehad?

Jeroen


Hallo Jeroen,

Ja die hebben wij gekregen, maar wij hebben zelf het abonnement opgezegt. Maar de stopzetting van het KPN abonnment is nu eind November. Telfort heeft aangegeven dit voor Oktober op te zeggen. Dus betalen wij nu een maand extra KPN...........
Badge +1
@bramkragten,

Mijn excuses voor deze late reactie. Ik heb gezien dat wij uw verbinding hebben overgenomen van KPN, uw abonnement hoort dan automatisch opgezegd te worden bij uw oude provider. Heeft u ondertussen al een bevestigingsbrief van uw oude provider gehad?

Jeroen
Wat herkenbaar.

Ons abonnemet bij Telfort is ingegaan op 22 oktober.

Telfort zou ook ons abonnenment bij KPN opzeggen. We zouden vanuit KPN een bevestigingsbrief
krijgen dat ons abonnement was opgezegd-aldus Telfort.
Eind okt. maar gebeld met KPN, aangezien wij geen bevestigingsbrief kregen van opzegging.

KPN wist van niks en heb ik het zelf mijn abonnement opgezegd. Aangezien ik een maand opzeggingstermijn
heb, betaal ik in november dubbele kosten. Dat was natuurlijk niet de bedoeling.

Telfort bellen- duurt echt te lang voordat we te woord worden gestaan.
Mailen kan niet- service unavailable.
Dan maar een bericht hier achter laten.

De vragen die Mandy stelt ( zie eerste bericht), geldt ook voor ons.

* Kan Telfort bewijzen dat ze het hebben opgezegd bij KPN?
* Hoe zit het met de extra kosten die we maken in november?

In afwachting op u bericht.

Met vriendelijke groet,

Simone

Reageer