kosten snelheid internet verhogen

Fanaat
Badge
Ben sinds mei overgestapt naar de nieuwe propositie.Ik had alles in 1 100/100.
Nu vond ik het al wel wat vreemd dat ik voor de 100/100 €7.50 bij moet betalen maar vooruit.
Nu zou ik best naar 200/200 willen. Als ik dat bekijk in mijn telfort dan zie ik dat er nog eens €12.50 bij komt!!!. Die €7,50 wordt ook nog berekend. Als ik naar het prijsverschil tussen een 100/100 en een 200/200 abonnement kijk is dat veel lager dan als ik zou verhogen. Hoe kan dat?

21 Reacties

Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Fanaat, kun je je klantnummer invullen bij jouw profiel? Zodra je dit hebt gedaan dan ga ik het een en ander voor je uitzoeken zodat ik je vraag kan beantwoorden.
Fanaat
Badge
Hallo Stephen. Klantnummer ingevuld.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Bedankt voor het invullen van je klantnummer. Ik zie dat je nu gebruik maakt van 100 down/100 up. Indien je besluit om je snelheid te verhogen naar 200 down/ 200 up dan kost dit €5 euro extra. Alleen als je van 50 down/ 5 up naar 200 down/200 up verhoogt dan kost dit €12,50 euro. Het prijsverschil tussen 100 down/100 up en 200 down/200 up is €5 als je nou verhoogt of verlaagt. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
Fanaat
Badge
Dank voor je reactie Stephen. Als ik de verhoging invul naar 200/200 dan komt er toch echt €12,50 bij.
Hoe pak ik het zo aan de de verhoging €5,- wordt?
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Fanaat, is het mogelijk dat je hiervan een screenshot maakt en deze plaatst in het topic? Even voor de goede orde als je kiest voor 200 down/200 up dan komt de €7,50 van de 100 down/ 100 up weg te vallen en daarvoor in de plaats €12,50. Dus het wordt niet €7,50 + €12,50 als je dat soms bedoelt.
Fanaat
Badge
Dag Stephen, Ik maak een screenshot.
Fanaat
Badge
Hoop dat het duidelijk is

Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Bedankt voor de screenshot Fanaat! Het nieuwe maandbedrag klopt inderdaad niet. Als je eerst de 100 down/100 up uitschakelt en daarna de 200 down/200 up activeert zie je dan hetzelfde bedrag of had je die actie al uitgevoerd?
Fanaat
Badge
Blijft hetzelfde Stephen, hij blijft beide snelheden bij elkaar tellen.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Duidelijk Fanaat, wil je dat ik het voor je wijzig? Zo ja, dan ontvang ik ter verificatie graag je geboortedatum en laatste 3 cijfers van jou in een privébericht. Bij voorbaat dank!
Fanaat
Badge
Privé bericht verstuurd Stephen.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Bedankt voor de gegeven Fanaat! Ik heb de wijziging zojuist voor je doorgevoerd. Kun jij dit controleren in Mijn Telfort? Bij voorbaat dank!
Fanaat
Badge
Dag Stephen, er staat nog steeds 100/100
Fanaat
Badge
Met speedtest.net haal ik 206 Mbps up en 93,48 Mbps down.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Fanaat, kun je nogmaals kijken? De wijziging is doorgevoerd zie ik.
Fanaat
Badge
Prima in orde Stephen. Nog een kleinigheid :-) Upload komt niet verder dan 100 Mbps. Hoe kan dat?
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Fijn! Kun je het glasvezel modem even van het stroom halen en daarna weer aansluiten. Dan graag een nieuwe meting verrichten en de uitkomst kenbaar maken. Bij voorbaat dank!
Fanaat
Badge
Dag Stephen, Ik heb een fritzbox 7490 tussen pc en experiabox hangen. zonder fritzbox heb ik ruim 200 up. met fritzbox maar 100. heb de instellingen nagelopen maar kan niks vinden. Weet jij iets?
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Fanaat, aha vandaar. Kun jij mij aangeven wat de reden is dat jij een Fritzbox tussen de PC en experiabox hebt hangen?
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Stephen - Telfort schreef:

Hallo Fanaat, aha vandaar. Kun jij mij aangeven wat de reden is dat jij een Fritzbox tussen de PC en experiabox hebt hangen?

Dat vroeg ik me ook al af, de Fritzbox alleen als accesspoint of router gebruiken is eigenlijk zonde.
De Fritzbox komt meer tot zijn recht als je deze rechtstreeks op de dsl-verbinding aansluit.
Mocht je een vaste telfoonaansluiting van Telfort hebben (wat 'out of the box' niet werkt op de Fritzbox) dan zijn er wel manieren om de SIP-gegevens uit een Telfort modem te lezen zodat je deze in de Fritzbox kan invoeren.
Op mijn Fritz 7490 werkt internet, TV en vast bellen (van Telfort) probleemloos... ;)
Fanaat
Badge
Die fritzbox hangt ertussen om 5ghz wifi te hebben (Telfort had een Experiabox v10 toegezegd maar stuurde een v8) en hij lag hier toch in de kast. Heb glasvezel dus als modem gebruiken is geen optie. Heb nu trouwens wel 200/200 :D

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)