Kosten bij KPN door overname telefoon abbonement Telfort.

• 21 december 2012
  • 5 reacties
  • 2656 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16
Fijn, heb ik weer,

Krijg vandaag de slotnota van KPN voor het beeindigen van mijn abbo voor mijn vaste telefoonlijn welke is overgenomen door Telfort.
Blijkt dat KPN 9,62 (incl btw) aan kosten in rekening brengt omdat ik binnen de maand opzegtermijn zou zijn overgestapt.
@Jelmer/Jeroen
Waarom wordt er tijdens het bestelproces geen waarschuwing getoond, of een opmerking gemaakt over deze opzeg kosten.
Jullie (Telfort) nemen dagelijks abbo's over en zadelen klanten dus ongewild met extra kosten op.
Als ik vooraf geweten had dat ik kosten voor mijn kiezen zou krijgen had ik hier zeker rekening mee gehouden.
Het betreft hier GEEN jaarcontract bij KPN, aangezien ik al meer als 30 jaar klant was bij KPN voor telefonie.
Daarnaast zie ik het toch wel min of meer als plicht van Telfort om hun klanten duidelijk te informeren over dit soort verborgen kosten.

Kan mij helaas het complete bestelproces niet meer stap voor stap terughalen, maar ik weet van mijzelf dat ik in dit soort gevallen altijd wel heel nauwkeurig ben.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
maar je hebt toch een maand opzegtermijn?

was bij mij destijds ook, expliciet 5 weken levertijd kozen vanwege de maand opzegtermijn en Telfort heeft pas bij oplevering van de ADSL aansluiting KPN opgezegd en na 4 dagen de telefoon overgezet naar het Telfort VOIP systeem.

Daarvoor kreeg ik van KPN dus ook de "zonder opzegtermijn in acht te nemen boete". Slordig, maar waar 😞
Reputatie 8
Badge +16
Zover als ik me kan herinneren in het bestelproces heb ik hier rekening mee gehouden.
Ik kan mij niet herinneren dat ik een datum heb moeten opgeven voor de overname.
Vind het slordig dat je zo op kosten wordt gejaagd

Let op, ik had al VDSL van Telfort voordat ik mijn vaste lijn over wilde zetten naar Telfort.
Reputatie 8
Badge +17
Dan lijkt het er tóch op, net als bij mij toentertijd, dat Telfort hier "te laat" is met opzeggen bij KPN...
Reputatie 8
Badge +16
Het lijkt alsof Telfort 'willekeurig' opzegt... dus zonder rekening te houden met de opzegdatum van KPN. Zo is het hier destijds ook gegaan.
Reputatie 2
Badge +1
Het is niet alleen Telfort die dat doet.
Ik ben nu 4 jaar geleden ook van KPN overgestapt naar Budgetphone. Ik had ook 5 of zelfs 6 weken tijd ingepland ivm de maand opzegtijd. Helaas kreeg ik 4 euro en een paar cent "boete" waar ik me destijds ook ontzettend boos over gemaakt heb. Al die bedrijven denken dat ze alleenheersers zijn, en houden gewoon nergens rekening mee. Je staat met je rug tegen de muur. Niemand weet er iets van als je ze belt. Ik denk dat je gewoon 2 maanden opzegtijd moet inplannen... maar als je dat doet kan je beter de boete betalen, want 1 maand te lang abo betalen is veel duurder dan gewoon de boete betalen.

Reageer