beantwoord

KPN lijn afgesloten maar nog geen modem ontvangen

• 23 september 2013
  • 9 reacties
  • 2034 keer bekeken

Mijn vader heeft al heel lang een Tiscali T4 abonnement en wilde daar mee gaan internet bellen.
Hij had naast dit abonnement nog een KPN telefonie abonnement dat moest vervallen, het nummer wilde hij overgezet hebben.
Ik heb dit via de website van Telfort aangevraagd en hij kreeg al snel een bevestigingsbrief thuis.
In die brief stond dat nummerbehoud was aangevraagd, KPN zou worden opgezegd en dat hij een draadloos modem in bruikleen zou krijgen. (hij heeft nu een niet draadloos Zyxel P2602H-D1A modem, de zilveren)

Enkele dagen geleden ontving hij een brief van KPN waarin stond dat zijn lijn zou worden opgeheven en dat er nummerbehoud was aangevraagd. Er stond geen datum in deze brief vermeld wanneer dit zou plaatsvinden.

Vandaag (23/9) bleek zijn telefoon aansluiting niet meer te werken en als ik hem belde kreeg ik een Telfort voicemail melding.
Hij kan nu dus niet meer bellen of gebeld worden.

Met de Telfort Klantenservice gebeld om te vragen wanneer hij zijn modem zou krijgen en weer zou kunnen bellen.

- dame 1: hij krijgt helemaal geen nieuw modem, pas als zijn huidige modem kapot gaat sturen we hem een nieuwe op
- ik: maar hij kan dus niet bellen of gebeld worden en de KPN lijn is door jullie al opgezegd
- dame 1: als u er zelf niet uitkomt kunt u een monteur laten komen

Toen werd de verbinding verbroken dus meteen weer gebeld.

- dame 2: om te kunnen bellen zou uw vader een nieuw modem moeten krijgen
- ik: dat is niet gebeurd en nu kan hij niet bellen of gebeld worden
- dame 2: ik zal een aantekening maken en dan wordt er binnen 5 werkdagen gekeken of we een modem gaan versturen
- ik: u bedoelt dat er binnen 5 werkdagen een modem opgestuurd wordt?
- dame 2: nee, iemand gaat binnen 5 werkdagen mijn aantekening behandelen en beslissen of er een modem verstuurd gaat worden

Tsja, eerst wordt de KPN lijn opgezegd en dan pas (omdat ik zelf contact opnam) gaat er rustig gekeken worden of er uberhaupt wel een modem verstuurd gaat worden, die nota bene vereist is voor de afgenomen dienst.

Ik weet dat het oude zilveren modem ook VoIP ondersteunt maar dan kreeg je voorheen een brief waarin de benodigde gegevens en het wachtwoord stond.
Deze brief heeft hij ook niet gekregen en ik weet niet of deze manier van werken nog wel ondersteund wordt door Telfort.
De huidige modems zoals de Experiabox krijgen hun telefonie gegevens via het netwerk aangeleverd.
Maar zonder inlog gegevens wordt het via de Zyxel lastig bellen en een Experiabox heeft hij dus niet gekregen, terwijl er in de overeenkomst stond vermeld dat hij een draadloos modem in bruikleen zou krijgen.

Nu is het dus wachten op het modem, waarvan blijkbaar niet eens zeker is dat hij verstuurd gaat worden, althans volgens dame-2.
Zijn vast bellen abonnement is per 23/9 ingegaan (volgens mijn Telfort) maar internetbellen werkt dus niet en de oude KPN lijn is door Telfort opgezegd.

Is er een manier om e.e.a. te versnellen of is dit de normale gang van zaken?
(mag toch hopen van niet!)
icon

Beste antwoord door Henk 25 september 2013, 16:58

@ron.visser,

Nieuw modem is onderweg.

Met 2-3 werkdagen zal de het binnenkomen.

Mijn excuus voor het ongemak, na aansluiting van het nieuwe modem werkt de vaste telefoon meteen.

Henk
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Sneu verhaal, wacht morgen even af totdat webcare telfort dit oppakt
Reputatie 8
Badge +16
Mijn vader heeft al heel lang een Tiscali T4 abonnement en wilde daar mee gaan internet bellen.
[..]
(hij heeft nu een niet draadloos Zyxel P2602H-D1A modem, de zilveren)
[..]
Ik weet dat het oude zilveren modem ook VoIP ondersteunt maar dan kreeg je voorheen een brief waarin de benodigde gegevens en het wachtwoord stond.
Deze brief heeft hij ook niet gekregen en ik weet niet of deze manier van werken nog wel ondersteund wordt door Telfort.

Als het goed is, heeft je vader een inlogaccount voor "MijnTelfort". Daar kan hij eventueel het wachtwoord voor VoIP resetten.

De zilveren Zyxel zou trouwens (met een moderne firmware) ook automatisch de juiste instellingen moeten krijgen... als ik me goed herinner.

Overigens krijg je meestal wel een nieuw modem bij een nieuw abonement. Misschien komt het omdat je vader het T4-abbo aanhoudt en dit uitbreidt met VoIP en dat Telfort dit dus niet als een nieuw (internet-)abonnement ziet.
Ik heb bij zijn "Mijn Telfort" instellingen gekeken en kon daar geen VoIP instellingen vinden, alleen de optie om te switchen tussen "vast bellen" en "vast bellen onbeperkt".
Als die instellingen toch ergens te vinden zijn hoor ik het graag!
Ik weet wel hoe ik die gegevens in zijn Zyxel ingevoerd krijg.
Als zijn Zyxel die instellingen automatisch krijgt is het natuurlijk ook goed. 

Tijdens de aanvraag procedure kon ik kiezen voor "geen modem" of "een draadloos modem in bruikleen". Ik heb die laatste optie gekozen en dat stond ook zo vermeld in de gemailde overeenkomst. Daarom verwachtte ik ook een modem opgestuurd te krijgen.
En als hij geen modem hoort te krijgen dan had ik toch wel een brief met inlogcodes verwacht.
Beide dus niet gekregen van Telfort maar ze hebben ondertussen wel zijn KPN lijntje opgezegd.
Dat is toch op zijn minst een aparte volgorde ...

Reputatie 4
Badge +3
@ron.visser,

Wat vervelend, ik kijk graag mee hoe ik jullie verder kan helpen. Maak in een privébericht de postcode, huisnummer, mobiele telefoonnummer en andere relevante informatie kenbaar zodat ik dit meteen voor jullie uit kan zoeken.

Mijn excuus voor het ervaren ongemak.

Henk
Hallo Henk,

ik heb je een bericht gestuurd, alvast bedankt!

Groeten,
Ron
Reputatie 4
Badge +3
@ron.visser,

Nieuw modem is onderweg.

Met 2-3 werkdagen zal de het binnenkomen.

Mijn excuus voor het ongemak, na aansluiting van het nieuwe modem werkt de vaste telefoon meteen.

Henk
Hallo Henk,

bedankt voor je hulp!!
Ook namens mijn vader natuurlijk   ;-)

Groeten,
Ron
Gisteren werd het modem gebracht, aansluiten en het werkte bijna meteen. De dag ervoor een brief gekregen met de telefonie codes en die had ik in het oude modem gezet.
Dat werkte ontzettend beroerd! Heel veel ruis en gesis en bij binnenkomende gesprekken stopte het geluid na zo'n 5 seconden.
Het nieuwe modem was tot mijn verrassing geen experiabox maar een zyxel 2601. Ik dacht dat Telfort helemaal over was op de experiabox maar blijkbaar is dat dus niet zo.
De 2601 doet het perfect, geluid is helder en ook na 5 seconden blijft het werken, toch ook wel handig ;-)
Wifi bereik is ook prima, ondanks alle negatieve verhalen over de zyxels.
Pa (80) is helemaal tevreden en dan ben ik het dus ook.

Henk, bedankt voor je hulp!!!!
Badge +1
@ron.visser,

Bedankt voor de terugkoppeling, fijn om te lezen dat alles correct werkt. Ik zal dit ook aan Henk doorgeven, ik sluit hier bij het topic.

Jeroen