KPN zegt dat Tefort niet opgezegd heeft.

  • 22 oktober 2012
  • 31 reacties
  • 8745 keer bekeken

Goedenavond,

Ik ben onlangs bij een Telfort winkel geweest om een internet abonnement af te sluiten.
Het abonnement zal 1 november in gaan.
Telfort ging het huidige abonnement opzeggen bij KPN, dit staat ook in de bijgevoegde bevestigings brief.

Omdat ik maar niets hoorde van KPN, betreft de opzegging en dit ook niet terug kon vinden bij mijn KPN, ben ik hen gaan bellen.
Tot mijn grote verbazing, wist KPN niets, van geen enkele opzegging.
Er was geen opzegging van Telfort binnengekomen.
Althans, dit is wat zij mij vertelde.

Ik had dus per direct zelf opgezegd en erbij verteld dat het nieuwe abonnement 1 november inging.
Dus dat dat, in navolging van de bevestigingsbrief van Telfort, einde contract van KPN is.

Maar nu het volgende.
Omdat volgens KPN niet opgezegd was door Telfort, houdt KPN waarschijnlijk de einddatum aan, dat ik zelf gebeld heb.
Dit zal dan einddatum 19 november worden.

Ik zit dan dus met twee abonnementen, buiten mijn schuld om.

Dus ik heb drie vragen:

a: Kan Telfort bewijzen dat het KPN abonnement inderdaad opgezegd is, met datum erbij?
b: Wat gaat Telfort doen, als zij verzuimd hebben om het KPN abonnement op te zeggen?
c: Betaald Telfort anders de overgebleven kosten, dus van 1 t/m 19 november aan KPN?

Wachtend op een bericht, vast bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

mandy

31 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen gaat mijn abonnement al op 25 oktober in en dan zou KPN opgezegd moeten zijn. Contact gehad met Telfort, en die zeggen dat ze echt opgezegd hebben en bevestiging van KPN hebben en dat ik nogmaals contact met KPN op moet nemen. Die nogmaals gebeld, maar hebben echt niks in hun systeem en kunnen niks voor me betekenen, Telfort zou dit moeten oplossen, en zo wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd... Telfort moet dit gewoon oplossen lijkt mij....
Goedenavond,

Bedankt voor je bericht.

Ik ben eind september bij de Telfortwinkel geweest, 1 oktober had KPN opgezegd moeten zijn.
Dit staat dus zwart op wit.
Misschien dat ik de bewuste Telfortwinkel maar weer eens een bezoekje ga brengen voor informatie.

Volgens mij moet Telfort dit ook oplossen, zij bieden deze service aan, dit staat contractueel vastgelegd.

Mits KPN niet liegt dan, wat ook dat is natuurlijk mogelijk.
Maar als Telfort een bevestiging gehad heeft van KPN, had het ook netjes geweest, om de nieuwe klant, wij dus, een kopie te zenden. Het zij schriftelijk of per email.
Dan is het spelen met de bal ook opgelost.

Heeft er iemand van Telfort nog suggesties?

Met vriendelijke groet,

mandy
Goedenmiddag,

Ik ben vandaag bij de Telfortwinkel geweest met al mijn papieren en bewijsstukken.
De aardige jongeman die daar werkt, begreep het probleem en handelde direct.
Hij vertelde ook dat het de laatste tijd vaker mis ging met de combinatie KPN/Telfort.
De jongeman ging intern bellen naar een andere afdeling.
Het betrof hier niet de Klantenservice.
Die afdeling vertelde dat zij een bevestiging gehad hadden van KPN.
Maar ook dat het abonnement van KPN op 1 november gewoon afgesloten werd.
Mocht dit niet het geval zijn, ging hij weer interne afdeling bellen en er is ook een belofte gedaan.
Hier ben ik alvast wel blij mee.
Dus nu is het afwachten.
Als het geregeld is, meld ik het hier, maar zo niet ook en dan sta ik zo weer in de Telfortwinkel.

Ik snap overigens niet waarom er niemand van Telfort hier gereageerd heeft.

Met vriendelijke groet,

mandy
Badge +1
@mandy en @bramkragten,

Vervelend te lezen dat er onduidelijkheid bestaat over het opzeggen van uw verbinding bij KPN. Graag ga ik voor u beide na of de opzegging correct is gedaan. Als u uw postcode en huisnummer via een privébericht aan mij kenbaar maakt kan ik dit voor u beide nagaan.

Jeroen
Beste Jeroen,

Bedankt voor je bericht!

Ik heb ondertussen een PB naar je verstuurd.

Met vriendelijke groet,

mandy
Hier het zelfde.
Mijn Telfort abbo gaat in per 1-nov. Omdat ik nog geen beeindigings brief van kpn(huidige isp) heb gehad heb ik ze maar ff gebeld. Hun reactie er is niks op gezegt. Ik snap er niks  van. Bij het afsluiten van het nieuwe abbo stond er duidelijk dat als de overstap service niet lukte dat telfort mij dit zou laten weten.
 Dan maar telfort bellen 10 min in de wacht (a 50cnt/min) om gelijk opgehangen te worden. Dit is 5euro voor niks!!!
Via de site melding: service unavailable, geen e-mail adress, niks behalve dit forum.
Ik vind dit echt niet kunnen.
Wat herkenbaar.

Ons abonnemet bij Telfort is ingegaan op 22 oktober.

Telfort zou ook ons abonnenment bij KPN opzeggen. We zouden vanuit KPN een bevestigingsbrief
krijgen dat ons abonnement was opgezegd-aldus Telfort.
Eind okt. maar gebeld met KPN, aangezien wij geen bevestigingsbrief kregen van opzegging.

KPN wist van niks en heb ik het zelf mijn abonnement opgezegd. Aangezien ik een maand opzeggingstermijn
heb, betaal ik in november dubbele kosten. Dat was natuurlijk niet de bedoeling.

Telfort bellen- duurt echt te lang voordat we te woord worden gestaan.
Mailen kan niet- service unavailable.
Dan maar een bericht hier achter laten.

De vragen die Mandy stelt ( zie eerste bericht), geldt ook voor ons.

* Kan Telfort bewijzen dat ze het hebben opgezegd bij KPN?
* Hoe zit het met de extra kosten die we maken in november?

In afwachting op u bericht.

Met vriendelijke groet,

Simone
Badge +1
@bramkragten,

Mijn excuses voor deze late reactie. Ik heb gezien dat wij uw verbinding hebben overgenomen van KPN, uw abonnement hoort dan automatisch opgezegd te worden bij uw oude provider. Heeft u ondertussen al een bevestigingsbrief van uw oude provider gehad?

Jeroen
@bramkragten,

Mijn excuses voor deze late reactie. Ik heb gezien dat wij uw verbinding hebben overgenomen van KPN, uw abonnement hoort dan automatisch opgezegd te worden bij uw oude provider. Heeft u ondertussen al een bevestigingsbrief van uw oude provider gehad?

Jeroen


Hallo Jeroen,

Ja die hebben wij gekregen, maar wij hebben zelf het abonnement opgezegt. Maar de stopzetting van het KPN abonnment is nu eind November. Telfort heeft aangegeven dit voor Oktober op te zeggen. Dus betalen wij nu een maand extra KPN...........
Hoi Jeroen,

Nee, ik heb nogsteeds niks van KPN ontvangen, wel heb ik uiteraard geen KPN verbinding meer, aangezien jullie nu leveren... Ik heb ook gewoon een factuur ontvangen van KPN...
Jeroen,

Ik heb je 26 oktober een PB gestuurd en heb daar nog geen reactie van mogen ontvangen.
Jij had om persoonsgevens gevraagd en deze heb ik niet meegezonden.
Is dat misschien de reden waarom je nog niet gereageerd hebt?

Met vriendelijke groet,

mandy
Goedenmiddag,

Ondertussen is er veel gebeurt....

Van KPN heb ik inmiddels een bevestiging gehad dat mijn abonnement per 19 november beëindigd wordt.
Dus niet per 1 november.

KPN vertelde wel dat iedere provider een backoffice heeft en als er iets mis ging met een opzegging, dat het vergoed werd.
Althans, als de overstapservice zwart op wit vermeld staat op het contract.

Naderhand, nadat ik dus de factuur van KPN gehad had, ben ik terug gegaan naar de Telfortwinkel.
Ik trof daar dezelfde jongeman en hij heeft weer gebeld met de interne klantenservice, in mijn ogen backoffice.
Er schijnt keihard bewijs te zijn, dat KPN liegt.
Telfort had 3 oktober een toezegging gekregen van KPN om het abonnement daar te beëindigen.

Gisteren deed niets het meer bij KPN, Telfort had ik nog niet aangesloten.
Dus weer de klantenservice van KPN gebeld en weer kreeg ik te horen, dat de opzegging per 19 november zou zijn.
Naderhand ook nog de helpdesk en de technische helpdesk en eigenlijk kon niemand een goed antwoord geven.

Maar nu komt het, Telfort, die ik dus nog niet aangsloten had was al actief, aldus KPN.
Telfort kan mijn aansluiting bij KPN volgens mij niet afsluiten.
Dus KPN moet mij afgesloten hebben op de datum, dat het abonnement bij Telfort begon.
Niet wanneer ik zelf gebeld had.

Vandaag dus weer klantenservice van KPN gebeld en als ik bewijs krijg van Telfort, dus de brief van KPN betreft de opzegging, krijg ik van KPN restitutie.
Dus als ik daar aan kan komen, heel graag!

Verder wil ik even melden, heel veel lof voor je jongeman van de Telfortwinkel.
Hier is ondertussen alles aangesloten van Telfort en het werkt perfect!

Met vriendelijke groet,

mandy
Goedenmiddag,

Vandaag heb ik het bewijs ontvangen, dat Telfort bij KPN opgezegd heeft.
Hier staat ook de goedkeuring in van KPN.

Nu gaat alles naar KPN met een fors begeleidendt schrijven voor restitutie.

Dus ja, KPN heeft iets uit te leggen, Telfort heeft gedaan wat het beloofd had.

Met vriendelijke groet,

mandy
Hoi.

Hier het zelfde probleem. Volgens telfot is KPN per 22 oktober opgezegd. KPN beweert bij hoog en laag dat ze geen opzegging hebben ontvangen. Weet dus even niet goed wie ik moet geloven. Nu zelf dus maar eigenhandig mijn KPN abonnement opgezegd.

Arjen
Goedenavond auriske,

Bij mij wil KPN eigenlijk nog ontkennen.
Maar ik heb nu schriftelijk bewijs van Telfort betreft de opzegging.
Er gaat een mooie brief naar KPN voor restitutie.
Voor mij is dit de periode t/m 19 november.
Het adres waar het naartoe gestuurd kan worden heb ik van de Klantenservice van KPN.

Wat ik wel weet, is dat er niets meer werkte van KPN, terwijl Telfort nog niet aangesloten was.
Dit was de datum van het eind van KPN, wat Telfort dus gedaan heeft met de overstapservice.

Hoe dit technisch in elkaar zit weet ik niet.
Misschien kan iemand van Telfort dit uitleggen?
(Ik had eigenlijk nog wel een reactie verwacht....)

Maar volgens mij moet een 'lijn' eerst vrijgegeven worden, voordat een andere provider aangesloten kan worden.

Ik hoop dat het nu opgelost is.

Met vriendelijke groet,

mandy
Goedenavond,

Is er hier nog iemand van Telfort die op het geschrevene kan reageren?
In ieder geval dan op het technische gedeelte?

Met vriendelijke groet,

mandy
Ik heb ook geen reactie gehad verder van Jeroen...?

@jeroen

Al iets meer bekend? Wat moet ik nu doen? Heb je voor mij ook een bewijs dat jullie opgezegd hebben en een bevestiging van KPN?
Is dit een vergeten topic?
Hoi,

@mandy dank voor je reactie. Ondertussen met Telfort aan de telefoon gehangen. Zij kwamen met een vaag verhaal dat ze helemaal niet het tv abonnement van KPN kunnen opzeggen omdat via een andere lijn loopt. Volgens mij klopt daar niks van, maar ze bleef vast houden aan dit verhaal met in strijd is met wat er op hun website en in de overeenkomst staat. Wel had ze toegezegd om het uit te gaan zoeken en om terug te bellen. Dat terug bellen moet nog steeds gebeuren (wacht al 2 dagen). Ga dus vanavond maar weer zelf bellen. 

gr

Arjen
@Arjen,

Misschien is het handig om ook KPN te benaderen wat betreft de TV?
Ik had een alles-in-één pakket en dat is in z'n geheel opgezegd.
Maar zoals gezegd, ik ben niet technisch.
Daarom had ik hier ook aan iemand van Telfort gevraagd om het één en ander uit te leggen.

gr,

mandy
Badge
Bij mij zou UPC opgezegd worden per 26 september. UPC belt mij, dat ze de opzegging pas op 23 oktober hebben ontvangen en dus niet op 26 november kunnen afsluiten. Wie gaat deze extra maand betalen?
Als de fout inderdaad bij Telfort ligt, dan zal Telfort moeten betalen denk ik.
Goedenmiddag,

Ik heb ondertussen bericht van KPN, dat zij restitutie verlenen.
Mede dankzij de jongeman van de Telfortwinkel en de Backoffice van Telfort.
Wat ik niet netjes vind is dat @Jeroen helemaal niet gereageerd meer heeft, op het door mij geschreven PB, wat door hemzelf gevraagd is.
Ik hoop dat anderen in dit topic ook verder gekomen zijn.

Mvg,

mandy
Badge +1
@bramkragten,

Mijn excuses voor deze late reactie. Zo ver ik kan na gaan is het abonnement door ons opgezegd bij KPN, ik heb de betreffende afdeling gevraagd dit nogmaals te controleren. Ik verwacht hier binnen enkele dagen een terugkoppeling van te ontvangen, ik zal je na ontvangst verder informeren.

@mandy,

Vervelend dat je nog op mijn reactie wacht, ik heb helaas geen privébericht gezien. Waarschijnlijk is er iets misgegaan. Goed te lezen dat het probleem alsnog is opgelost door mijn collega's.

Jeroen
Goedenmiddag @Jeroen,

Ik had het PB al 26 oktober j.l. verzonden, dus ik heb niet meer gewacht op een reactie.
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie nu.
Ik ben in ieder geval wel blij dat het bij mij nu opgelost is.
De fout zat dus niet bij Telfort maar bij KPN.

Mvg,

mandy

Reageer