Klacht: overstappen naar zakelijk

• 5 maart 2012
  • 1 reactie
  • 2643 keer bekeken

DOSSIER TELFORT

FEITEN:
- al negen jaar klant
- prepaid, later abonnement
- meest waardeloze klantenservice ooit

Na veel gedoe op 13 februari deze brief naar Telfort gestuurd waaruit het verhaal duidelijk zal worden:

Beste Telfort "Klanten"service,

referentienummer 120208000119

Feiten:
1. Eind september bel ik met de Telfort klantenservice, mijn abonnement loopt zo goed als af en aangezien ik zakelijk bel wil ik mijn abonnement in laten gaan als een zakelijk abonnement. We komen overeen dat mijn abonnement stopgezet word half oktober. (afloop periode) Daarnaast komen we overeen dat mijn nieuwe (zakelijke) abonnement ingaat per 11 november 2011. Zakelijk rekeningnummer en bedrijfsnaam doorgegeven, alles geregeld. (dacht ik)

2. Eind oktober merk ik op Curacao dat ik gewoon gebeld kan worden en kan bellen, terwijl ik dat juist niet wilde. Gevolg: extra kosten.

3. Eenmaal terug in Nederland heb ik halverwege november met het bovenstaande verhaal naar Telfort gebeld. De medewerker van dienst kon geen eens een nieuwe abonnementsaanvraag vinden. Erg vervelend allemaal, ik werd doorverbonden naar een andere medewerker om het opnieuw te regelen. Bij deze meneer gaf ik ook weer aan dat ik een zakelijk abonnement wilde afsluiten i.p.v. particulier. Hier heb ik alle gegevens doorgegeven, inclusief wederom bedrijfsnaam en zakelijke rekening. Alles geregeld.
(dacht ik alweer)

4. Na het inboeken van de factuur van december komt mijn boekhouder met de opmerking dat de tenaamstelling particulier is, i.p.v. zakelijk. Dit moet worden aangepast. Vorige week (begin februari) nam ik contact op met de Telfort Klantenservice. De meneer kon in eerste instantie niets voor mij betekenen, waarop ik boos ben geworden en het bovenstaande verhaal nogmaals heb uitgelegd. Na overleg kwam meneer inderdaad tot de conclusie dat het wel heel raar was dat ik een particulier abonnement zou afsluiten terwijl hij in de notities kon zien dat ik reeds eerder voor een zakelijk abonnement had gebeld. Er werd een klacht aangemaakt en meneer vertelde mij er bij dat het gewoon opgelost zal worden volgens verwachting. Ik zou binnen 5 werkdagen een reactie hebben.

5. Vandaag (13 februari) kreeg ik tot mijn verbazing een e-mail binnen van de klantenservice:
U heeft een bevestiging gehad van uw verlenging. Hierin werd er aangegeven dat het om simonly gaat. Als u het hier niet mee eens was kon u uw verlenging binnen 7 werkdagen annuleren. Dit heeft u echter niet gedaan.

Wij kunnen de verlenging niet meer annuleren of wijzigen.|

Ik heb een zakelijk abonnement aangevraagd, inderdaad zonder toestel. Het rekeningnummer is WEL gewijzigd naar de zakelijke rekening, de overige informatie niet. Dat een medewerker van Telfort mij verkeerd interpreteert kan gebeuren, maar biedt dan jullie excuses aan voor de problemen en wijzig het alsnog correct. Een willekeurig abonnement activeren waar een klant niet voor gekozen heeft is een vorm van oplichting.

Vervolgens wederom met jullie gebeld, weer 15 minuten aan de telefoon gehangen.. ik kon geen supervisor spreken, geen baas, mevrouw wou mij met niemand doorverbinden. Zo werken jullie niet. Uiteraard ben ik woest geworden, het is schandalig! Mevrouw ging wederom overleggen met "de hoge meneren" die zelf blijkbaar niet kunnen praten en kwam terug met hetzelfde verhaal. Ik heb aangegeven dat mevrouw d.m.v. de bandopname dan maar moest bewijzen dat ik een particulier abonnement heb afgesloten, dit kon niet. Ik had binnen 7 dagen moeten reageren. Hoe kan ik nou weten dat jullie een abonnement verkeerd afsluiten? Dat jullie de brief aan de persoon richten i.p.v. aan een bedrijfsnaam zou een optie kunnen zijn, het rekeningnummer is immers wel gewoon gewijzigd naar de zakelijke rekening. Vervolgens verbrak deze medewerkster de verbinding, ongeloof. Oplichting.

Graag een gepaste oplossing.

Op 17 februari een ontvangstbevestiging op mijn aangetekende brief:
Geachte heer …,

Wij hebben uw brief ontvangen en verwerkt onder referentienummer CM120217000011. U krijgt binnen5 werkdagen een reactie van ons.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uwvragen.

Met vriendelijke groet,

Telfort Klantenservice mobiel

Op 5 maart een reactie op mijn aangetekende brief:
Geachte heer Stroeve,

U ontvangt deze e-mail naar aanleiding van uw toegezonden brief.

Wij betreuren de miscommunicatie die is ontstaan met de betrekking tot de verlenging van uw abonnement. Zoals reeds eerder gecommuniceerd hebben wij echter een orderbevestiging gestuurd van uw verlengingsaanvraag waarna u vervolgens 7 werkdagen had om deze te wijzigen of annuleren.

Het is daarom niet meer mogelijk uw abonnement te wijzigen. U kunt ervoor kiezen u huidige abonnement af te kopen en een nieuw, zakelijk abonnement af te sluiten. De afkoopsom van uw huidige abonnement bedraagt momenteel €601,56.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Wilt u reageren op deze e-mail? Klik dan op onderstaande link.

Let op! Na zeven dagen is het niet meer mogelijk om via de link op deze e-mail te reageren. Na zeven dagen kunt u alleen nog reageren door een nieuwe vraag in te sturen via het contactformulier op telfort.nl/contact.

> Reactie versturen naar Telfort

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,

Telfort Klantenservice mobiel

Mijn reactie op 5 maart naar Telfort, iets aan de karige kant, aangezien ik maar maximaal 500 tekens mag reageren. (dat zijn 3 smsjes.. zo gaat dat bij klachten van Telfort)

Inmiddels bewijs dat ik in sept. een zak. abo. heb aangevraagd. Bevestiging teruggevonden in mailbox.

Typerend voor jullie bedrijf, iets met de pot verwijt de ketel. Op 17 februari ontvang ik van jullie een e-mail dat mijn brief is ontvangen en dat ik binnen 5 werkdagen reactie krijg. Vervolgens reageren jullie op 5 maart. En ik had binnen 7 dagen een klacht moeten indienen tegen het door jullie foutief afsluiten van mijn abonnement? (wat ik nergens kan controleren) Wat een grap.

HUIDIGE STAND VAN ZAKEN:
- momenteel op Curaçao, zodra ik terug ben (22 maart) ga ik contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering om informatie op te vragen
- het duurt maar en het duurt maar
- bevestiging van aanvraag zakelijk abonnement (20 september 2011) teruggevonden in mijn mailbox, perfect

1 reactie

Badge +7
Ik heb uw klacht op TROS radar ook gelezen en daar om uw gegevens gevraagd.

Laïla

Reageer